Mette Behrens lr og Helle Brunshøj Hansen lr1391078.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sådan laver Du et POWER POINT program.
Advertisements

Mini-PC-kørekort – Modul 6
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Bevidst undervisning i billeder
G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen. I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Undervisningsplanlægning
Undervisning med Storyjumper
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Nyt dias Power point er bygget op af dias, du tilføjer dias ved at trykke på nyt dias på startsiden.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
De store underviser de små ved hjælp af it.
Dansk 1. klasse.
Undervisning i Plone CMS marts 2014 Lær at lægge indhold på koncernens websteder.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Inspiration til faglig læsning i danskundervisningen på ElevIntra
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Ny PLC kultur med vejledning
Udarbejdelse Af Fysikrapport
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Sikker Internet og SMS. Ole Clausen - Maglegårdsskolen – Gentofte - Baggrund for forløbet Multimedie generation Multimedie generation.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
- et bedre sted at lære ”EUD-banditten… …..en kommende studerende”
Intro - novelleforløb.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
Multimodale læremidler. Understøtte undervisningen 2 Et læremiddel til at understøtte undervisningen i erhvervsøkonomi for læsesvage elever: - Multimodalt.
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Animationen laves i PowerPoint. Her er indsat 2 billeder.
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
Samarbejde og kommunikation på en arbejdsplads
Hej her er et lille diasshow Tryk på Enter-tasten, når du vil videre!
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Sådan bestiller du mad hos Bagelsringen. Gå til denne hjemmeside.
jnj1 Bibliotekskundskab – 8. klasse Søgning i opslagsværker på EMU – nu med UNI-login EMU - Danmarks undervisningsportal En rigtig god hjælp.
Undervisere: Lise Kjems Knattrup Rikke Lohmann Vestergaard 1.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Workshop om multimodalitet Formål: Bedre læring for eleverne Multimodal materialebank som en del af vores projekt i udviklingen af en aktionslæringsmodel.
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
This project has been funded with support from the European Commission
Lavet af: Julie J. og Julie N.
Dagens program Du skal lære at: finde dine introduktionsforløb
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
PraxisOnline workshop for Pædagogisk X 25. september 2015
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Klar til uddannelsesevents? 3. – 4. oktober i FrederiksborgCentret
DEN GODE STIL.
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Klar til uddannelsesevent? 24. – 25. oktober i Bella Center
DEN GODE STIL.
Vi starter med et tomt regneark
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Remixkultur 2 Kommunikation/IT.
Flipped Classroom i butiksøkonomi Kim Skaaning, Lektor
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Mette Behrens lr og Helle Brunshøj Hansen lr

Indledning Det er ingen hemmelighed, at elevmotivationen har været dalende de seneste år. Dette afspejler sig også i det faldende karakterniveau. Ofte høres udsagn fra elever, at skolen er kedelig. Der kan gøres mange betragtninger omkring den dalende elevmotivation. En ting er dog sikkert, vi er nødt til at prøve at gøre noget ved det.

Problemformulering Hvordan kan vi ved hjælp af en mediedidaktisk tilgang, motivere eleverne og optimere undervisningen, så alle elever kan være i læring, og samtidig skabe tid og rum til at eleverne kan få hjælp efter behov?

Metode: - ”Flipped classroom” hvorfor? - Teori om Motivation/UV-differentiering - Teori om UV-forløbet

Blooms Taksonomi

Mål:

Undervisningsforløb:

oprette en Padlet med overskrifter og tekst i 7 bokse.oprette en Padlet med overskrifter og tekst i 7 bokse. 1 indsætte billeder, film og/eller lyd, der passer til teksten.indsætte billeder, film og/eller lyd, der passer til teksten. 2 søge og udvælge informationer på nettet.søge og udvælge informationer på nettet. 3 Du skal lave Padlet på Skoletube, der viser din sommerferiedagbog. Du skal i dette forløb lære at:

Sådan starter du: 1.Log ind på SkoleTube med UNI-Login. 2.Gå ind i ”Mit SkoleTube”. 3.Gå ind i ”Mine kanaler”. 4.Vælg ”DANSK 4.klasse”. 5. Vælg ”At lave en Padlet”.

K ONKLUSION /E VALUERING.