Dagsorden Ekspertgruppe – fortæller. Catwalk – højtlæsning.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læringsstile og lektier
Advertisements

1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
Faglig læsning 7. – 9. kl. Work-shops.
Notatteknik.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Dagsorden Refleksionsspørgsmål til bloggen Billedsprog Læse ”Hovedet”
Webtekstens byggeklodser Argumentationsmåden Organisering af teksten Brugen af links.
Eksempel på struktur på et Grundforløb
[Navne på dem i gruppen] [EMNET]. [Her skriver I kort om den påstand eller de tal, som I har undersøgt] [Også hvem, der er fremkommet med påstanden/tallene]
LIBERIA ER HÅRDT RAMT AF EBOLA, OG KIRKEN SPØRGER EFTER HJÆLP Den lutherske Kirke i Liberia beder om støtte på to måder: 1. Forbøn for Liberia og for kirkens.
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
Kristen i dag Godt budskab.
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Læs og skriv webtekster Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
Oticon. Vi udfordrer jer til at finde nye, sjove og brugbare løsninger sjove og brugbare løsninger. Vi har brug for jeres hjælp til at finde nye, sjove.
The big number song
Årsplan – en kort en lang
Intro - novelleforløb.
Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding
1. lektion: Danmark i verden
OPSTART VI STARTER OM LIDT! Der bliver ikke optjent nogen kompensation hos ACN, med mindre der er formidlet kunder. Ingen uafhængig ACN-repræsentant er.
Læsning.
”Den største sorg i verden her er dog at miste den, man har kær”
STREET ART / GADEKUNST.
Vi skal nu snakke lidt om:
Dagsorden Hvad har vi arbejdet med?
Analyse af noveller.
UDDANNELSE OG PROFESSION.
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Torsdag d. 30/10 Dagsorden: Hvad er billedsprog? Spørgsmål/opsamling på film/resume. Talemåder/vendinger. Søge på nyhedssider – finde overskrifter hvori.
Synopsis.
Fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. Fortællertyper? Hvilken betydning har fortælleren? Hvad kan vi tilføje.
Billedsprog – Fortsættelse…
Novelleskrivning Hvad er vigtigt?
Dagens menu: Nytårstaler. Statsministerens tekst nytaarstale-2014
Undervisning i 5. klasse – 45 minutter
Solformørkelse Partiel solformørkelse den 20. marts 2015 I Danmark starter formørkelsen klokken og varer til klokken Formørkelsen er på sit.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Kvalitetspatruljens åben skole-arrangement om elevdemokrati Den 6. marts 2013 på EUC Sjælland i Køge Workshop 1 Hvordan kan elevrådet udfordre eleverne?
DANSK Intro Dagens program.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Hvad gør vi sammen, når vi kommer hjem? DET FÆLLES BEDSTE – Næste-skridt-workshops søndag d. 24. april kl. 10 – 14 for dit lokalområde. Forslag til facilitering.
Harald Herdal Novellen Kolonihaven 1933.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Problemer under debat i litteraturen. Det moderne gennembrud – oplæg og arbejdselv.
Vores relation til Gud: Når Gud taler. Hvordan kan jeg bede? Salmernes bog – Hjælp til at udtrykke både smerte og glæde Fadervor – Grundopskrift fra Jesus.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Oplæsningens byggeklodser. Oplæsning Publikum skal kunne høre din oplevelse og forståelse af teksten, når du læser op. Dette kan du træne ved at gøre.
Anne Mette, Chan, Phillip
Titel – Forfatter - Årstal
Lige før lukketid Victor, Sarah & Line.
Lavet af Mia, Milla Nithin og Viktor
projekt eller lignende
Brikker til litteraturhistorien
Huskesedler repetition af virologi
Afsnit 1 Afsnit 2 Afsnit 3 Afsnit 4 Afsnit 5 Afsnit
Den analyserende Artikel
DTHS Synsfaglige Netværksdage 2017
Oplæsningens byggeklodser
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Et undervisningsforløb med udgangspunkt i realityserien De unge mødre.
Velkommen til webinar: Brug de digitale ressourcer i børnebiblioteket.
- og hvordan du undgår dem…
Dansk-historieopgaven
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Dagsorden Ekspertgruppe – fortæller. Catwalk – højtlæsning. Gruppeopgave – spørgsmål. Budskab – hvad er tekstens dybere mening? Mål: I skal kunne diskutere tekstens temaer og budskab.

Gruppediskussion - Catwalk Hvert gruppemedlem trækker et spørgsmål – personen læser spørgsmålet højt og svarer. Spørgsmål: Hvad siger novellen om udseende? Svar: Den siger en hel del –da vi faktisk kun hører om personernes udseende.. Personen ved siden af personen der har trukket første spørgsmål – noterer svaret på et fælles stykke papir.. (de andre må gerne byde ind også). Næste personer trækker et nyt spørgsmål.. Osv..

Budskab – hvad er tekstens dybere mening? Hvorfor skriver Jesper Wung Sung en tekst der hedder Catwalk? Og handler om antilopehove/panter haler/pumaører?

Reality-tv https://www.youtube.com/watch?v=Vv8sjp94W6A Kan man sammenligne dette afsnit af dagens mand med ”Catwalk” ?