Udvidet akademikerkampagne med trainee-forløb Præsentation af AC’s model for udvidet akademikerkampagne med T-forløb i 2012-13.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen til Nyledigmøde i MA.
Advertisements

H Hvad har vi opnået? Resultater for halvår af 2013.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Akademikerkampagnen •Brandingkampagne: Akademikere overfor små og mellemstore virksomheder •2 millioner kroner fra Beskæftigelsesministeriet.
EU GRANTS ADVISOR DENMARK Et nyt tilbud til SBSC partnere Samarbejde mellem Microsoft, Niels Brock og Markman om salg- og marketingmedarbejdere til SBSC.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
Hvad kan jobcentrene tilbyde?
Velkommen til vejledningsmøde i MA
Tillid Temadag for AMIR
Magistrenes Arbejdsløshedskasse
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
Center for Sundhedsteknologi Baggrund:  Sikre regionerne uden for storbyerne gode rammebetingelser for vidensbaseret vækst og udvikling Formål:  At etablere.
Velkommen til vejledningsmøde i MA
Statistik Ledigheden for teologiske kandidater november 2010 i: - Hovedstaden44 - Sjælland10 På landsplan en ledighed på 5,87 pct.
JOBSØGNING (SMV) Hvorfor er SMV så interessante? % af alle job bliver annonceret % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger.
Uddannelsesafklarende samtaler
TELEFONCANVAS.
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
”Kogebog” til Uanmeldte Virksomhedsbesøg. Virksomhedsgruppen mødes hver Tirsdag kl. 9 og inddeler sig i hold, på en god dag har vi 3 hold ude. De rutinerede.
Biblioteket som læringscenter
Personlig jobformidler
 At skabe en ny fælles identitet for Uddannelsesbenchmark.dk’s rapporter  Skabe et hurtigt rapporteringsværktøj til skolernes kvalitetsansvarlige 
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
3. december 2009 DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Erfaringsopsamling: Virksomhederne og voksenvejledningsnetværkene NCK konference.
Magistrenes Arbejdsløshedskasse 23. marts Magistrenes Arbejdsløshedskasse Dagens program 1.Fælles information (ca. 45 min) Medlemstilbud Rådighed.
Mød din nye medarbejder!
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Virksomhedsrettede muligheder Virksomhedspraktik Ansættelse med løntilskud – efter 6 måneders ledighed –Offentligt –Privat.
Beskæftigelsesregion Midtjylland Møde om det kontrollerede forsøg Mentor til udsatte unge torsdag den 24. maj 2012.
Systematisk og opsøgende kontakt med virksomhederne v /Kirsten Thomsen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.
UU - Centrenes lovgivningsmæssige ramme og opgaver Lov om vejledning om valg af uddannelse og erhverv: - Vejledningen skal bidrage til at valg af uddannelse.
Udviklingen i bygge- og anlægsbranchen og strategi for indsatsen på området V. Palle Christiansen Beskæftigelsesregion Midtjylland.
Møde med a-kasserne om Akutpakken 18. september 2012.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Ministermål 3 og 4. Udfordringer og strategier v/ Kirsten Thomsen, BRHS Seminar om Beskæftigelsesplan 2014.
Dimittendmøder 2010 Bibliotekarforbundet Karin V. Madsen.
Den virksomhedsrettede indsats i Midtjylland. 2 Hvorfor mere virksomhedskontakt?  Højt politisk prioriteret (ministermål i 2014).  De nye reformer stiller.
Projekt fra ufaglært til faglært. Work-shop Et samarbejde mellem Jobcenter Glostrup, Jobcenter Albertslund, CPH West og 3F, FOA og HK København.
Netværksmøde for teamledere 11. september 2013, Roskilde Erfaringer med akutindsatsen i Jobcenter Lyngby-Taarbæk.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
Scandic Silkeborg, 23. marts 2012 Ved direktør Hans Bach Indsatsen for jobklare ledige mellem 25 og 29 år i Beskæftigelsesregion Midtjylland Kvalitativ.
FTF Projekt Styrkelse og understøtning af jobrotation på tværs af Jobcentre.
ASNET Optagelsesgruppen Beretning for året
J.nr. Virksomhedslister og digital kontakt til virksomhederne Oplæg til Beskæftigelsesregion Hovedstaden og Sjællands uddannelsesdage d. 10. og 13. januar.
Koordinator på børneområdet Henvendelse til handi- caprådgiver på baggrund af bekymring 2 2 Øvrige afdelinger/ forvaltninger el. eksterne samarbejds- partnere.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Indsats og resultater - sigtelinjer for 2013 og 2014 v/ regionsdirektør Preben Rasmussen Høj.
Kontrolleret forsøg På rette vej i job Projektperiode: – Målgruppen er kontant- og starthjælpsmodtagere i match gruppe 2 På landsplan.
Uddannelsesdag om ungekampagnen 13. januar 2012 Kontorchef Kirsten Thomsen Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland.
Det tværsektorielle netværk for utilsigtede hændelser i sektorovergange (TSN) Møde den 10. november 2011, Viborg.
Vækst og højtuddannet arbejdskraft
Velkommen til cv-møde i MA
Velkommen til cv-møde i MA
Velkomstmøde i MA
ArbejdsMarkedsCenter Fleksjob og ledighedsydelsemodtagere
1. kontaktmøde Velkommen til Workshop om afkodning af jobopslag og telefonisk kontakt Hils på hinanden  Husk at bestille drikkevarer Præsentér dig.
Velkomstmøde i MA
Velkomstmøde i MA
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
Velkomstmøde i MA
Velkomstmøde i MA
Virksomhedspulje til bedre match
Velkomstmøde i MA
Når jobsamtale ikke bare er en samtale!!!!
Højtuddannede og Vækst
Temadag om vækst og højtuddannet arbejdskraft – Studiejob
KKR NORDJYLLAND Indsats for at få højtuddannet arbejdskraft ud i hele Nordjylland KKR-møde d. 21 juni 2019.
Velkomstmøde i MA
VELKOMMEN til nye lærere på stx/hf
Velkomstmøde i MA
Præsentationens transcript:

