Kvinde-Kampagner d.22.november 2008 v/Anne Sina
Kort om mig: Anne Sina koordinator for Tagligestilling-netværket Læser statskundskab Ansat på Christiansborg Mange kurser om kampagne mm. Aktiv i valgkampen for bl.a. Lise von Seelen mm.
Kampagner generelt Kvinde-kampagner
Hvorfor kampagner? flere medlemmer flere s-stemmer personlig kontakt synlighed personlig markedsføring
Hvad er forskellen?
Forskel på kampagner: Nogle kræver meget forberedelse Nogle kræver meget af en Nogle kræver begge dele
Kampagn-O-meteret Værtshusbesøg, det politiske pizzabud Tupperware-parties Stemme dørklokker Valgsang Etnisk madkøkken Valgbanko Fitnesscenteret Roseuddeling ”Løvens hule” Pjeceomdeling Hjemmeside, læserbreve
Hvad er fordelene ved hver af de nævnte kampagner? Hvad er ulemperne? Hvad kræver de af en? Hvad kræver de af forberedelse? Hvem er modtagerne?
Hvordan spilles kvinde-kortet bedst?
Vi ved, at kvinder er meget bevidste om deres køn, når de står i stemmeboksen – det skal udnyttes. Tre muligheder at bruge sin køn aktivt på i en valgkamp: Fælles ’stem på en kvinde’ -pjecer mm. Politik fra kvinder til kvinder Aktiviteter af kvinder til kvinder: man kan tillade sig kun at invitere og adressere kvinder, men ikke omvendt…
Bedst til kvinder? Værtshusbesøg, det politiske pizzabud Tupperware-parties Stemme dørklokker Valgsang Etnisk madkøkken Valgbanko Fitnesscenteret Roseuddeling ”Løvens hule” Pjeceomdeling Hjemmeside, læserbreve
Nye ideer til kvinde-kampagner?
Held og lykke med valgkampen!