28 feb. 2011 | Gennemgang af kap. 11 &12 | Created by: Gruppe 2 Metode og Projektskrivning - En introduktion Kap. 11 & 12 Gruppe 2  Ann  Bo J  Erling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Advertisements

Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
Metode i AT Religion.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Evalueringskriterier for artikel
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Humaniora.
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
Videnskabsteori og faglige metoder
Introduktion til Medier og Kommunikation //
Karl Henrik Flyums model
Almen sTudieforberedelse - AT
BA projekt: Makro 10. Februar 2005 Carl-Johan Dalgaard (
Konference om Almen Studieforberedelse
Teori og metode Stine Heger, cand. mag
Synopsis VIP3/2012.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
Videnskabsteori & metode
Videnskabsteori - for begyndere 3g AT 2014
Synopsis VIP13 HH3.
Individuel selvevaluering. Øvelse Hvad tror du ville være en udfordring for dig ved at gennemføre den individuelle selvevaluering? - diskuter gerne med.
1 Afsætningsfaglig metode
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Metode. Definition Metode er måder at tilvejebringe viden på.
Hvordan skabes samfundsfaglig viden?
Videnskabsteori & metode
Agenda Inspiration Problemformulering Målgruppe Ideén Design Vores endelige Website Procesreflektion Konklusion.
Synopsis.
SKABELON.
Best paper Boston 2012 Uddrag bragt i... 6* i Danske Kommuner 5* i JP Prisvindende praktisk teori til samarbejde om hurtig udvikling.
KNÆK KODEN Samfundsfaglige område Opgaveformulering 4 – Danmark i en globaliseret verden.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Danmarks økonomi.
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
SRO SKRIV!. OVERORDNET STRUKTUR SRO SKRIV Gunvor Severinsen GREVE GYMNASIUM, 2016 OPGAVENS HOVEDDEL FORSIDE ABSTRACTABSTRACT INDHOLDS- FORTEG- NELSE INDLEDNING.
Udarbejdet af Frede, Per, May, Majbrit og Lone 1 Dataindsamling Kvantitativ og kvalitativ metoder.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 3 – Det danske arbejdsmarked.
Smag og fordybelse En teaser om virksomhedsformer MADLEJR Majbritt Pless Peter Brodersen UCL 1.
Lineære funktioner og udviklingsforløb. Tillægsspørgsmål  Tillægsspørgsmål 1: En særlig linje er tangenten. Redegør for hvordan man bestemmer tangentligningen.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
De taksonomiske niveauer i skriftligt arbejde på HHX.
1 Projektopgaven 8. årgang. 2 Projektopgavens vej 1.Overordnet emne er xxxx 2.Brainstorm over delemner. 3Gruppedannelse omkring delemner 4Problemformulering/opstilling.
SKRIVEFAGET Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 2: Den redegørende skrivemåde.
Introduktion til PV kurset 3 september 2012 Lars Peter Jensen og Lone Stub Petersen © SLP-gruppen,
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område
Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 2 – Topskattelettelser
Masseeksperiment Masseeksperiment 2017 Program Velkommen Masseeksperimentet skoletoiletter Hvorfor er det vigtigt at sætte fokus på skoletoiletter?
Fordybelse i et projekt
Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 2: Den redegørende skrivemåde
Kort om mig: Oprindeligt udd cand.scient.pol
Overgang til den nye karakterbekendtgørelse på DPU:
Efter Karl Henrik Flyums modeller
SSO - informationssøgning
Oversigt over metoder til fastsættelse af kvælstofbehov på markniveau
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
‘CT-Mnat’ Workshop 1 Opsamling på ”lektierne” og erfaringer fra coachingmøderne Adam Etches, Line Have Musaeus, CCTD.
/ Miljøstyrelsen / Titel på præsentation
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
PROBLEMFORMULERING | SYNOPSIS | METODEAFSNIT
Forsvarets Bibliotekscenter
Geografi Geografi omhandler samspillet mellem mennesker og natur og konsekvenserne heraf, som det kommer til udtryk gennem naturgrundlagets udnyttelse,
Karl Henrik Flyums model
AT og humanistiske metoder
Demokrati og medborgerskab
Krav til informationsformidling
AT1 PROBLEMFORMULERING | problemstillinger FAGLIGE METODER
Journal Club Introduktion: Hvorfor er det et vigtigt emne?
Igangsættelse af tankeprocesser – at formulere spørgsmål i forbindelse med flerfaglige projekter 7-trinsmodellen Karl Henrik Flyums model.
* Personalekursus Skriv emnet her *.
Brydning af lys Introduktion Beskrivelse af aktiviteten
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

28 feb | Gennemgang af kap. 11 &12 | Created by: Gruppe 2 Metode og Projektskrivning - En introduktion Kap. 11 & 12 Gruppe 2  Ann  Bo J  Erling  Rose  Jonna  Henriette  René

28 feb | Gennemgang af kap. 11 &12 | Created by: Gruppe 2 Hvad er teori ? Teori definition –System af læresætning og idéer !!! –En sammenhægende forklaring af et fænomen

28 feb | Gennemgang af kap. 11 &12 | Created by: Gruppe 2 Forklarings model – Analyse og tolkning af indsamlet data Hvad er teori ? Model Tænkning BegreberSystemerModellerGeneralisereForklaringerStruktur Sammen hænge Analyser

28 feb | Gennemgang af kap. 11 &12 | Created by: Gruppe 2 Inddragelse af teori i projekt –Overordnet linjer Hvad sætter teorien fokus på? Hvad vil den forklare? Hvad forklare teorien og hvad forklare den ikke!! –Kortlægge baggrund og grundlag for teori Hvem har udgivet teorien? Hvad er inspirationen til teorien? Hvilket materiale bruger teorien? Hvilken motiver ligger bag teorien? –Arbejde i dybden Hvad er de centrale begreber i teorien? Hvordan hænger delelementerne i teorien sammen? Hvordan afgrænser teorien sig? Hvad er teoriens styrker og svagheder? Hvad er teori ?

28 feb | Gennemgang af kap. 11 &12 | Created by: Gruppe 2 Centrale begreber –Eks. Adizes (Lederroller) –Definition af teoriens begreber Hvad er teori ?

28 feb | Gennemgang af kap. 11 &12 | Created by: Gruppe 2 Problemformulering ! Hvad er en problemformulering ? –En varedeklaration –Styrepine –En undren Et godt emne !!!! –Fagligt relevant –Aktuelt –Realistisk (Tid) / Genbruge teori –Er emnet interessant –Kan projektet bruges karrieremæssigt ???

28 feb | Gennemgang af kap. 11 &12 | Created by: Gruppe 2 God problemformulering og samfundsvidenskab –Skarp og præcis –Er et udtryk for projektets ambitionsniveau –Konklusionen skal svare på problemformuleringen –Projektplanlægning Problemformulering !