Udvidet akademikerkampagne med trainee-forløb Præsentation af AC’s model for udvidet akademikerkampagne med T-forløb i

Dimittendernes udfordringer nye LVU’ere om året LVU’ere trækker sig tilbage hvert år Behov for nye job til LVU’er hvert år nye job til LVU’ere i den offentlige sektor i Jobvæksten i den offentlige sektor er reduceret i 2012 og 2013 Der skal skabes langt over nye jobs til LVU’ere i den private sektor i de kommende år

Formål og succeskriterier Formål: Så mange ledige dimittender som muligt i job i den private sektor T-forløb i løbet af virksomheder kontaktes af telemarketingsfirmaer virksomhedsbesøg 800 akademikere i job 300 akademikere i virksomhedspraktik jobåbninger

AC’s rolle Koordinering af phonerkampagne inkl. aflønning af phonerfirma Take-off-møder, uddannelsesdage, ”mødekit” til virksomhedsbesøg, opfølgning på match Materialeproduktion (inkl. cases) Koordinering med samarbejdspartnere (a-kasser, beskæftigelsesregioner, jobcentre, erhvervsorganisationer, kampagnens styregrupper etc.) Akademikerbasen Evaluering på virksomhedskontakt og udtræk til samarbejdspartnere

Samarbejdspartneres rolle Afholdelse af virksomhedsbesøg Registrering af virksomhedsbesøg Match (hvis muligt – ellers opslag til kampagnesekretariatet) Markedsføring af Akademikerbasen

Phonerkampagnen AC indgår aftale med phonerfirma (Valeur + Markman) Kontaktpersoner i jobcentre og A-kasser sender liste over medvirkende konsulenter til AC AC inviterer kontaktpersoner, konsulenter, phonerfirma og øvrige besøgskonsulenter til Take-off møde i hver region AC tilbyder uddannelsesdag for jobcenterkonsulenter (enten i forbindelse med Take-off eller som separat uddannelsesdag) AC sender virksomhedslister til kontaktpersoner i jobcentre Jobcentre kan vælge enkelte virksomheder fra (inden take-off) Besøgskonsulenter tager ”kalenderdage/tidspunkter” med til take- off

Uddannelsesdag for konsulenter Kl. 10:00: Velkomst og gennemgang af dagen Kl. 10:15: Akademikere i SMV´er. Kompetencer, opgaver og de typiske udfordringer. v/ Louise Rosenbaum, AC 11:00: Pause 11:15: Det gode virksomhedsbesøg v/ekstern foredragsholder 12:00: Frokost 12:45: Match mellem virksomhed og kandidat v/ Recruiter og Matchkonsulent K. Falkvist - herunder Akademikerbasens funktioner 13:30: Kaffepause med videndeling og matchøvelse 14:15: Rapportering i DefGo v/ Louise Rosenbaum, AC 14:30: Støtteordninger: Aktuelle støtteordninger og proceduregange 15:00: Afrunding

