Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse. Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Velkommen på Skibet Skole
Orientering om skolebestyrelsesarbejdet
Børns sociale liv med digitale medier
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Set i forældreperspektiv
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Præsentation af materialer på personalemøde
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Arbejdspladsudvikling
Konflikter på nettet. Og hvordan du løser dem.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Reformmesse på Sofiendalskolen
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
LÆSEHJØRNET I BLOK A.
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
Det gode klasserådsarbejde
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Infomøde skoleåret Suldrup Skole
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Mandag d. 1.november 2010 på Mørdrupskolen
Relationer – børn imellem
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Studiepraktik Program:
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Undersøgelsens omfang
Folkeskolereformen på vores skole
Kontaktforældremøde den 12/1-12 Kontaktforældrerollen?
Præsentation af materialer på personalemøde
Kontaktforældre Program
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Velkommen til informationsaften om overgangen til Hornbæk Skole.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Forældreansvar - vigtig rolle
AKT på Dybbøl Skolen.
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2008.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
 Hvad er formålet med reformen?  Formålet er:  at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive  at mindske betydningen af den sociale arv 
Skolebestyrelsens skriftlige beretning skoleåret 2014/2015 Lindebjergskolen Lindebjergskolen beretning 2014/2015.
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
Velkommen til SSP-aften om unge, alkohol og festmiljø i Allerød.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer er du være med til at sætte rammerne for, at der skabes.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Åbent hus Skolens navn Dato.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 2 Formålet med denne lektion er at støtte eleverne i at skabe en god klassekultur. Som lærer kan du være med til at sætte rammerne for, at der.
Princip for kontaktforældre
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Velkommen til Klasseforældremøde i x klasse

Aftenens program 1. Status på arbejdet med ”Forventninger til elever” v. klasselærer/ forældre 2. Udvikling af klassens elev-/børnefællesskab Hvordan arbejder vi lærere og pædagoger med det i klassen? Hvordan kan I som forældre støtte en positiv udvikling af klassens børnefællesskab? 3. Introduktion til temaet for de kommende trivselsdage okt.2013: ”Elevernes undervisningsmiljø – Hvordan taler vi” 4. Pause

Dagsorden - fortsat

Forventninger til elever på Rørkjær skole Klassens arbejde – Lærere/ pædagoger fortæller Forældrenes oplevelse af arbejdet derhjemme -Fortæl gerne en historie/ giv et eksempel.. Hvordan er det gået med at bruge ”Forventninger..” i skole-hjemsamarbejdet? Ideer.. Tilbagemeldinger i øvrigt.. Skolebestyrelsen vil gerne have en skriftlig tilbagemelding fra alle klasser… (Svar-ark) (hvem gør det?) Skolebestyrelsen vil gerne have en skriftlig tilbagemelding fra alle klasser… (Svar-ark) (hvem gør det?)

En enig skolebestyrelse har besluttet, at vi på Rørkjær Skole i det kommende skoleår skal sætte særligt fokus på udviklingen af klassens elev- /børnefællesskab. Det har skolebestyrelsen besluttet, fordi flere store undersøgelser har påvist, at elevers trivsel i skolen hænger uløseligt sammen med kvaliteten af klassens fællesskab.

Vi ved, at et godt børnefællesskab i klassen: Fremmer elevernes udbytte af undervisningen Forebygger mobning Nedsætter elevfraværet Nedsætter konfliktniveauet i klassen og fremmer fredelig håndtering af de konflikter som opstår mellem eleverne.

Vi ved også: At forældrenes understøttende arbejde for udvikling af et godt børnefællesskab i klassen er afgørende for om det lykkes…. Forældrene er KLASSENS USYNLIGE ELEV

Vi går i grupper

Gruppedrøftelse Vælg en bordformand der er ansvarlig for at skrive stikord under gruppedrøftelsen. Hvad kendetegner et godt børnefællesskab i en klasse? Skriv stikord ned på post-it sedler.

Kort Pause Gruppeformændene mødes og sammenholder gruppernes arbejde, og sætter gruppernes stikord i forskellige kategorier

Fælles Præsentation af gruppernes stikord Alle forældre præsenteres for gruppernes stikord. Hele forældregruppen udvælger 2 – 3 fokusområder omkring udvikling af klassens børnefællesskab, som forældre vil arbejde med i dette skoleår

Hele forældregruppen drøfter hvilke handlinger man vil tage, for at arbejde med disse fokusområder i dette skoleår. Hvad – Hvem – Hvornår (Kan færdiggøres af klasseforældrerådet efter mødet, og sendes i intra til alle..) Klasselæreren fortæller eventuelt omkring hvorledes skolen arbejder med ”børns sociale fællesskaber i skolehverdagen”

Introduktion til temaet for de kommende temadage Termometeret: Sidste måling fra klassen/ årgangen/ skolen/ landet.. Fokusområde i vores klasse… Hvordan taler vi: