Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Udvikling af det mediepædagogiske håndværk 13. marts 2012.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Udvikling af det mediepædagogiske håndværk 13. marts 2012."— Præsentationens transcript:

1 Udvikling af det mediepædagogiske håndværk 13. marts 2012

2 Håndværk, æstetik og formsprog Teknik og udstyr Pædagogisk praksis / skolen i skyen MEDIEPÆDAGOGISK HÅNDVÆRK

3 F.eks. læring med levende billeder Fagdidaktik Almen didaktik

4 Er zig-zag modellen relevant i en digital kultur?

5 Zigzag-modellen (I) Analyse af medieproduktion Medieproduktion Analyse af elevproduktion Elevproduktion (øvelser)

6 Zigzag-modellen (II) Analyse / Produktion 4. Analyse af professionelle produktioner: - vurdere - tolke - forstå - drøfte - opleve 3. Elevproduktioner: Analyse ift. genre, fortælleteori, målgruppe. Selvevaluering 2. Analyse af professionelle produktioner - vurdere - tolke - forstå - drøfte - opleve 1.Elevproduktioner: Elementær analyse ift. genre, fortælleteori, målgruppe. Selvevaluering Den mediefaglige kanon -Kommunikation og medier -Mediehistorie og –institutioner -Mediemodtagerer -Medietyper og medietekster -Elevproduktion 6

7 DE STORE SPØRGSMÅL Hvordan skal mediepædagogisk arbejde udvikles (kultur, medier og læring) ? Hvordan skal mediepædagogisk arbejde organiseres (tid, sted og rum) ? Hvilke former for vejledning skal udvikles (roller og relationer)?

8 Hvorledes iscenesættes filmpædagogisk arbejde (øvelse, produktion, analyse, dokumentation)? Hvorledes arbejdes filmpædagogisk i en digitaliseret og netbaseret kultur (digital kultur, film 2.0)? Hvorledes sikres filmfagligheden i en pædagogisk praksis? Er progression som begreb brugbart i den forbindelse? DE SMÅ SPØRGSMÅL – i relation til arbejdet med film


Download ppt "Udvikling af det mediepædagogiske håndværk 13. marts 2012."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google