Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sådan laver Du et POWER POINT program.
Advertisements

Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Prioritering.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
CD-lyd i præsentation1 Opret en præsentation med flere dias Markér alle dias i visningspanelet Højreklik på et af de markerede dias Vælg Diasovergang i.
Prøvebeskrivelse Bedømmelsesdokument
Refleksioner og opsamling ift. i går
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Bemærk! Hvis du vil ændre billedet på denne slide, skal du markere billedet og slette det. Klik derefter på ikonet Billeder i pladsholderen for at indsætte.
Derfor skal der være sammenhæng og overensstemmelse mellem de fire liv –Familielivet Er normalt basen i den enkeltes liv –Arbejdslivet Er blevet sværere.
Stefan Hermann Rektor Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
FORSIDE FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. HVORDAN FAGPROFESSIONELLE PÅVIRKES AF NEDSKÆRINGER.
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Sådan bruger du præsentationen
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
Gitter- og hjælpelinjer For at se gitter- og hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Gitterlinjer og/eller Hjælpelinjer Tip: Alt + F9 for hurtig visning af.
Studiestart - hjælp med IT
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
Ka´du klare det? Dialogredskab - Krav i arbejdet HR Arbejdsmiljø, O&P 2015.
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
Quick Guide Ombooking – Mulighed for at ændre dato og tidspunkt for dine møder Nogle møder har du selv mulighed for at ombooke. For at gøre dette skal.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
Anette Kjeldal Lausten Institutchef Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer.
Anette Kjeldal Lausten Institutchef Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Vis hjælpelinjer som hjælper ved placering af objekter 1.Højreklik.
How to: Vælg slide layout 1.Højreklik på slide 2.Vælg ”Layout” 3.Vælg slide i flyout Indsæt billede Template uden billede 1.Klik på ikon, ”Indsæt billede.
Psykisk arbejdsmiljø – en styrket indsats
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Den røde tråd i ledelse Kirsten Agerskov Niels Jørgen Rønje
Det grænseløse arbejdsmarked og selvledelse
Titellayout Undertitel
Guide – Siden skal slettes
Guide – Siden skal slettes
Titellayout Undertitel.
projekt eller lignende
Vær opmærksom på, at afspilning af filmene kræver internet.*
GUIDE TIL DELING AF DOKUMENTER
Oprettelse Af Dreamviewer Site.
Vær opmærksom på, at afspilning af filmene kræver internet.*
Skabelon mailopsætning
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Forbered dit oplæg for en folkeskoleklasse eller andet uddannelsesarrangement De næste slides er inspiration til præsentation af dig og din virksomhed.
Forbered dit oplæg for en folkeskoleklasse eller andet uddannelsesarrangement De næste slides er inspiration til præsentation af dig og din virksomhed.
Kerneydelsen som grundlag for dialog
Titel på kursuspræsentation
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
For at kunne afspille de film, som er indlagt i denne PowerPoint-præsentation, skal præsentationen vises i fuld skærm. Vær opmærksom på, at afspilning.
Billede med billedtekstlayout
Værktøj: Check dine relationer
Skabelon for billede til sociale medier
Præsentationens transcript:

Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ledelse på bestilling Ved Thomas Bregnegaard

OK13 Behov for ny tilgang til ledelse på gymnasierne Fra forberedelsesfaktor til opgavefokus Samtidig udfordringen fra en foranderlig verden med nedskæringer og omorganiseringer

Den lokale leder Behov for dygtige lokale ledere, der vil trivslen for medarbejderne Fire relevante metoder: -Instrumentel støtte: Konkret hjælp til at prioritere arbejdsopgaver, og hjælp til at sætte grænsen mellem arbejde og fritid. -Informativ støtte: Dialog mellem ledelsen og medarbejdere med at skabe klare mål og rammer. -Vurderende støtte: Feedback i form af konstruktive tilbagemeldinger på udført arbejde, herunder information om, hvorvidt arbejdsgiverens krav og forventninger er indfriet. -Følelsesmæssig støtte: Lederen lytter til medarbejderen, så vedkommende bliver taget alvorligt.

Efterspørgsel Men er tillidsrepræsentant og medarbejder god nok til at efterspørge ledelse? Og kender medarbejderne deres egne ønsker til ledelse? IDA, GL og Djøf’s medlemmer på gymnasierne er højtuddannede, selvledende specialister, som ikke behøver detaljeret ledelse i dagligdagen. Afgørende at medarbejderne har en klar forståelse af, hvornår man har brug for ledelse og hvornår man ikke har brug for det.

Dilemmaer Grænserne er flydende fra arbejdsplads til arbejdsplads og fra medarbejder til medarbejder. Og hvordan er samspillet mellem medarbejderne eller til eleverne, hvem kan bestille hvilke opgaver hos hvem? Samtidig har vi alle forskellige tippepunkter for, hvor meget pres vi kan håndtere, og står den enkeltes tippepunkt klart for ledelsen?

Dialogen Ledelsen ved hvornår medarbejderne ønsker ledelse, hvis de efterspørger den, både når det brænder på og i dagligdagen. Og det kræver både en ledelse og medarbejdere, der vil i dialog. Ellers bliver man ikke enige om, hvor rammerne ligger for løftet af kerneopgaven.