Projektet Projektets titel: ”Profil, faglig identitet og anvendelsesorientering” Projektets primære formål: Øge elevernes aktivitet og autonomi Projektsdeltagere.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Information om tysk/fransk
Advertisements

Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Digitalisering.
Online kollaborativ undervisning
HHX – HANDELSGYMNASIET HERNING
Rungsted Gymnasium.
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Hjørring Gymnasium.  Samtlige klasser og fremmedsprogsundervisere  Engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, græsk  at udvikle og forfine elevernes.
HTX – teknisk gymnasium
Velkommen til Lemvig Gymnasium Orienteringsmøder 2011
Kort om Niels Brock Erhvervsuddannelser – for de praktisk orienterede
2. fremmedsprog i gymnasiet
Hanne Leth Andersen RUC
HHX – HANDELSGYMNASIET IKAST
Hvad skal en test på basis af referencerammen kunne? Testen kan ses på Give et realistisk billede.
Hvorfor vælge fransk? Sprog åbner døre til verden - og andre latinske sprog (spansk, italiensk…) Hverdagssprog i 32 lande Tales af 220 millioner mennesker.
Studieretningen Engelsk A – Spansk A med Samfundsfag B Falkos sproglige studieretning.
Skriftlighed og læring
Falkos sproglige studieretning
Det Danske Uddannelsessystem
EUX AUGUST 2012 VELKOMMEN!. LÆRER: MILLIE NYMARK Underviser bl.a. i engelsk, informationsteknologi, dansk, planlægning, læring, kommunikation & samarbejde.
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012
Internationalisering er en naturlig del af studieretningsfagene engelsk, fransk og samfundsfag, da der stiftes bekendtskab med sprog, samfundsforhold.
Studieretningen Engelsk A –Spansk A Med Samfundsfag B Falkos sproglige studieretning.
Rammeforsøg C: Studiefællesskaber Opstartskonference 30. august 2012 Tradium Handelsgymnasiet (hhx): ”Studiefællesskaber efter varierende elevbehov” 1.
Netværksprojekt for fremmedsprogenes profil og anvendelsesorientering i de gymnasiale uddannelser.
Sprogene i Europa Lidt sprogstatistik: Der er pt. 20 officielle EU-spog for 25 lande: Dansk, engelsk, estisk, finsk, fransk, græsk, italiensk, lettisk,
  Anne Holmen Center for internationalisering og parallelsproglighed Engelsksproget undervisning Hvor parallelsproglige.
Tysk i felten Fokus på udvikling af Interkulturel kompetence.
SPROG PÅ RYBNERS Medialisering i sprogundervisningen – Sprogudviklingsprojekt i samarbejde med sprogforskere fra universitetet Wikier
Falkos sproglige studieretning
Evaluering IT-klasse-projektet 1v 2007/2008 2v 2008/2009.
Valg af introduktionskursus. 8. Klasse efterår/vinter.
IT-baserede retteformer –erfaringer fra et udviklingsprojekt Udviklingsprojektets titel: Udvikling af god praksis ved feedback på elevernes kollektive.
Undervisningsorganisering,-former og -medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser Slutkonference for 3. runde af Forsknings-, udviklings-
Opgavetyper og hjælp til informationssøgning, STX og HF
Gymnasiet (Stx)
Engelsk D-C niveau Frivillig Understøtter læringselementerne på 1. skoleperiode.
N ETVÆRKSARBEJDE, MED FOKUS PÅ EVALUERING OG PROGRESSION I ENGELSKFAGET. Et samarbejde mellem Odder, Faaborg og Nørresundby.
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012 Gribskov gym Rødkilde gym, Vejle Birkerød gymnasium Faaborg gym Egå gym, Aarhus Tietgenskolen, Odense Espergærde gym.
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
November 2014 Business and Social Sciences AARHUS UNIVERSITET 1. årsprøver og eksamensregler Ved Studievejledningen.
Forældrearrangement Tirsdag den 30. september 2014.
1. Kommunikation 2. Årets gang – Skole/hjemsamtalerne 3. Prøverne 4. Dansk 1. Den daglige undervisning 2. Afleveringer 5. Matematik 6. Styrkebaseret undervisning.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Sprog og International Virksomhedskommunikation engelsk, fransk, spansk og tysk Velkommen til brobygning 2010.
1 Aarhus Universitet Afrunding 28. November 2011 Undervisningsorganisering, - former og - medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser.
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
Studietid på Sankt Annæ Jeppe Struve Larsen, pædagogisk leder Julie Debois, lektor (dansk, religion) Steffen Samsøe, lektor (matematik, fysik)
FoU projekt Synliggørelse af fremmedsprogene via fagligt sammenspil i et anvendelsesorienteret perspektiv.
Gymnasierne i Vejen, Kalundborg og Hjørring. Projektets titel Synliggørelse og anvendelsesorienteret medialisering i sprogundervisningen med fokus på.
FoU Slutkonference 29. marts 2011 Projekt: Udvikling af strategier og innovative undervisningsformer Tradiums 3 hhx-afdelinger, stx Paderup Gymnasium Workshop:
Løft og lær Flerfaglig og virtuel skriftlighed Rammeforsøg A: Fleksibel anvendelse af uddannelsestid og elevtid.
DE KLASSISKE SPROG SOM BASIS FOR ANVENDELSESORIENTERET SPROGINDLÆRING.
Stxstudentereksamen.
Terminsprøveorientering
Erfaringer med brug af 7-trins-skalaen, DPU 27. august 2007
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
KNÆK KODEN.
10.International Sport10 Com10
Falkos sproglige studieretning
50 års jubilæum 2016 Reformnyt – en fest for faget?
Mindset og formativ evaluering i sprogfagene:
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
Infomøde om synteseopgaven
Strategier og værktøjer i sprogundervisningen
KNÆK KODEN.
Præsentationens transcript:

Projektet Projektets titel: ”Profil, faglig identitet og anvendelsesorientering” Projektets primære formål: Øge elevernes aktivitet og autonomi Projektsdeltagere fra Rybners Gymnasium: HHx og Stx Engelsk, tysk, spansk, fransk

Den mundtlige dimension: Vod og podcasts: Fokus på elevernes kommunikative kompetencer Forventes at give eleverne mere taletid Forventes at øge elevernes respekt for sproglig korrekthed Mulighed for større elevdifferentiering

Den grammatiske dimension: Mobiltelefoner: Kommunikative grammatikøvelser TASK-baserede grammatikøvelser Apps til repetition og udenadslære Forsøg om apps kan øge elevernes interesse for glose- og grammatiktræning ?

Den skriftlige dimension: Del af arbejde med ny skriftlighed Google docs: Processkrivning inden aflevering – peer feedback Genreomskrivning Ægte kommunikation – projekt med skole i USA