Spot på æresrelaterede konflikter! Korsør 23. juni 2015

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børn som pårørende til alvorligt syge forældre Anbefalinger til sundhedspersonalet Udarbejdet på baggrund af: Retningslinier for god praksis ved forebyggende.
Advertisements

UNGES SELVSKADENDE ADFÆRD
Kulturmøder og kulturforskelle
Neuropsykolog Grethe Pedersen, Videre med livet !
Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
Rehabiliteringscenter for etniske kvinder i Danmark  Etableret som 4 årigt forsøgsprojekt i 2004  Finansieret af SATS puljen- statsmidler  Evalueret.
Emotionel og adfærdsmæssig funktion hos børn af forældre med kræft
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Når to mennesker gør det samme… …og så alligevel ikke.
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
kultur, indvandring og det danske uddannelsessystem
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Boligforeningernes strategi for samarbejde med biblioteker og medborgercentre ……
Forebyggelse af alvorlige trafikulykker
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Skolen i Verden november 2006 Tove Heidemann CVU Sønderjylland.
Kommunikation "For i sandhed at kunne hjælpe en anden må jeg forstå mere end han, men dog vel først og fremmest forstå det han forstår. Når jeg ikke.
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
Psykologi Hvad er psykologi? Hvem bruger psykologi?
Hvilke rusmidler appellerer til de unge?
Sociologi – Individ og samfund
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
Min identitet af Julie 10.A Udseende Jeg har langt lyst og lidt krøllet hår. er lav. blå øjne.
- støttet af Egmont Fonden
Relationen i institutionen – MI på MultifunC V/ Sine Møller Psykolog og faglig leder af Kvalitetssikringsteam MultifunC.
Støvring den 11. september 2007
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
Etnisk minoritetsunge og familier – at skabe én sammenhængende verden! Fredericia 2014 Basim Osman Cand. psych., autoriseret psykolog Selvstændig psykologisk.
Hvad er misbrug i praksis?
Esam og Fareeza Mine forældre vil tiden vide, hvad der sker i mit liv. Problemet er, at de ikke altid kan forstå min realitet. Jeg må tage en beslutning.
Pårørendeindsatser, hvorfor og hvordan?
Børns omsorgssituation og trivsel
C.f.S./ BUR-V1 Børneafdelingens håndtering af unge der har forsøgt selvmord Oplæg ved Hanne Rosenkrands Børnesygeplejerske og familieterapeut, Odense Universitetshospital,
Misbrugsbehandling i et ungdomsperspektiv -
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Børn og unge som er pårørende til selvmordsadfærd eller som er efterladte efter selvmord. Hvordan hjælper vi dem? Ved Elene Fleischer, PhD
Børn og unges sociale liv online
Sexuel udvikling Anette Løwert.
Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning.
Tryghed blandt unge nydanskere Tryghed med brune øjne – indblik i unge nydanskeres håb og ønsker. Resultater fra en undersøgelse gennemført af CeFU og.
17. november 2009LOKK1 Kvinder på krisecentre Sekretariatsleder Lene Johannesson.
Medarbejderkonference hos Blå Kors den
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Forældreinddragelse Støt dit barn til et liv uden tobak.
Else Christensen Socialforskningsinstituttet
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
Uddannelse for udviklingshæmmede
2.Lektion: Samfundsfag 2.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
At spotte æresrelaterede konflikter At spotte æresrelaterede konflikter November 2013 Basim Osman Cand. psych., autoriseret psykolog Selvstændig psykologisk.
En kvalitativ undersøgelse – baseret på interviews
Socialpædagogisk arbejde i et spændingsfelt mellem behov for beskyttelse, længsel efter familien, og ønsker om frihed.
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet BEGREBER TIL HATTETRÆK-ØVELSE Juni 2011.
Lolland-Falster set i fremtidsperspektiv. Ungdomslivet & ungdomsmiljøet.
Hvordan kan verden også se ud? Konference om vejledning til personer med handicap 26. marts 2007 Per Schultz Jørgensen.
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder Etnisk Ung LOKK.
Løft Sløret - for seksuelle overgreb Center for Voldtægtsofre, Rigshospitalet Karin Sten Madsen Kristina Marie Uddin.
Unge og mistrivsel Perspektiv og støtte
Grønland 2009Vold er ikke løsningen1 Hvorfor går hun ikke bare Sekretariatsleder Lene Johannesson.
2007 Projekt 4K Udsatte unge kunne vi have dem i afprøvning i Falck Falck Randers.
Psykoedukation skizofreni Session 1 – introduktion Undervisere:
مرحبا GOD DAG!. Sproglærer, ved du hvad det gør ved DIG?! Munkebjerg Hotel 19. april 2016 Basim I. Osman Cand. psych., autoriseret psykolog Selvstændig.
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Spot på æresrelaterede konflikter – symptomer og mestringsstrategier UU Danmark 28. September 2016 Basim I. Osman cand. psych., aut. psykolog selvstændig.
Drives af LOKK (landsorganisationen af kvindekrisecentre) Rådgivning for unge, fagfolk og forældre – alle kan være anonyme Oplæg og undervisning Hotline.
Introduktion til arbejdet med vold i familien, kærestevold og grænser Tør du tale om det?
Anerkendende inddragelse af forældre U-turn på konferencen Unges Misbrug 9. december 2009.
Margrethe Brun Hansen Konflikter mellem forældre og personale i dagtilbuddene: To måder at løse konflikter på.
Præsentation af Lida og jeg, faglig baggrund
Mette Blauenfeldt, Dansk Flygtningehjælp
Præsentationens transcript:

Spot på æresrelaterede konflikter! Korsør 23. juni 2015 Basim I. Osman Cand. psych., autoriseret psykolog Selvstændig psykologisk konsulent – Samtale, supervision, undervisning

The Big Clash!!   stræben efter at etablere selvstændighed og uafhængighed in-dependens – indre-styret selvberoende personlighed stræben efter at etablere afhængighed og binding inter-dependens – ydre-styret selvrelaterende personlighed

Unges udfordringer

To markante udfordringer Hvordan defineres løsrivelse à la etnisk? Hvad er et godkendt og anerkendt ungdomsliv for piger og drenge?

”Familiens begrænsninger og Social kontrol er: ”Familiens begrænsninger og hindringer af den unges rettigheder og muligheder for at træffe selvstændige valg omkring eget liv og egen fremtid” (Als Research – undersøgelse om Social Kontrol i DK, 2011)

Systemer i spil Mikro-systemet: hos den unge selv Meso-systemet: forældre/familien/slægten Makro-systemet: samfundet

Unges coping strategier identifikation – ”ganske i orden, det er jo min kultur!” tilpasning – ”nogenlunde i orden, men alligevel…!” dobbeltliv – ”sprut, kæreste, sex, fest, YES!” åben konflikt – ”kan ikke mere, jeg skal væk herfra!”

Drengene ”Baba, hvor er du?!” Kontrakten med familien Loyalitetsklemmen Krænker og offer Det stærke og svage køn Risiko – ung, familie, situation Sårbarhed og udsathed ”Baba, hvor er du?!”