Take off møder Praktisk afklaring af bookingprocedurer- og registrering samt virksomhedslister Videndeling, gode råd og informationsmateriale til det gode besøg – mødeguide, skabelon til jobopslag og kompetenceguide Afholdes umiddelbart inden mødebookerne starter udringningen – dvs. 1 uges tid før besøgene kommer i kalenderen Akademikerkampagnen inviterer deltagere

Match En jobåbning må aldrig sande til!!! Match gerne med egne kandidater først Send jobåbningen videre hvis egne kandidater ikke matcher Enten til Akademikerkampagnens Sekretariat eller til netværket Registrer i DefGo

Koordinering af Match Akademikerkampagnens Sekretariat koordinerer gerne: Udsendelse af jobåbninger til netværket Udsendelse af jobåbninger til kandidater - via Akademikerbasen Tager kontakt til virksomheder der har jobåbninger, men som I ikke selv matcher på Udarbejder cases fra de gode match - bare I overleverer kontaktdata til kandidat og virksomhed til os

Akademikerbasen.dk Adgang: Eget Login til alle konsulenter Profildatabase – kandidater indtaster informationer + uploader eget cv Enkel platform Kun for konsulenter – Fokus på kompetencer og opgaveløsning – AC hoster basen og tager sig af fejlmeldinger

Akademikerbasens principper Kampagnebase – Dvs. svingende antal profiler alt efter aktivitet i kampagnen Frivillighedsprincippet – Opfordring til at oprette profil - ikke påbud – Kun aktive og aktuelle profiler, der er parate til kontakt til SMV- segmentet Rette kandidat til alle jobåbninger – Søg gerne blandt egne kandidater først – men send jobåbningen videre på Akademikerbasen og ud i netværket

Registrering Overblik over alle resultater, som besøgskonsulenterne skaber for AC’erne i kampagnen Mulighed for rapporter, der viser resultater løbende for hver enkelt kommune og region Etablering af virksomhedsnetværk med latente jobmuligheder Statistik over jobåbninger fordelt på virksomhedsstørrelse og branche

Registrering i Defgo Baggrundsdata: Besøgsdato, kommune, virksomhedsnavn kontaktperson, antal ansatte og branche. Indledende eller afsluttende møde? Indledende møde Spm: Resulterede første møde med virksomheden i ansættelse? Hvis, ja: Hvilken type ansættelse? (Ordinær ansættelse (tidsbegrænset eller fastansættelse), videnpilot, løntilskud, virksomhedspraktik) Spm.: Hvis nej, hvad så? Der blev indgået aftale om påbegyndelse af rekrutteringsproces Aftale om videre dialog, konsulenten følger op Virksomheden udviste interesse og vender muligvis selv tilbage (bliver registreret som en afslutning) Virksomheden var ikke interesseret (bliver registreret som afslutning)

Afslutning af registrering Baggrundsdata: Besøgsdato, kommune, virksomhedsnavn kontaktperson, antal ansatte og branche. Indledende eller afsluttende møde? Afsluttende møde: Spm.:Hvad var slutresultatet for virksomhedskontakten? Svar: Ordinær ansættelse, virksomhedspraktik, løntilskud, videnpilot, intet resultat Spm.: Hvis intet resultat, hvorfor? Svar: Der kunne ikke findes det rette match, virksomheden var ikke længere interesseret Statistiske noter: Det er ikke muligt at gå videre i spørgeskemaet før hvert enkelt spørgsmål er besvaret. Benyt så vidt muligt de givne kategorier i stedet for ”andet”-kategorierne.

Kursus modulet Generelle forretningsforståelse (bundlinjetankegang og beslutningstagning i SMV segmentet) Kommunikation – på flere niveauer Jobsøgningsstrategi der retter sig mod SMV segmentet Individuel coaching der stiller skarpt på akademiske kompetencer der bidrager til vækst i SMV segmentet Direkte dialog med virksomheder/ repræsentanter fra SMV segmentet

Varighed og udbytte Kurserne kan vare fra 1 uge til 3- 6 uger med differentieret mål om indhold og udbytte Den korte version fokuserer på kandidatens jobsøgning i SMV segmentet De længere forløb inddrager forretningsforståelsen, den eksterne kommunikation samt vækststrategier og større volumen på den direkte kontakt med SMV segmentet Dynamisk kursuskatalog med oversigt over relevante kurser på markedet Udvikling af relevante kurser i samarbejde med udbydere

Events og arrangementer Mødepladser for virksomheder og kandidater: Busture Matchmaking Laboratorie for nye mødeformer