Erfaringer med netbaseret uddannelse Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde ~ robin à la RUC.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen. I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive.
Advertisements

Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Studieteknik i studievejledningen Ved Katrine Berke, decentral studievejleder på Det Samfundsvidenskabelige Basisår.
Kursusholdere: Jette Holgaard Kim Bohn Mona Dahms
En konsulent er : • -En praktiserende læge • -der er ansat af Regionen • der har en særlig viden eller erfaring indenfor et eller flere områder. • der.
SLP 4 Samarbejde med vejleder Planlægning og styring
5. Mediepædagogisk vejledning - tre eksempler
Projektlederens rolle(r)
Kompetencer, opkvalificering og uddannelseskrav til specialundervisere og kompetencecentre i Norddjurs Kommune.
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Kulturen på vores skole Det forpligtende fællesskab Overskueligheden i miljøet Helheden i skoleforløbet Kommunikation.
Netbaserede uddannelser – erfaringer fra RUC Robin Cheesman Oplæg til Danmarks Forskningsbiblioteksforening
Netbaseret uddannelse ved IT-højskolen i København
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
IT Jobs Kompetencer og muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Der er brug for dig!
- et bedre sted at lære Velkommen …..vi glæder os til en spændende dag med jer.
Værktøjet til det gode møde Et ud af otte værktøjer under Projekt Mainstreaming af handicapområdet Kan downloades på:
Mogens sparre Mogens Sparre ApS * Aalborgvej 39, 9492 Blokhus * Telefon Lektion 3 (Side ) Lektion 1 LEDELSE I PRAKSIS.
Statens frivillighedspolitik
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
: 2CBS LL "Hvad bliver man kastet ud i når man forsøger at planlægge og køre virtuel undervisning" Robin Cheesman
Læreanstalternes Fælles Formidlingskursus 25. November 2001 Faglig formidling gennem netmedier Computer-supported Collaborative Work i reflektionsbaseret,
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
Kanondag – forberedelse og dokumentation. Plan for dagen optakt – hvem fortæller en historie? – 1. workshop workshop 12.
Digital skriftlig- og mundtlighed
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
: 2KSS Lærerroller i det virtuelle læringsmiljø Robin Cheesman 17. juni 2002 Københavns Socialpædagogiske Seminarium.
Datalærerforeningen, Bjerringbro ”Netlæringssystemer” Simon Heilesen Kommunikationsuddannelsen Roskilde Universitetscenter
Slide 1 Tre måder at organisere undervisning på – i ”tid og rum” Matriklen Parallel- undervis- ning UCSJ Net- baseret Samme tid, samme sted.
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Kjeld Svidt September 2005 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Video – ned med overliggeren! Rikke Langebæk, DVM, Phd-stud. Institut for Mindre Husdyrs Sygdomme Faculty of Life Sciences Københavns Universitet.
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Gruppearbejde – muligheder og udfordringer
Medarbejderkonference 2014 Plan 2021 Temadrøftelse, Central operatør og samarbejdspartner. Præsentation af workshop 4.
Relationel koordinering i et temporalt perspektiv
EKSAMEN OG PRØVER.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Design af KVIK-selvevaluering Tovholderens rolle og opgaver 17. januar 2007.
Samarbejde, læring og projektstyring (SLP)
HD Regnskab og økonomistyring Lektor Claus Holm, Ph.D. og Docent Tage Rasmussen Institut for Regnskab Handelshøjskolen.
Gruppevejledning på tæt hold
RUC-pædagogik på nettet? InterKomm+ og MCC Robin Cheesman Oplæg til UDDU-seminar
Kjeld Svidt September 2004 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
Leg og læring i virtuelle verdener Tine Jensen, Ph.d.-studerende Roskilde Universitetscenter, Danmark
Erfaringer med netbaseret uddannelse Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde ~ robin à la RUC.
Uddannelse på nettet: undervisning // aktiv læring Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde ~ robin
Undervise og lære på nettet? Erfaringer fra InterKomm+ og MCC Robin Cheesman
Gruppeeksamen Master i Sundhedsinformatik 10. april 2015.
DE-L Årsmøde, Workshop: ”De voksnes vej ind i de erhvervsrettede uddannelser ” Kirsten Holmgaard, direktør Mercantec Tirsdag den 29. april.
Pædagogisk Rådsmøde F olkeskolereform 6. Februar 2014.
9. AUGUST 2016 SARAH LUND PETERSEN AARHUS UNIVERSITET AU GOD VEJLEDNING AF GYMNASIEELEVER -> guide til at blive ”mini-vejleder”
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Kompetenceudvikling for pædagogmedhjælpere FØR. Indledende samtaleguide - kursisten Indledende samtaleguide - lederen UNDER. Kursistportfolio og underviserportfolio.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser
Balancer dit (studie)liv! med konkrete redskaber
EETEQ power Quality / El –kvalitet Björn Andresen
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
SLP foråret 2011 MedIS og Medicin Lars Peter Jensen,
Oplæg 2 – de fire læringsrum
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Strategier og værktøjer i sprogundervisningen
Refleksion over projektuge
EKsamen på Horsens Gymnasium 2019
Præsentationens transcript:

Erfaringer med netbaseret uddannelse Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde ~ robin à la RUC

Oversættelse: fra nærvær til ”netvær” Flere parallelle aktiviteter –Seminar –Kursus –Pensum –Evt. projekt Dominerende kommunikation –Mundtlig –Mundtlig/lytte –Mundtlig/skriftlig

Net: Møde Få parallelle aktiviteter: –Opgaver Respons –Workshops Konstruktion –Netseminarer Dialog –Projektarbejde Samarbejde

Nærvær // net Heltid –Fællesskab –Fælles miljø –Synkront Deltid –Alene/ensomhed –Forskellige steder –Asynkront –Fleksibelt –Uafhængigt af sted –Uafhængigt af tid

Interaktionstyper

Læringsmål

CMC BSCW startside

Objekt // kommentar

Aktivitetsfremme Ansigt-til-ansigt –Start, snart igen, uden forstyrrelser Præsentation –Gerne forud, både fysisk og skriftligt/net Frekvens –Hurtig -> langsom Rotation –Øvelser, korte sessioner Vejledning, support –Studier, teknik

Kvalitet, relevans Niveau, indhold Det er svært … … men man kan hvis man vil Pædagogik, værktøjer –Variation, i forhold til læringsmål Lærere –De bedste, mundtligt og skriftligt Disciplin –Tidsfrister gælder for alle

Afhængighed Socialt miljø –Studerende og lærere, fysiske rammer Arbejdsrelateret –Forventninger: egne og arbejdsgivers Aktualitet –Just-in-time Pris –Forpligter, både studerende og lærere

Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde