Titeldias med kant Indsæt TITEL og EMNE 1. Klik på fanen INDSÆT i topmenuen 2. Klik på Sidehoved og Sidefod 3. Dobbeltklik i feltet med INDSÆT TITEL og.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Center for Undervisningsmidler Dispositionsvisning Den hurtige professionelle måde at arbejde på. Her kan du koncentrere dig fuldstændig om indholdet.
Advertisements

Prøvebeskrivelse Bedømmelsesdokument
FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. FORSIDE HVAD ER DE AFGØRENDE SPØRGSMÅL NÅR FREMTIDENS.
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Gitter- og hjælpelinjer For at se gitter- og hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Gitterlinjer og/eller Hjælpelinjer Tip: Alt + F9 for hurtig visning af.
Vælg layout/design 1. Højreklik på slide i venstre side 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Alternativt kan du vælge layout direkte under.
Projekt: Fælles indsats på psykiatriområdet i Haderslev Kommune og Region Syddanmark.
VERSITET LOUISE BØTTCHER, LEKTOR I NEUROPSYKOLOGI, AARHUS UNIVERSITET AARHUS UNIVERSITET OKTOBER 2015 UNI DE MINDRE SYNLIGE OG DE VIRKELIG USYNLIGE SIDER.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
VELFÆRDSTEKNOLOGI & INNOVATION KOMPETENCEMÅL 23: ELEVEN KAN SELVSTÆNDIGT ANVENDE RELEVANT VELFÆRDSTEKNOLOGI SAMT DELTAGE VED IMPLEMENTERING AF VIDEN OG.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
GoMINIsite – og få en ny og bedre hjemmeside på minutter 0.
Titeldias med kant Indsæt TITEL og EMNE 1. Klik på fanen INDSÆT i topmenuen 2. Klik på Sidehoved og Sidefod 3. Dobbeltklik i feltet med INDSÆT TITEL og.
Titeldias med kant Indsæt TITEL og EMNE 1. Klik på fanen INDSÆT i topmenuen 2. Klik på Sidehoved og Sidefod 3. Dobbeltklik i feltet med INDSÆT TITEL og.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
Implementering af udrednings- og rehabiliteringsforløb Lars Gregersen 13. november 2015.
Sundheds- og Forebyggelsesudvalgets høring om sektorovergange og samarbejdet mellem regioner, kommuner og almen praksis Hvordan skaber vi sammenhængende.
Skal lægerne prioritere? Mads Koch Hansen, Formand Lægeforeningen.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
16. december 2015 Side 1 Jens Elmelund KAB. 16. december 2015 Tekst og punktopstilling Niveau 1= Underoverskrift Klik på TAB-tasten én gang for at få.
Region Hovedstaden Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højreklik uden for slidet og vælg Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt kryds ved Vis tegnehjælpelinjer.
Borgerinddragelse, motivation og progression, når borgeren har en psykisk lidelse Forskningsoverlæge, ph.d. Lene Falgaard Eplov Forskningsenheden Psykiatrisk.
Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt.
Titeldias med kant Indsæt TITEL og EMNE 1. Klik på fanen INDSÆT i topmenuen 2. Klik på Sidehoved og Sidefod 3. Dobbeltklik i feltet med INDSÆT TITEL og.
Region Hovedstaden Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højreklik uden for slidet og vælg Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt kryds ved Vis tegnehjælpelinjer.
Undervisningsdag om borgere med svære spiseforstyrrelser Formål Baggrund Program.
Brug de definerede typografier! ​ Tekst uden punktopstilling Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Første niveau = Almindelig tekst Andet.
SAPA Præsentation til chefer og mellemledere i kommunen April 2016.
1 INDSATSEN FOR PERSONER MED KRONISK SYGDOM I REGION SYDDANMARK - ET SAMARBEJDE MELLEM REGION SYDDANMARK, REGIONENS KOMMUNER OG ALMEN PRAKSIS Charlotte.
Velkommen tilbage fra ferie. Dagsorden: Kl → Motion Kl → Bad + omklædning Kl → Færdiggøre immunforsvaret i meebook Kl
Anette Kjeldal Lausten Institutchef Det Sundhedsfaglige og Teknologiske Fakultet Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer.
Hvad brygger de på i Bruxelles – ud over øl? Effektive strategier mod piratkopiering på internettet Nicky Valbjørn Trebbien, Kulturministeriet Indsæt nyt.
Sundhedspædagogik og kommunikation. Mestring. Fag mål 3 sundhedspædagogik og kommunikation.  Eleven kan forklare hvordan borgere/patienter og pårørende.
Er patienterne klar til telemedicin? Morten Freil Direktør
Præsentation af resultaterne fra
Program for Netværksdage onsdag d. 23.november 2016
PowerPoint-skabelon Husk
Akutteamets målgruppe
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Din indgang til os Center for Borgerservice
Hvordan vi ser på SAPA i Faaborg-Midtfyn?
SKRIV TITEL HER Skriv emnet her.
Guide – Siden skal slettes
Guide – Siden skal slettes
Lydbøger i Word.
Rehabilitering og hjemmehjælp
Mad og beboerinddragelse – med fokus på mennesket med demens
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
TEMADAGE OM PALLIATION 2018
EASY-A og Elevplan – undgå dobbeltarbejde
Temadag Iværksættelse af talentudvikling
At være blandt ligestillede – ikke at være outsideren
Hvilke punkter vil jeg komme ind på?
- Fokus på hvordan vi sammen kan styrke løsningen af kerneopgaven.
Den Danske Kvalitetsmodel
Akutberedskabet i Region Hovedstaden
Informationsmøde 23. april Særlige pladser
Rammesætning for dagen
samarbejdsaftalen for traumatiserede flygtninge og krigsveteraner
Vi får det vi måler på! Hvad måler vi på? januar 2019.
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
På tværs af region og kommune – og med borgeren i centrum
Efterbyggelse.
Museumsreform - Mulighed, trussel – eller bunden opgave?
Præsentation af fælles proces myndighed og Familiehus
Ældre Sagens Distriktsdag, den
Præsentationens transcript:

