Oracle Application Express Lektion 2 7. Semester 2008.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Telos Team Introduktion.
Advertisements

Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Hvordan man logger ind på Dansk ACL database
Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen.
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Gruppeorganisering og synlighed
Udlægning af en ny cache
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Mapning af klasser til relationer
Visitsite.dk © anja nielsen Forskellige typer websider Søgemaskiner Webshops (betaling) Blog (i forandring – og to-vejs kommunikation) Stationære.
Skift mellem flere åbne vinduer
Formularer (Access, del 3)
- en smart mellemting mellem overheads og lysbilleder (dias)
Sikkerhed/Otto Knudsen 1 Diagnostics  Debug af web-applikationer.
Grundejerforeningen Jægervangen
Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering.
X LukNæste  Velkommen Du skal nu lære at bruge PowerPoint ved at lave en præsentation. Du får mulighed for at vælge mellem at lave tre forskellige opgaver,
Regnskab & økonomistyring - Lektion 15 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
Regnskab & økonomistyring - Lektion 4 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
SkoleIntra i fremtiden – hvordan kan det integreres med andre tjenester og systemer Ole Windeløv, UNI-C.
Opret en database i Reference Manager, ver. 11 Åbn programmet. Opret en ny database. Placér basen ude på ”skrivebordet ” (kun i denne sammenhæng – da baserne.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Rapporter (Access, del 5)
Center for Undervisningsmidler Vejle Diagrammer % 1.
ACU Amtscentret for Undervisning Oversigtsdias –DispositionsvisningDispositionsvisning –KlargøringKlargøring –Første diasFørste dias –Næste diasNæste dias.
Beskrivelses- og analyse-teknikker understøttet af Oracle Designer Del 2 af 2: Proces- og funktionsdiagrammering Aalborg Universitet, d. 9. oktober 2006.
Beskrivelses- og analyse-teknikker understøttet af Oracle Designer
Søg på kundes navn. Klik evt. på inaktive eller filialer Vælg når søgeresultaterne fremkommer, et af resultaterne ved at sætte et kryds i boksen, og tryk.
Oprettelse af Digital Post
Animation.  Det er ganske let at indstille en brugerdefineret animation – blot klik på Tilføj effekt og vælg mellem mange forskellige effekter. PowerPoint2.
Visitsite.dk © anja nielsen Forskellige typer websider Søgemaskiner Webshops (betaling) Blog (i forandring – og to-vejs kommunikation) Stationære.
Sociale Medier og Jobsøgning - Facebook. Intro  Så blev det Facebooks tur.  Nogen af jer har måske en Facebook profil?  Facebook er endnu et socialt.
Før du starter, skal du sikre dig at du har en digital signatur. Få den gennem den ansvarlige på afdelingen (gyn:Christel Nielsen), el. bestilbestil 1.
18 – Java Server Faces. 2 NOEA2009Java-kursus – JSF 2 Web-applikationer - 1 Brugere interagerer med en Web-browser Browseren sender forespørgsler til.
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
Elementer på designside Dataelementer Informationer og datafeeds fra eksterne websites som Facebook, LinkedIn etc. uploadede filer som feks. dokumenter,
Vejledning til oprettelse af CV
NOEA/IT FEN - Databaser/modellering 1 Tabeldesign Omformning af E/R-modellen til relationelle skemaer.
Context- og flow-diagrammer (databaser, del 3)
Informationssystemer kursusgang: Modellering med henblik på dataudtræk
Programteori for: [-titel-]
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Hidtil har det været besværligt og tidskrævende at oprette værktøjer og tilhørende reservedele. Man kunne ikke gennem værktøjets navn/nummer se hvilke.
Test 1 Klik her for start. Hvor skal du klikke for at få designvisning?
Relationelle databaser og XML
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Virksomhedens informationsbehandling lektion Ved. Jens Godik Højen.
8.7 Security: Grant and revoke1 Sikkerhed 8.7 Security and User Authorization in SQL.
Køb og drift af tilgængelige netsteder lbc/ /2.2.
Virksomhedens informationsbehandling lektion 10 HRM-kredsløbet Ved. Jens Godik Højen.
Virksomhedens informationsbehandling
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Data Warehouse - indledning 8. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, Februar 2010 Fredag kl
Rapid Application Development med Application Express Aalborg Universitet, d. 19. september 2007 B e n t M ø l l e r M a d s e nB e n t M ø l l e r M a.
3. Objekt Orientering og Relations Databaser
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
PivotTable i MS Excel Se evt. teksten til opgave 18 kap Start MS Excel og åben filen exped.dbf som du finder på hjemmesiden sammen med denne vejledning.
Database Some walk through. Database Design – Begreber 1 Database: En fælles samling af logiske relaterede data (informationer) DBMS (database management.
E/R-diagrammering 7. Semester.
Word 2007 F-Niveau Lektion 1 Keld Hinsch.
Virksomhedens informationsbehandling Opgave inden for databehandling Opgave 1 Ved. Jens Godik Højen.
Oracle Application Express Lektion 1 7. Semester 2008.
Formularer (Access, del 3). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller Vi.
Database Some walk through lv/ Figures & some text from: © Pearson Education Limited 1995,
Microsoft® Office Excel® 2007-kursus
Test af opsætning, tildeling og log-in med jobfunktionsroller
Præsentationens transcript:

