Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring"— Præsentationens transcript:

1 Iagttagelser af børns leg med teknologi – hvad kalder det på af viden og kompetencer hos den voksne?

2 Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring
Vores erfaringer Viden og kompetencer den voksne skal besidde

3 Projektet Legende innovation
Hvordan kan vi inddraget teknologien, når vi skal udvikle børns sprog? Mange møder med tanker og ideer Udarbejdelse af emner Afprøvning hos børnene

4 Nogle er afprøvet og andre skal prøves
Teknologier Nogle er afprøvet og andre skal prøves IPad Totempæl afprøvet i Lærkeparken Bord-Ipad afprøvet i lucinahaven og Munkevænget. Wii afprøvet i Lucinahaven Projektor og rumbilleder - ikke afprøvet

5 Små, større og store IPAD og læring
Vuggestuebørn – sprog og finmotorik Børnehavebørn – samarbejde, sprog og tal Understøtte udvikling leg og læring

6 Vores erfaringer IPAD og spil Samarbejde og fællesskab
Udviklende spil skal der til Internetadgang et most De pædagogiske læreplaner understøttes Ude- og indeleg Teknologien som udviklende legetøj Den voksnes rolle

7 Subway Surfers Spil Motorik Rum retning Sjov Sociale kompetencer

8 Apps Moobaa – Æstetik – for de mindste
iMovie – video – produktion - dokumentation Garageband – musik - produktion Stopmotion – video - produktion Tegneblok – Drawing Pad – tegning - produktion Puslespilseventyret – begreber – rum - motorik Fotohuskespillet – begreber – kognitive kompetencer Toca Tailor – æstetik - kønsroller Subway Surfers – spil, sjov, rum – sociale kompetencer

9 Subway Surfers Spil Motorik Rum retning Sjov Sociale kompetencer

10 Toca Tailor For små og store Æstetik Utallige kombinationsmuligheder
Kønsroller Meget for piger – måske ..

11 Stopmotion Produktion Det narrative Den gode historie
Imponerende resultater Samarbejde Sociale kompetence For de små sammen med en voksen For de større børn

12 Puslespileventyret Et enkelt spil Multimedier – lyd billeder Begreber
Rum og figurer For de mindste

13 iMovie En fantastisk app – 30 kr
En app for de voksne og de større børn Perfekt til dokumentation Prøv at lave en forfilm

14 Moobaa En lille app Den kan ikke meget Men det den kan gør den godt

15 Wii spil og erfaringer Løse opgaver i fællesskabet Krop og bevægelse
Sprogstimulering og social forståelse Nysgerrighed og vovemod / tilskuerne

16

17

18

19 Den voksnes rolle Beslutte at teknologiske medier indføres i institutionen At de voksne kan og vil bruge teknologien At den voksne har lyst til at udvikle sig på området At den voksne er nærværende sammen med børnene og viser vejen At den voksne kan inddrage børnene i fællesskabet

20

21

22 Tak for opmærksomheden

23


Download ppt "Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google