Danmark i 1. Verdenskrig Oplysningskampagne. Nærhed og danskernes deltagelse Medie: Plakater/kampagner på opholdspladser for offentligtransport Kampagnen:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

QR-koder.
 Om os  EMU Global Undervisning  Andre folkelige organisationer  Kompetencer.
Mathias, Linda, Kathrine og Marie
QR-koder Lokalhistorisk formidling. Quick Response Code 2.
QUIZ FOR KVIKKE HOVEDER
Højdevangens Skole Her er godt at lære
Trafikplanlægger for en dag! •Mål med undervisningen –At I får en viden om sikkerhed, sundhed og energiforbrug ved trafik •Program –Intro –Arbejd.
Ambassadører i EN AF OS kampagnen Axelborg d. 26. august 2013.
Trinmålene henvender sig til elevernes kunnen efter 6. klassetrin
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
Udviklingstendenser i sexsygdomme og aborter
Sociale Medier og Jobsøgning - Twitter. Intro  Twitter er et Socialt Medie  Twitter er kendt for at give nyheder et frisk pust  De fleste kendte: Skuespillere,
Af Tommie, Janne, Michelle og Louise
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!. Om et øjeblik...
Vejle Dias 1 Hvad er meningen med behandling? Munkebjerg, Vejle, Steffen Jöhncke Seniorrådgiver Antropologisk Analyse.
Kommunikation / it.
Gruppe 1 – A true story !?!.  It’s a “first”  The video is very vague  The girl in the video is friendly  The girl is attractive – but in a certain.
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
Bibliotekerne lige nu Vagn Ytte Larsen, formand Danmarks Biblioteksforening Repræsentantskabsmøde d
Samtidshistorie på HHX
Felter og nøgle-felter (databaser, del 6)
Danmarks passion og stolthed Strategi for Økologisk Landsforenings Kommunikationsteam
Kampagne angående e -learning. Målgruppe Målgruppe: Moderne fællesskabs-orienterede segment Særlige/interessante kendetegn : Børn i småskole alderen Politisk.
Mediesociologi 9.1 Pierre Bourdieu om journalistikkens felt
EU Institutioner.
Kreativt Læringsrum Elina Maslo
Ændring af kontrast. Ved at sætte meget kontrast på billedet, får man også et varmere billede. Ved at skrue ned for kontrasten, får man dermed et koldere.
Facebook Ung i Grenå.
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
AT forløb om emnet ”Storby”, 1. g jan
European Night Against Drunk Driving – lørdag uge 42,  kampagnens indhold  billeder fra kampagnen.
Hvad bruger vi mobilen til nu? Hvad kommer vi til at bruge den til i ”morgen” / Martin Lausten.
Kampagne til forebyggelse af el-ulykker
Den gode historie Sådan finder vi på 24timer dagens historier ”Dét er en god historie!” Emma Gad for kommunikationsfolk.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM Hold 1VRA – Gruppe 4 Linda Jensen Marius Ferstad Martin William Frederiksen Camilla Oppenhejm Sophie Løhde Jacobsen.
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
Børn og pædagoger i en digital verden
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Krig og Terror Gruppe 4.
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
Fortæl den gode historie Jakob Christiansen 25.maj 2013.
Velkommen til Mobiler i undervisningen Tænd jeres telefon, PC eller Tablet gå ind på m.socrative.com Tast: i feltet: Room number og afvent vi starter.
Design af interaktion til interaktion i cscw
Synlighedskampagne 2013 SYNLIGHEDSKAMPAGNE Hvad indeholder kampagnen – overblik  3 kampagnebiler og trailer med teams af hver 3 medlemmer  Uge.
Innovative elever i samarbejde med 1. Produkter 2.
Retorik – at tale/holde foredrag. Retorik som aktivitet: Overalt hvor der er mennesker der formidler, påvirker og argumenterer, er der retorik. Den egentlige.
Tisvilde Trafikkultur Lokal kampagne 18. januar 2007 Oktober 2014.
Vinterindsats Cykelkonferencen Man kan sagtens cykle om vinteren Vinteren er en god mulighed for at blive set og hørt Driftsniveau er A+ på Supercykelstierne.
En verdensøkonomi i opbrud?
Verden omkring os Verden i kold krig
Synergi Sådan rapporterer du om arbejdsmiljøet i NCC
Optrappende og afspændende sprog
Velkommen til Introdag med skills-aktiviteter!
Lead scanning Med Eventbuizz Lead scanner fungerer din smartphone som en effektiv lead scanner. Inden scanning afsluttes, skal deltagerne acceptere at.
Stop! Vigtig meddelelse!
QR-koder Fælles øvelse.
Klar til uddannelsesevents? 3. – 4. oktober i FrederiksborgCentret
Ekstern kommunikation
Hvad er vigtigt for dig? Onsdag den 6. juni stiller sundhedsprofessionelle dette spørgsmål til patienter, beboere, klienter, brugere og borgere Den.
2018 – SUND OG SIKKER-KAMPAGNE
Klar til uddannelsesevent? 24. – 25. oktober i Bella Center
Fællesevaluering for erhvervspraktikanter
Studievalgsportfolioen
Velkommen til 2. og 3. Introdag Copenhagen Loud Festival
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Formidling på sociale medier – Ereolen Global
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Præsentationens transcript:

Danmark i 1. Verdenskrig Oplysningskampagne

Nærhed og danskernes deltagelse Medie: Plakater/kampagner på opholdspladser for offentligtransport Kampagnen: Et udsnit af et billede fra krigen, der er beskåret så man ikke med det samme kan se hvad det skal forestille  Det skal få folk til at stoppe op og undre sig. På plakaten skal der være en QR-kode, når denne scannes, får man hele billedet af se og en kort fortælling eller en faktueloplysning der afspejler billedet og krigen  Vække interesse for 1. verdens krig.

Eksempler Oplysninger/fakta Scan koden og få indsigt

Eksempler Oplysninger/fakta Scan koden og få indsigt

Eksempler Oplysninger/fakta Scan koden og få indsigt