Titeldias med kant Indsæt TITEL og EMNE 1. Klik på fanen INDSÆT i topmenuen 2. Klik på Sidehoved og Sidefod 3. Dobbeltklik i feltet med INDSÆT TITEL og indsæt din TITEL-tekst 4. Dobbeltklik i feltet med INDSÆT EMNE og indsæt din EMNE-tekst 5. Vælg Anvend på alle Vælg layout/design 1. Højreklik på slide i venstre side 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Alternativt kan du vælge layout direkte under knappen Nyt slide, når du laver et nyt slide FRA KOMPENSERENDE TIL REHABILITERENDE 3. MØDE I ÆLDRENETVÆRK 2015 ÆLDRENETVÆRK 4. NOVEMBER 2015 FORSØGSPROGRAM OG KONKURRENCEUDSÆTTELSE

Tekst eller grafik Tekst og punktopstilling Niveau 1= Underoverskrift Klik på TAB-tasten én gang for at få Niveau 2 = Almindelig tekst Klik på TAB-tasten én gang til for at få Niveau 3-5 = Punktopstilling Tryk ENTER for ny linje. Brug SHIFT+TAB- tasterne for at komme tilbage Alternativt kan Forøg og Formindsk listeniveau bruges til at hoppe mellem tekst-typografierne Vælg layout/design 1. Højreklik på slide i venstre side 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Alternativt kan du vælge layout direkte under knappen Nyt slide, når du laver et nyt slide Øget fokus på sundhedsfaglighed i kommunerne Et paradigmeskift er nødvendigt – social- og sundhedsfaglighed skal gå hånd i hånd Fra patient til borger og tilbage igen De faglige kompetencer skal løftes, rystes og sammensættes på ny Ledelse i fokus både i forhold til personale og borger/patientforløb FRA KOMPENSERENDE TIL (RE)HABILITERENDE FORSØGSPROGRAM OG KONKURRENCEUDSÆTTELSE

Tekst eller grafik Tekst og punktopstilling Niveau 1= Underoverskrift Klik på TAB-tasten én gang for at få Niveau 2 = Almindelig tekst Klik på TAB-tasten én gang til for at få Niveau 3-5 = Punktopstilling Tryk ENTER for ny linje. Brug SHIFT+TAB- tasterne for at komme tilbage Alternativt kan Forøg og Formindsk listeniveau bruges til at hoppe mellem tekst-typografierne Vælg layout/design 1. Højreklik på slide i venstre side 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Alternativt kan du vælge layout direkte under knappen Nyt slide, når du laver et nyt slide Paradigmeskift – fra kompenserende til rehabiliterende ​ Fokus på det der virker ​ Kliniske retningslinjer :Apopleksi, Hverdagsrehabilitering, Palliation, Udredning og forebyggelse af indlæggelser. ​ Fokus på effekt frem for hjælp ​ Fokus på mestring og rehabilitering frem for kompenserende hjælp. ​ Fokus på forløb frem for enkeltydelser ​ Sammenhæng på tværs serviceområder/forvaltninger. ​ Sammenhæng på tværs af sektorer. FRA KOMPENSERENDE TIL (RE)HABILITERENDE FORSØGSPROGRAM OG KONKURRENCEUDSÆTTELSE

Tekst eller grafik Tekst og punktopstilling Niveau 1= Underoverskrift Klik på TAB-tasten én gang for at få Niveau 2 = Almindelig tekst Klik på TAB-tasten én gang til for at få Niveau 3-5 = Punktopstilling Tryk ENTER for ny linje. Brug SHIFT+TAB- tasterne for at komme tilbage Alternativt kan Forøg og Formindsk listeniveau bruges til at hoppe mellem tekst-typografierne Vælg layout/design 1. Højreklik på slide i venstre side 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Alternativt kan du vælge layout direkte under knappen Nyt slide, når du laver et nyt slide Paradigmeskift fortsat ​ Ny service, ikke ringere service. ​ Fokus på at hjælpe borgeren til at kunne klare sig selv.  Mere frihed og mindre afhængighed  Bedre livskvalitet og højere funktionsniveau end ved passiv hjælp. ​ Fokus på borgernes egne ressourcer. ​ Fokus på at understøtte borgeren i at klare sig selv ved brug af egne ressourcer. ​ Fortsat hjælp til dem, som har behov. ​ For borgere som ikke har potentiale skal der fortsat være mulighed for hjælp. FRA KOMPENSERENDE TIL (RE)HABILITERENDE FORSØGSPROGRAM OG KONKURRENCEUDSÆTTELSE

