Præsentation af resultater for faktas ledergruppe Mandag d. 17 november 2014 Kundemeter – Oktober 2014 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den Jyske Sparekasse.
Advertisements

LinkedIn Intro.
Årsmøder 2014.
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
1. 2 Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i 2004 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som hovedforløb.
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
GENFIND JERES SALGSKANALER I 2012 Aktivér jeres evner, til at præstere det bedste i kan, MAKSIMER JERES PERFORMANCE – Og bliv kundernes førstevalg.
SMA Vores nye dagligdag ☺.
Målgrupper og købmandskab
Autentisk opgave.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Korsør, 20. november 2010Udviklingskonference 2010 VELKOMMEN.
Coop Bank.
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Side 1. Deltagerne i undersøgelsen Undersøgelsen af elevtilfredsheden i efteråret 2003 har principielt omfattet alle EUD-elever på såvel grundforløb som.
MARTS 2013 NATIONAL BENCHMARKUNDERSØGELSE RESULTATER OG ANBEFALINGER BEDRE BIBLIOTEKER 2013 NATIONALE RESULTATER Alternative title slide.
Hotellets koncept.
Værdi/Trivselsmåling Image Overordnet ledelse Nærmeste leder Samarbejde Det daglige arbejde Løn- og ansættelsesforhold Faglige og personlig udvikling.
Sikkerhedskulturen på el-området agenda »Lidt statistik »Mangler der viden omkring sikkerhed ? »Mangler der værktøjer til at undgå ulykker/skader ? »Mangler.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Indhold 1.Hvad er MATRIX Mobil 2.Menu Valg 3.Installation 4.Adgang.
1 CRU Bog - lancering. 2 3 CRU Bog - Programmet Velkomst ved Centerleder Jesper Lindgaard Christensen Udvalgte kapitler i bogen præsenteres af nogle.
NYT FRA SKOLEBESTYRELSEN Karaktergennemsnit og skolekvalitet på Niels Ebbesen Skolen Vi har i dette nyhedsbrev valgt at sætte fokus på Skanderborg Kommunes.
TRENDS Hvad kommer der til at ske ? september 2014
Business to Business På den JYSKe måde…...
Danmark og globaliseringen Kapitel 13. UDFORDRINGER - ifølge Globaliseringsrådet.
1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Kvickly Total 2011 Antal svar55153 Kvickly Kundemeter 2011 Rapportspecifikationer.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Konkurrenceforhold.
Dette er starten på et lille slideshow, der kan præsenteres på minutter. Slideshowet bygger alene på de materialer, der er udleveret i ’Pårørende-kittet’
af 15 Region Hovedstadens Vækstbarometer Konjunkturer Udsigt 2015 ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Beskæftigelsespolitiske udfordringer på kort og på lang sigt -Oplæg v. Peter Graversen.
KØBENHAVNS KOMMUNE Center for Unge og Misbrug, Socialforvaltningen Model U-turn Konference den 27. april 2015 Unge & Rusmidler –
Reklametryksagens betydning for de danske forbrugere.
Dansk Supermarked i korthed
Udviklingen på arbejdsmarkedet – med særlig fokus på de unge v/ Palle Christiansen, regionsdirektør BR Midtjylland.
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Unipolar depression - Patienter og pårørende 1. Session - Introduktion til undervisningsforløbet.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
BrancheIndexTM Bank 2016.
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Business Breakfast 7. september 2017
Det københavnske idrætsliv
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Hvem er fremtidens bibliotek til ?
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Handlingsplan 2015.
Øget tillid – mindre misbrug
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Anvendt Statistik Lektion 6
Danmarks Biblioteksforening Opinionsmåling, juni 2014
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Konjunkturbarometer – maj 2013
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Hovedresultater af Trivselsundersøgelse 2019
Præsentationens transcript:

Præsentation af resultater for faktas ledergruppe Mandag d. 17 november 2014 Kundemeter – Oktober

Agenda Kort om NPS scoren Kædernes overordnede resultater Gennemgang af resultater for fakta Værktøjer: Scorecard og Dashboard Forankringen af Kundemeter i fakta 2

NPS scoren. Anbefaling: Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale ’Irma X’ til venner, familie eller kolleger? NPS scoren kan fremkomme på mange måder. Der er stor forskel på de udfordringer, de to butikker har! 3

Kædernes NPS Fremgang for alle kæder. Kun fakta når målsætning! GODT GÅET!!! 4 +0,54 +0,50 +1,99 +4,49 +1,57 * +8,97 * 40,09 30,22 30,95 8,06 59,77 *Seneste måling: okt Udvikling Målsætning

38,4% af faktas kunder giver fakta scoren 9 eller 10. Stigning i NPS fra 4,27 til 8,76: Betydelig større andel af Promoters og mindre andel Detractors! 5 Svar: Svar:

77% af besvarelserne kommer fra medlemmer. Medlemmer NPS = 12,73 / Ikke-medlemmer NPS = -7,68 I grafen kigges kun på medlemmer! Derfor vil billedet ikke nødvendigvis matche de totale tal for fakta. 6

26% af Detractors giver en score på 6. Løftes de til 7 -> NPS løftes markant! 62% af Passives giver en score på 8. Løftes de til 9 -> NPS løftes markant! Anbefaling: Arbejd med de åbne kommentarer for især Detractors med en score på 6 og Passives med en score på 8. 7

Der er værdi i at arbejde aktivt med Kundemeter / NPS. Promotors har ikke en højere avance%, så selvom de er mere tilfredse, så har de i samme grad fokus på value for money – derfor fakta?! 8 Økonomien bag NPS NPS-score 0 = Indeks 100

Adfærden for medlemmer, der har givet fakta en NPS-score. Promotors har med kr. et større gns. køb i Coop og med 40 boner højeste gns. frekvens. Promotors har et betydeligt større gns. køb og højere andel i fakta. 9 Periode: Aug.-Okt. 2014

Resultatoverblik sorteret efter udvikling. Færre parametre end tidligere for at holde fokus! Fremgang på alle parametre med undtagelse af inspiration, der falder markant. Omformuleringen kan have betydning. 10

PLS-analyse (Partial Least Square). Fem sekunders indblik i statistikken bag. Det er kompliceret, men særdeles vigtigt for at kunne analysere et spadestik dybere.

Gruppering af spørgsmålene under temaer. Oplevelsen har størst effekt på NPS. Går vi et spadestik dybere, kan vi beregne os frem til, at det, der har størst påvirkning på oplevelsen, er sortiment. 12 Oplevelsen Service Sortiment Pris og kvalitetsopfattelse Andre temaer med størst påvirkning af det rangerede tema (venstresiden) Temaer rangeret efter størst effekt på NPS Sortiment Service Oplevelsen Pris og kvalitetsopfattelse Sortiment Forventet fakta- service - Nemt at finde varer - Inspiration til indkøb - Godt udvalg af F&G - Godt udvalg af Kød - Friske produkter i F&G - Overensstemmelse mellem pris og kvalitet - Leverer den forventede service

Regionsoverblik. Jeg kan huske, at Nord sagde: Vi tager Syd næste gang! 13 Og det gjorde de!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! April 2014

Top10 Distrikter. Fremgang for alle med undtagelse af Syd-51. Nord-20 har virkelig givet den en over nakken! Alle går frem på pris/kvalitet samt udvalg og friskhed af F&G. 14

Distriktsoverblik Nord. Fremgang i NPS for alle distrikter. Nord-11, 12 og 13 ligger i toppen som i april. Nord-20 har den største fremgang og er rykket op fra nr. 8 til nr. 4! 15

Distriktsoverblik Syd. Fremgang for 5 ud af 8 distrikter. Syd-55, 59 og 51 ligger i toppen som i april, men 59 har taget 51. Syd-53 har den største fremgang og er rykket op fra nr. 7 til nr. 4! 16

Distriktsoverblik Øst/Q. Fremgang for 11 ud af 12 distrikter. Øst-37 ligger i toppen som i april. Øst-35 har den største fremgang og er rykket op fra nr. 9 til nr. 4! Q-71 har den 2. største fremgang!! 17

Top 10 butikker. Nord har 6 i Top10. Nord-12 har 2 i Top10. Ekstremt højt niveau på alle parametre ifht. kæden generelt! 18

Bund 10 butikker. Fremgang i NPS for 3 af butikkerne, som også har fremgang på service. 19

Top10 butikker på udvikling. NORD 6 butikker med Det er et flot billede – vil lader det lige stå lidt! Service flot fremgang og det parameter har stor effekt på NPS. 20

Top og Bund udvikling. Niveauet for Top 10 er steget markant og det er hævet for Bund 10. Brande er avanceret fra en 5. til 2. plads. Stensballe og Farsø er nye på Top10 med en flot 3. og 4. plads. 21

Værktøjer: Dashboard og Scorecard Åbne kommentarer:

Forankring af Kundemeter i fakta 23 Præsentation for kædeledelse 17/ Kædeledelse, salgsdirektører og salgschefer modtager præsentation, dashboard og scorecard 17/ Udsendelse af Coop-pressemeddelelse, hvor Michael Løve bliver citeret 17/ Derefter er den enkelte kæde velkommen til selv at udsende meddelelser Præsentation for salgsdirektører og salgschefer 28/ Da denne præsentation ikke har været mulig at lægge før, kan salgscheferne naturligvis starte arbejdet med butikscheferne omkring at lave en handlingsplan pr. butik allerede fra materialet modtages den 17/