Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHolger Mørk Redigeret for ca. et år siden
1
Design för lärande i en digital, multimodal lärmiljö
Susanne Kjällander og Staffan Selander
2
Design for lärande ”Lärande bliver det som man fokuserar på, utifrån det perspektiv som man använder för at förstå fenomenet” (s.241)
3
Design for lärande Læringsdesign og det digitale læringsmiljø
Et multimodalt perspektiv på læring Transformation og repræsentation – nyskabelse Mediering og remediering Fokus på semiotiske ressourcer: tegnsystemer og analoge og digitale medier Designteoretisk perspektiv, tabel 1, s. 244
4
Design for lärande En proces af tegnskabende aktiviteter
Spor 1: Elevens samspil: Aktivitet, tolkning, bearbejdning og gestaltning (repræsentation) – det skabende og interaktivitet Spor 2: Kundskabsindhold: vælge indhold (vise hvad vi forstår gennem at vise hvordan vi forstår), valg af ressourcer (tegnsystemer og medier) Spor 3: Lærerens rolle: intervention, forberedelse, design af digitale læringsressourcer, symmetri og handling
5
Design for læring Lærer Elev Mediepædagogisk iscenesættelse
Mediepædagogisk udfordring Mediepædagogisk iscenesættelse det didaktiske projekt Transformation og repræsentation Undervisning
6
SPØRGSMÅL Hvordan kan Design för lärande inspirere jer i relation til udvikling af en mediepædagogisk praksis? Hvad er den største udfordring i den forbindelse?
Lignende præsentationer
© 2023 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.