Tekst eller grafik Tekst og punktopstilling Niveau 1= Underoverskrift Klik på TAB-tasten én gang for at få Niveau 2 = Almindelig tekst Klik på TAB-tasten én gang til for at få Niveau 3-5 = Punktopstilling Tryk ENTER for ny linje. Brug SHIFT+TAB- tasterne for at komme tilbage Alternativt kan Forøg og Formindsk listeniveau bruges til at hoppe mellem tekst-typografierne Vælg layout/design 1. Højreklik på slide i venstre side 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Alternativt kan du vælge layout direkte under knappen Nyt slide, når du laver et nyt slide Hvorfor et paradigmeskifte Demografi En værdig ældrepleje – hjælp til selvhjælp Nye generationers forventninger til alderdommen FRA KOMPENSERENDE TIL (RE)HABILITERENDE FORSØGSPROGRAM OG KONKURRENCEUDSÆTTELSE

Tekst eller grafik Tekst og punktopstilling Niveau 1= Underoverskrift Klik på TAB-tasten én gang for at få Niveau 2 = Almindelig tekst Klik på TAB-tasten én gang til for at få Niveau 3-5 = Punktopstilling Tryk ENTER for ny linje. Brug SHIFT+TAB- tasterne for at komme tilbage Alternativt kan Forøg og Formindsk listeniveau bruges til at hoppe mellem tekst-typografierne Vælg layout/design 1. Højreklik på slide i venstre side 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Alternativt kan du vælge layout direkte under knappen Nyt slide, når du laver et nyt slide § 83a i Serviceloven ​ ”Kommunalbestyrelsen skal tilbyde et korterevarende og tidsafgrænset rehabiliteringsforløb til personer med nedsat funktionsevne, hvis rehabiliteringsforløbet vurderes at kunne forbedre personens funktionsevne og dermed nedsætte behovet for hjælp efter § 83” FRA KOMPENSERENDE TIL (RE)HABILITERENDE FORSØGSPROGRAM OG KONKURRENCEUDSÆTTELSE

Tekst eller grafik Tekst og punktopstilling Niveau 1= Underoverskrift Klik på TAB-tasten én gang for at få Niveau 2 = Almindelig tekst Klik på TAB-tasten én gang til for at få Niveau 3-5 = Punktopstilling Tryk ENTER for ny linje. Brug SHIFT+TAB- tasterne for at komme tilbage Alternativt kan Forøg og Formindsk listeniveau bruges til at hoppe mellem tekst-typografierne Vælg layout/design 1. Højreklik på slide i venstre side 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Alternativt kan du vælge layout direkte under knappen Nyt slide, når du laver et nyt slide Paradigmeskiftet og frit valg ​ §83a og frit valg Der er ikke frit valg på §83a Kommunerne har organiseret rehabilitering forskelligt Incitamentsstruktur mangler Krav til sammenhæng med hjemmesygepleje og træning Hvad kræver det at levere §83a? Særlige kompetencer og løbende kompetenceudvikling Forløbsansvarlig Fokus på effekt Borgeren i centrum Tæt samarbejde og koordinering mellem myndighed, leverandører og enkelte faggrupper Ikke standardiserede forløb, men individuelt tilpasset Midlertidige indsatser, ikke varige FRA KOMPENSERENDE TIL (RE)HABILITERENDE FORSØGSPROGRAM OG KONKURRENCEUDSÆTTELSE

Tekst eller grafik Tekst og punktopstilling Niveau 1= Underoverskrift Klik på TAB-tasten én gang for at få Niveau 2 = Almindelig tekst Klik på TAB-tasten én gang til for at få Niveau 3-5 = Punktopstilling Tryk ENTER for ny linje. Brug SHIFT+TAB- tasterne for at komme tilbage Alternativt kan Forøg og Formindsk listeniveau bruges til at hoppe mellem tekst-typografierne Vælg layout/design 1. Højreklik på slide i venstre side 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Alternativt kan du vælge layout direkte under knappen Nyt slide, når du laver et nyt slide Paradigmeskiftet og frit valg fortsat ​ Udfordringer ved rehabilitering Borgerens mål Motivation Pårørende inddragelse Inddragelse af frivillige Fokus på ernæring og tidlig indsats FRA KOMPENSERENDE TIL (RE)HABILITERENDE FORSØGSPROGRAM OG KONKURRENCEUDSÆTTELSE