Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Læringsmiljø og pædagogisk analyse LP-modellen.dk Forskningsbaseret viden-vi gør det, der virker L LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER Høgskolen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Læringsmiljø og pædagogisk analyse LP-modellen.dk Forskningsbaseret viden-vi gør det, der virker L LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER Høgskolen."— Præsentationens transcript:

1 læringsmiljø og pædagogisk analyse LP-modellen.dk Forskningsbaseret viden-vi gør det, der virker L LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER Høgskolen i Hedmark uge 14 2014 Margit Nielsen og Lena Lund Pedersen mmn@ucnact2learn.dkmmn@ucnact2learn.dk / lenalundpedersen@gmail.dk/ lenalundpedersen@gmail.dk Hvordan bliver vejlederen en tilpas forstyrrelse i implementeringen af LP?. Fredag den 4. april 2014

2 LP- som udviklingsplatform for organisationen Ledelse af forandringsprocesser i en systemisk kontekst Udvikling af nye og forpligtende samarbejdsformer Afklaring af skolens normer og værdier Kompetenceudvikling for alle medarbejdere LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER

3 Case – LP-gruppers tilbagemelding Vejledningsøvelse 1.Vælg en tovholder (holder tid og faciliterer) 2.Læs casen igennem individuelt (5 minutter), noter vejledningspunkter. 3.Foretag en cirkelsamtale (2 minutter pr. deltager), hvor du fremlægger dine vejledningspunkter for gruppen 4.Reflekter og diskuter i fællesskab. Bliv konkrete og vejled i forhold til den konkrete case (40 minutter) 5.Plenum med opsamling 3

4 Vejlederfunktionen - kontrakter ”Grundkontrakt” Implementeringsplan (formål og funktion) Udmøntning i konkrete formåls- og funktionsbeskrivelser ift. LP-vejlederopgaven i skolevæsnet, på daginstitutionsområdet og i erhvervsskolerne– ambitionsniveau og ressourcer afstemmes. Etableres og indskrives i implementeringsplanen, denne evalueres og revideres løbende. ”Rammekontrakt” (den konkrete opgaveportefølje) Hvilke opgaver skal LP-vejlederen løse på kort/lang sigt? Forventningsafklaring / behovsafdækning med kolleger, ledelse og pædagogisk personale. Udmøntes i en skriftlig kontrakt, der kan evalueres og revideres løbende. ”Proceskontrakt” (formen: Arbejdsformer, styringsredskaber, kommunikationsværktøjer, positioner, rollevaretagelse osv. i vejledningsarbejdet) Hvordan skal vi arbejde med den enkelte vejledningsopgave? Etableres som det første på hvert LP-møde. LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER

5 Refleksionsøvelse (1) - Proceskontrakt Hvordan afgrænser vi vores rolle og position i forhold til en proceskontrakt? 1.Reflekter individuelt over dine egne ideer til den vellykkede Proceskontrakt i et LP-perspektiv. (3 minutter) 2.Diskuter og reflekter gruppe på 5 hvordan proceskontrakten skal håndteres. Vær konkrete. Kom frem til fælles forståelser og handlemuligheder og diskuter hvordan I underbygger den ønskede udvikling i praksis. (30 minutter) 3.Udarbejd en planche med jeres konkrete forslag til proceskontrakt LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER

6 Refleksionsøvelse (I) - Rammekontrakt Hvordan afgrænser vi vores rolle og position i forhold til en rammekontrakt? 1.Reflekter individuelt over dine egne ideer til den vellykkede Rammekontrakt i et LP-perspektiv. (3 minutter) 2.Diskuter og reflekter gruppe på 5 hvordan kontrakten skal håndteres. Vær konkrete. Kom frem til fælles forståelser og handlemuligheder og diskuter hvordan I underbygger den ønskede udvikling i praksis. (30 minutter) 3.Udarbejd en planche med jeres konkrete forslag til rammekontrakt. LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER


Download ppt "Læringsmiljø og pædagogisk analyse LP-modellen.dk Forskningsbaseret viden-vi gør det, der virker L LP-MODELLEN ● FORSKNINGSBASERET VIDEN, DER VIRKER Høgskolen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google