Dagsorden Tirsdag d. 28/10 Hvad ved vi nu om novellegenren – snak i gruppen! Opsamling på film omhandlende komposition. Gruppearbejde i teams – ”Hovedet”.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lidt om pladsholdere.
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Struktur: ”Quiz og byt”
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Faglig læsning 7. – 9. kl. Work-shops.
Arbejdspladsudvikling
Opgaver og svarark – til individuel brug
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Sprogpakken At fastholde ændringer - i det nære samarbejde.
Å.
?.
Dagsorden Refleksionsspørgsmål til bloggen Billedsprog Læse ”Hovedet”
Naja Marie Aidt Bavian.
Kort præsentation af principperne bag SOL (Samarbejde Om Læring)
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
Kommunikation/IT projekt Grov skitsering + analysering vha. gestaltlove og interaktionsdesign Martin, Nadia, Nicolaj & Sameh.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Dannelse og kompetencer
Samarbejdsøvelse En lille øvelse, hvor man samtidig får lejlighed til at vise sin kreativitet.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
Læring, kommunikation og samarbejde
4.lektion: Velfærdsmodeller
Ekspertgrupper Grupperne får hver især et punkt fra mindmappet:
Intro - novelleforløb.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Læsning.
Mindmap Begrebskort Rutediagram
Schweiz Vorstellung. Proces Gruppearbejde – mandag 2. juni – tirsdag 3. juni Fremlæggelse – tirsdag 10. juni – max. 6 min. pr. gruppe – fokus på det mundtlige.
Skriv jeres egen novelle!
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
Torsdag d. 30/10 Dagsorden: Hvad er billedsprog? Spørgsmål/opsamling på film/resume. Talemåder/vendinger. Søge på nyhedssider – finde overskrifter hvori.
Fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. Fortællertyper? Hvilken betydning har fortælleren? Hvad kan vi tilføje.
Billedsprog – Fortsættelse…
Novelleskrivning Hvad er vigtigt?
Komposition - modeller
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Intro til fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. ”Flipped film” Fortællertyper? Lektie? Opgave – arbejde med.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Dialogredskab - uddannelsesparathed. Hvordan er redskabet blevet til? Samarbejdsprojekt Involvering af de unge Støtte fra region Syd.
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Litterær artikel. Genren litterær artikel  Læs om genren her:
Komposition - modeller
Portfolio! Jacob, 7.B.
Titel – Forfatter - Årstal
Portfolio Anders, 7.B.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
Så tænder vi et lys i kvæld
Komposition - modeller
SIKKERHED ONLINE.
Den gode tone Lse.
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Den gode tone Lse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
DEN GODE STIL.
Novelleanalyse introduktion.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
DEN GODE STIL.
Så tænder vi et lys i kvæld
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Den gode tone Lse.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
FÅ MEST UD AF DAGEN: UNDERVISNINGSMATERIALE (9. -10
Præsentationens transcript:

Dagsorden Tirsdag d. 28/10 Hvad ved vi nu om novellegenren – snak i gruppen! Opsamling på film omhandlende komposition. Gruppearbejde i teams – ”Hovedet”. (se under opgaver på bloggen). Opsamling på klassen – Mindmap. Mål: Kunne forklare - samt anvende berettermodellen.

Hvad er komposition? Hvorfor overhovedet kigge på en komposition i en tekst? Vigtige begreber i filmen?

Gruppearbejde i teams Thomas, Natasja, Pernille, Jeanette Morten, Jenny, Cecilie, Peter. Ida, Nicolaj S, Emma O, Christoffer. Daniel, Tasha, Mikkel. Oliver, Patrick, Emma.

1. Gruppearbejde – ”Hovedet” Gruppearbejde (grupper af tre/fire personer): Vælg en i gruppen, som læser novellen højt. Én i gruppen markerer, hvor novellen er mest spændende: Sæt streger i margenen med blyant: en streg = ikke spændende to streger = lidt spændende tre streger = meget spændende fire streger = klimaks. Én i gruppen holder øje med, hvornår der sker noget nyt, eller hvor der er skift i tid eller sted. Sæt en stjerne med blyant.

2: Efter læsningen af Novellen! Dem der har sat streger og stjerner, begrunder for de andre, hvorfor de er sat, som de er. Flyt på dem, hvis I synes noget andet efter at have talt om det i gruppen. Lav en overskrift, der kort fortæller, hvad der sker ved stregerne/stjernerne.

3: Udfyld berettermodellen ud fra novellen