Oracle Application Express Lektion 2 7. Semester 2008

Hvordan opbygges applikationer 1.Design af database 1.Tabeller 2.Primær og fremmednøgler 2.Det er muligt at foretage senere udvidelser af applikationen 3.Vælg menupunktet 1.CREATE APPLIKATION

Hvad ønskes oprettet? Create application –Formålet her er at anvende tabeller allerede oprettet i Oracle. Create application from Spreadsheet –Her er det muligt at oprette en applikation ud fra eksisterende regnearksløsninger. Der vælges en metode og trykkes ”Next”

Oprettelsesprocessen En applikation har altid en første side. Når denne side er navngivet, bliver dette navn hele applikationens navn. Ved at trykke ”Next” fremkommer et værktøj hvor det er muligt at vælge forskellige metoder hvorudfra applikationen tager sin form. Hver gang der vælges metode skal der også vælges en datakilde. OBS! Det er ikke muligt at anvende en datakilde der ikke har fået tildelt en primær nøgle

Applikationen tager form I processen frem mod at leverer en applikation, sammensættes løbende det tabeller og elementer der skal anvendes i det færdige arbejde Ved tryk på ”Next” fremkommer en menu hvor der skal vælges et design i forbindelse med placering af menu teksterne.

De sidste fire trin i oprettelsen Anvend andre applikationer i værktøjet. 2.Er der behov for en login mulighed eller kan den undværes 3.Vælg sidens tema 4.Gennemfør oprettelsen

Præsentation af applikation Applikationen kan nu afvikles i et testmiljø Det er også muligt at opdaterer på en eksisterende model eller gennemføre andet vedligeholdelsesarbejde Shared components tillader at opsætte alt fra sikkerhed, adgang og andre design. hele gruppen fungerer som en værktøj til at opbygge produktets ydre rammer. Import/eksport giver mulighed for at indlæse eller udgive værktøjet uden for et test miljø.

Editering af applikationen APEX er udstyret med en redigeringsmulighed Ved at åbne siden og kaste et blik nederst på siden, findes et område med en lang række editeringsmuligheder.

Editeringsværktøjet Editeringsværktøjet er delt op i tre emner –Page rendering –Page processing –Shared components

Fuldfør nu oprettelsen af tabeller Opret en registreringstabel Opret tabel, Sted Opret tabel, Formaal Opret tabel, Art Opret evt. tabeller for –Leverandør, Ansvarlig medarbejder, Postnummer Se eksempel på E(ntitets)/R(elations) diagram på næste side

E/R diagram Kun hvis du keder dig! Lav nødvendige SQL for nedenstående