Læborg skole- 4.kl kl. Undervisningsmiljø. 5./6. klasse 4 drenge

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

AT AFSKAFFE MEDLØBERKULTUREN
Hvordan håndterer vi frikvartererne?
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Så er ordbogen endelig kommet. Enhver Kvinde og Mand bør eje den
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Temadag om undervisningsmiljø
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Flere bekendte, lige så mange venner, men mere tid alene… - Nogle få perspektiver på ungdoms- og foreningsliv i en ”synes godt om”-kultur København 3.decemberr.
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Børnemiljøvurdering 2013 Trinitatis Menigheds Børnehus
Læringsstile og lektier
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Det her talent foregår i nærheden af mig…
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
CAMPUSSKOLEN.
Åben Hus Lørdag d. 1. februar Kl til 16.00
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Identitet – hvem er jeg ?.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
1 Én og én er tre, og jorden den er flad
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
“Hvilken del af ’stille’ forstod du ikke?”. Alle har brug for at føle sig sikker...
Hvilken del af “vær stille” forstod du ikke??
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Dette diasshow er udarbejdet af:  Gitte Larsen  Charlotte Pedersen Fra O 27.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Vejledning Print slide 2-8 i fuld størrelse Print slide 9-50 som uddelingsark Præsentation af øvelsen o Der er 7 case, hvert case tager 7 minutter. o Et.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Min identitet af Julie 10.A Udseende Jeg har langt lyst og lidt krøllet hår. er lav. blå øjne.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Undervisningsmiljøundersøgelse 2010
Mestring af ADHD som voksen.
Uge 7 Unge og seksualitet.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Vejlederens kommunikation
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Sig noget pænt PRINT 2-3 SÆT OG LAMINÉR ”SUPER KLASSE KAMMERAT-STOLEN”
Trivsel og værdier - i skoletasken
Elevernes psykiske arbejdsmiljø TrongårdsskolenSpørgeskemaundersøgelse December 2005 Undersøgelsen bygger på svar fra ca 350 ud af ca. 500 elever.
At tale om sexualitet.
FÆLLESSKAB.
Hvordan kan vi hjælpe hinanden så der ingen spiseforstyrrelser opstår?
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole 4-6 klasse.
Læreren som læringsleder
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Mit Navn Er Susi DE første 17 år boede jeg på landet. Jeg keder mig...og vil gerne vide hvordan det er at være i “byen”.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe søskende??
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
Lærerpræsentation.
læse- skrivevanskeligheder
Morgendagens Børne- og Ungeliv ELEVER Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:34 Powered.
Trivselsarbejdet i klassen Program for forældremødet: Mål for klassen Ansvaret for klassens trivsel Årsager til mobning/ mistrivsel Dilemmaer og budskaber.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Trivsel og værdier - i skoletasken
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Trivsel og værdier - i skoletasken
Den Økologiske Produktionsskole
Præsentationens transcript:

Læborg skole- 4.kl. - 7. kl. Undervisningsmiljø. 5./6. klasse 4 drenge Resultater  JUNI 2007 5./6. klasse 4 drenge 6 piger  

Jeg er glad for at gå i skole 8 1

Jeg er glad for mine lærere 7 3

Jeg synes, jeg lærer meget i skolen 1 7 2

Jeg keder mig i timerne 1 4 5

Jeg vil hellere gå på en anden skole 7 2

Vi hjælper tit hinanden i klassen 1 6 2

Jeg har lyst til at lære noget nyt 2 7 1

Vi har det godt i klassen 4 5 1

Mine lærere opmuntrer mig…synspunkter 6 3 1

Jeg får ofte ros af lærerne 5

Lærerne lytter,…… emner i undervisningen 1 4 5

Lærerne hjælper mig, når jeg har problemer 6 4

Vi har tit mange lektier 6 4

Der er god plads i klassens lokale 3 4

Jeg kan se, hvad der sker på tavlen 10

Der er lys nok til at læse og skrive 1 8

hvad der bliver sagt i timerne Jeg kan høre, 1 8 hvad der bliver sagt i timerne

Vi kan komme til en PC, 3 4 når vi har brug for det  

Der er plads til, at flere kan sidde 3 6 1 omkring skærmen

Vinduer eller lys spejler sig ofte i skærmen til PC'en 2 7 1

Vinduer eller lys spejler sig ofte i skærmen til PC'en 2 7 1

Vi har gode steder til leg, boldspil og 2 7 bevægelse i frikvartererne

Vores toiletter er pæne og rene 7 1 2

Jeg kan altid finde en voksen 1 8 i frikvartererne  

Vi ved, hvad vi skal gøre, 1 6 3 hvis skolen brænder  

Skolens bygninger er rare at være i 1 6 3

Vores klasselokale er kedeligt 6 2

Vi bruger arealerne udenfor i undervisningen 2 8

Jeg vil gerne have mulighed for at arbejde mere praktisk og kreativt på skolen 1 5 3

når der er mobning i skolen? Griber lærerne ind, 1 5 3 når der er mobning i skolen?  

Føler du dig nogensinde alene i skolen? 1 5 4

Er du sammen med dine klasse- 5 4 1 kammerater i fritiden?  

Føler du dig tryg i skolen? 5

Føler du dig nogensinde 1 4 holdt uden for i skolen?  

Er du nogensinde med til at holde andre udenfor i skolen? 2 6

Dyrker du fritidsaktiviteter? 5 4 1