Design - brugervenlighed

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kvalitet i systemudvikling
Advertisements

Websider og design Dette Power Point består af 2 dele Se hver del hver for sig, tag en pause imellem de 2 dele. Første del handler især om overvejelser.
Lean Salgskonsulentuddannelsen
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
[ visuel ] identitet.
Produktion og Logistik
Hvad er oplevelser – og hvad skal vi med dem?
Hvad er en brugergrænseflade
Sprog/billeder på Internettet
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Hjemmesider i efterskoleverden
  A business of Usability test metoder IT-Højskolen
Brugervenligheds test. n ewline ønsker at gøre deres web- side mere brugervenlig.
Formularer (Access, del 3)
Kommunikation / it.
Medier og kommunikation 20. november Webanalyse og eksamen.
Medlemsgalleri Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Danser Navn Trommer Navn Trommer Navn Trommer Næste side.
Usability på Anvendte Metoder Kortsortering –En medstuderende Heuristisk inspektion –5 (begynder)eksperter Tænke-højt test –4 HTX-lærere.
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Inspiration til reformarbejdet
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Design af brugergrænseflader Fokus på strategisk arbejde med brugergrænsefladedesign samt heuristisk evaluering / ekspertvurdering Usability oktober.
Informationsteknologi B-A, HHX, 2005,
Tietgen Skolen Kvalitet og kvalitetssikring Review Test.
Medieforløb 2006 Internettet som offentlighed og læringsrum Udarbejdet af Rie, Nadja, Maha og Mette R.
Hanne-Pernille Stax, ph.d
DEN GEOGRAFISKE INFRASTRUKTUR OG DIGITAL FORVALTNING Digital forvaltning, INSPIRE og FOT Jes Ryttersgaard.
Find Your Friend app og (mobil) kommunikation
Trigonometrisk Lommeregner
Navigationsdesign Uge 10, 2014.
Andreas, Busola, Emma-Amalie, Johan og Mie. Gruppefordeling Emma-Amalie – Leder Busola og Mie – Interviewere / tekstforfattere Johan – Fotograf Andreas.
EASY-A set med usability-konsulentens briller 6. september 2007.
Fundamentale principper for brugervenlige web-sites WEB 1 IT-C 24. Feb
09.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2000 © Kriterier Oversigt, principper og teknikker Kapitel 9.
Tests Prototype Åbent spørgeskema Test i usability laboratorium
Æstetisk Kommunikation Keramiker og IT-studerende Vigdis Petersen
Grundlæggende Webdesign – brugervenligt webdesigne Bjarne Sandstrøm IT-højskolen
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 Aftenhold 1. kursusgang, 30. januar 2008.
Interaktionsformer En begrebsmæssig model kan understøttes med forskellige interaktionsformer Interaktionsformen fastlægger centrale egenskaber: Hvordan.
Mobil Usability , ITU. Spørgsmål jeg gerne vil høre: ”Det gik lidt hurtigt, kan du ikke gentage?” ”Kan du ikke snakke lidt langsommere?” ”Skruer.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
 Planlægning › Kommunikationsplanlægning › Teknisk planlægning  Krav- og testspecifikation › Krav til produkt  Design › Brugergrænseflade  Implementering.
IT-Produkt til læring php. ”Graf editor”
Sitet og børns livsverden Camilla: Brugercentreret design Mette: Designproces og anbefalinger Flemming: Sitets samspil med andre medier og børns livsverden.
Tekst til nettet Digitale Medier E /11. MENU DIGITALE MEDIER: FORMIDLING OG DESIGN SØGEMASKINER OG OPTIMERING Tekst på nettet Opsummering på kursets.
Øvelse 1: First Impressions
Anmelderklub.dk. Struktur - Betina Indledning Hvad er brugervenlighed? Er Anmelderklub.dk brugervenlig? Hvordan kunne vi have testet anderledes? Hvad.
3D GeoInformation Lars Bodum Landinspektørstudiets 7. Semester 2001 GIS og Internettet Forskellige koncepter for GIS på Internettet.
Usability ITU, Forår 2009 Usability IT-Universitetet Forår 2009 Aftenhold 1. kursusgang, 5. februar 2009.
Den grafiske brugergrænseflade Overvejelser Afprøvning Udvidelser.
Brugerundersøgelse Brugssituationen Dataindsamlingsmetoder Spørgeskema
Repetition af sidste gang: Usability og brugerundersøgelse
Test af brugervenlighed
Definition Kriterier Design og evaluering
Repetition: Ekspert review. ? Principper? Udfordringer? Hvornår i udviklingsprocessen? Fordele/ulemper ekspertreview i forhold til brugertest?
Formularer (Access, del 3). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller Vi.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
Opgave: Webside analyse
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Brugertest af nyt design på au.dk
1.08 Test.
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Hovedformål: Sammenhæng
Aula: hvordan vil vi bruge det i forældresamarbejdet?
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Præsentationens transcript:

Design - brugervenlighed Af Cathrine Lind

Begrebet brugervenlighed Interaktion Usability - Brugervenlighed Er på internettet en fællesbetegnelse for nemhed og nytteværdi. Let at lære, let at huske effektivt at bruge og tilfredsstillende at bruge. Der er mange funktioner man skal have styr på for at kunne lave et brugervenligt medie. Målgruppe Farver

Kriterier for brugervenlighed Let at lære Førstehåndsindtryk – grafisk, hastighed Let at huske Genkendeligt, ensartethed Effektivt at bruge Flow, interaktion, overblik Forståeligt Inholdet, struktur, fonts, muligheder? Tilfredsstillende Totaloplevelse, behov opfyldt? Ikke godt nok at designe efter ens egen smag – fokus på modtageren Målgruppe Behov Forventninger

Usability - brugervenlighed

Principper for brugervenlighed Bruger har forventninger til designet – skal være feedback løbende(ændrer sig løbende med brugerens handlinger) Forventer noget af brugeren – må indordne sig under hjemmesidens logik(hvad den mener og fortolker en menu til at være) Konsekvent – gør brug af samme ikoner/begreber, lettere for brugeren. Design man kender – efterligning af hverdagen, mere genkendeligt. Altid brugerfeedback – bedre handle på hjemmesiden, hvis man lærer af sine fejl. Mindske mulighed for fejl – fortryde handlinger. Vigtigst først og størst – informationsdesign og det visuelle design.