2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
GS1 DataBar Reducering af madspild
Advertisements

PostDK momsmodul Mange netbutikker overser, at der ikke er moms på forsendelser, når de sender varer til privat kunderne med Post Danmark.
NATUR OG MILJØ Teknik og Miljø Aarhus Kommune Skejby DET GODE GRØNNE BYRUM.
IT - Sikkerhedstjek  Særligt tilbud til BOLIGadvokater – netop udsendt  Kr for et sikkerhedstjek.
Et samarbejde med AL Finans Factoring giver dig mange fordele
Coops kæder Varehuse Discount Supermarkeder Minimarkeder E-handel
Nyt projekt ”Nordisk sundere mad på farten”
Resultatopgørelsen – grundlæggende begreber
Årsmøder 2014.
PengeSpillet.
Program 9:30-12:00 P-vejledning 12:00-13:00 Frokost 13:00-14:00 forvaltningsprocedure og sidste nyt om vandprojekter ca 14:00 Kaffe.
Overskrift.
Fundraising Jakob Ugelvig Christiansen
VEJEN TIL VÆKST.
Muligheder og status i Danmark v/ Mads Helleberg Dorff Christiansen
Resultatopgørelsen – grundlæggende begreber
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Arlas strategi – og globale muligheder
Transport på landet Konference 5.november Transport på landet • Kompliceret • Ingen nemme løsninger • Mangler nytænkning Tendens: Find selv på løsninger.
Installationer Introduktion.
FØDEVAREANPRISNINGER
Stævnesnacks. Hvad er Stævnesnacks? • Stævnesnacks er et samarbejde mellem FDB og Danmarks Idræts-Forbund • Stævnesnacks er frisk frugt og grønt skåret.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Udviklingsplaner Sønderborg
Tom Bøgeskov Udviklingschef Digitaliseringsstyrelsen, Finansministeriet Digitaliseringsmessen 2012 Digitaliseringsstyrelsen - En dag med løsninger og dialog.
Coop Bank.
Natur- og landbrugskommissionens workshop den 9. oktober 2012
Temaaftener for patienter med Mb
Marketing & Fundraising
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Årshjulet – aktiviteter der gavner forretning, forening og samfund
Møde… for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
NORDISK Dagligvarehandel september 2014
E-handel og FM Program: Kl Introduktion
Klik for at redigere i masteren Klik for at redigere teksttypografierne i masteren –Andet niveau Tredje niveau.
8.1 Faktura 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for at se.
- sammen med glade mennesker
Borgermøde om Udviklingsstrategien Byrådet har givet sin vurdering af udviklingen og forslag til hvilke visioner, strategier og indsatser, som skal sikre.
1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
DMU den 2. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Kvickly Total 2011 Antal svar55153 Kvickly Kundemeter 2011 Rapportspecifikationer.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Dagli´-LokalBrugsen Årsmøde/generalforsamling for forretningen 1.Butikkens resultater 2.Begivenheder i butikken 3.Begivenheder i kæden 4.Begivenheder.
Kundetilfredshedsanalyse – [måned år] Kundenavn. 2 Overblik.
Dansk Supermarked i korthed
Velkommen til borgermødet Husk sammen kan vi mere!
Kvickly 2015 – året der gik. Agenda Begivenheder i kæden Butikkens resultater Begivenheder i butikken.
Velkommen Som medlem er du medejer Co-op betyder samarbejde
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
Hvordan løser vi klimaknuden og hvad kan forbrugerne gøre?
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Sammen om årsmøder og generalforsamlinger 2017
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Bestyrelsens beretning
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Handels- og procentregning
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Bestyrelsens beretning
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Præsentationens transcript:

2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed

Butikkens resultater  Omsætning: Index ( - hentes fra driftsrapporten linie 3)  Butiksresultat: Index (for Coop-butikker)  Regnskabsmæssigt overskud: Index (for Brugsforeninger) (- hentes fra driftsrapporten linie 26)  Antal medlemmer: (- hentes fra faktura fra Medlemsservice der udsendes hver måned)  Derfor gik det sådan (Varehuschefen/uddelerens forklaring på udviklingen i omsætning og resultat, herunder lokal konkurrencesituation)

Hovedbegivenheder i vores butik i 2011 * Her kan indsættes eksempler på konkrete begivenheder, aktiviteter etc.

Dagli’- og LokalBrugsen Resultat cirka som sidste år Trods forstærket konkurrence har Dagli’Brugsen øget sin markedsandel Fokus på service og ansvarlighed i lokalområdet Åbning af 14 nye Dagli’Brugsen og modernisering af 30 butikker

Coop Danmark A/S Tilfredsstillende resultat Samlet salg i Coop og brugsforeningerne: over 43 milliarder kroner ex. moms Fortsat forbedring og modernisering af butiksnettet Nyt webvarehus hvor kunderne kan bestille og betale varer på nettet, enten til levering hjemme eller til lokal butik Nyt anlæg for kødforædling opført i samarbejde med det børsnoterede britiske selskab, Hilton Food Group.

Ansvarlighed Afslutning på ansvarlighedsplanen: – 1 vision, 4 områder, 40 handlinger Indsatser indenfor miljø og økologi, sundhed, klima og etisk handel Arbejdet kan følges på Ansvarlighedsrapport 2011 er på coop.dk i løbet af foråret 2012 Ny ansvarlighedsstrategi

Miljø og klima Änglamark – Danmarks førende omtanke brand –over 600 varer indenfor fødevarer, husholdning og personlig pleje –Änglamark på Facebook –annoncering og tv-spot Økologi –vækst i salget med 4 procent Aftale om CO2 kompensering af Änglamark vaskepulver forlænget. Der plantes træer på et areal svarende til 36 fodboldbaner i Mozambique. Coops klimaråd

Sundhed Nøglehullet – over 750 nøglehulsmærkede varer + frugt & grønt i Coops butikker –Kendskab på over 80 % –Salget er steget med 20 % Nyt orange fuldkornslogo, som gør det nemt for forbrugerne at vælge fuldkorn Alle Coops egne varemærker er uden hormonforstyrrende stoffer

Etisk Handel Fairtrade – omsætningsfremgang på 15 procent –25 nye varer Ny serie af varer fra Afrika, Savannah, lanceret primo 2012 Coops kunder donerede 7.7 millioner kroner til Red Barnet og WWF Verdensnaturfonden i 2011 gennem Velgørenhedsknappen på flaskeautomaterne Alle Coops kæder solgte i januar 2011 en bærepose hvoraf 2 kroner gik til Danmarks Indsamling. FDB rundede beløbet op, og der blev overrakt en check på kr. ved TV-showet Via indsamlingsbøtter og salg af stregkode gav Coops kunder 3.6 millioner kroner til Afrikas Horn i august/september