Billeder af politisk engagement i Svendborg. Indblik Engagement gennem inddragelse Inddragelse Inklusions- proces Læringsbesøg Dialogmøder Med skole-

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi arbejder i bestyrelsen på at sikre og føre tilsyn med, at den rette kurs sættes og holdes. Overordnet retning og overblik, vi arbejder ikke ”i maskinrummet”.
Advertisements

Hvis inklusion er lig retten til deltagelse som forudsætning for udvikling og læring er inklusion principielt grænseløs.
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Implementering af folkeskolereform
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
Folkeskole-reformen August 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Styring og dialog Reformgrupper Ledelsesudvikling - Sikre at lederne er rustet til opgaven. Politisk system De overordnede rammesættende beslutninger for.
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Nytårskur 2014 Anne Skare Nielsen: Fremtidsforsker, Future Navigator
1 Rekruttering og fastholdelse • Få fat i de rigtige folk til din afdeling • Skab en spændende arbejdsform, så de har lyst til at blive.
En god skole er en inkluderende skole.
Jammerbugt Kommune Viceborgmester Morten Marinus
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Årsberetningen For Høng Skole.
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Invitation til skolebestyrelserne
VISION Det bedste til vore børn! Oplæg til Pædagogisk Råd.
Forældreinformation om skolebestyrelsesvalget Ny skolebestyrelse fra august 2014 Valg hver 4. år Din mulighed for at få indflydelse, nærdemokrati 7 medlemmer.
Fællesbestyrelsen for Sparkær LBO og Mønsted Skole.
Lokalsamfundet som læringsrum Ledelsesseminar i Gribskov Kommune 10. oktober 2012.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Velkommen Forældremøde 10. juni 2014.
Årsberetning 2011 Skolebestyrelsen Bavnehøjskolen Årsberetning 2011 Skolebestyrelsen Bavnehøjskolen, Trine Persson.
Er den ikke-ekskluderende skole en mulighed ?
Skolestruktur på dagsordenen
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring.
Målstyret læringsreform
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Velkommen til Hjortebroskolen
Ledelsesrum Oplæg til refleksion
Fremtidens folkeskole i et ledelsesperspektiv Forum Anders-Peter Østergaard Børne- og ungedirektør Lolland Kommune
Den røde tråd fra vision til handling
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Hvordan samarbejder vi om kulturen?
Årsberetning 2012 Skolebestyrelsen Bavnehøjskolen Årsberetning 2011 Skolebestyrelsen Bavnehøjskolen, Trine Persson.
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
”Inklusion er en vedvarende proces, der handler om at skabe åbne og udviklingsorienterede miljøer, hvor alle børn og unge oplever sig som aktive deltagere.
Program for læringsledelse Ved Birgit Lindberg, Sekretariats- og dagtilbudschef 12. januar 2016.
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Åben skole - set i foreningsperspektiv Herning Fremad, torsdag d. 11. juni 2015.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Hvad er Velfærds-LAB? 1. Leder- og medarbejderønsker til BV Medinddragelse og medindflydelse Fælles tilgang til arbejdet med borgeren Understøttelse til.
Årgangsforældremøder Skovgårdsskolen Det gode samarbejde Skolebestyrelsen: Beskæftiger sig med principperne for skolens virksomhed Skolelederen:
Skoleleders rolle og kompetence, når det gælder inklusion i folkeskolen KL 2011.
S KOVBYSKOLEN – DEN NYE SKOLE - FORMANDSBERETNING Skolebestyrelsen årsmøde Skovbyskolen 18. marts 2015.
Frivilligpolitik Politisk Indsatsområde Organisationsudvikling Frivilligpolitik for medlemsorganisationer i Friluftsrådet.
Skoledagens indhold: Helstøbt kompetencebegreb, mange læringsrum SFO Tænketank Danmark Landsmøde 5. april 2013.
Det nationale kvalitetsprogram - Nationale mål for kvaliteten i sundhedsvæsenet Region Midtjylland, den 4. februar 2016 Jakob Krogh, kontorchef, Center.
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
Evt. sted/arrangement, 2. maj 2011 afdelingsnavn Overskrift Indsæt billeder som fylder hele dias. Højreklik herefter på det, vælg ”Rækkefølge” -> Placer.
Skolebestyrelsens beretning Søgårdsskolen.
Det nationale kvalitetsprogram
Styrelsesvedtægt for Varde Kommunes Skolevæsen.
Når alle er forskellige er ingen anderledes
DEN REGIONALE BILLEDSKOLE
Inklusionsudvikling Konsulenter fra Inklusionsudvikling
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Samtale om folkeskolen i
KLF - konference om chancelighed
Digital transformation
Præsentationens transcript:

Billeder af politisk engagement i Svendborg

Indblik Engagement gennem inddragelse Inddragelse Inklusions- proces Læringsbesøg Dialogmøder Med skole- bestyrelser Skoleleder- møder Med deltagelse af udvalgs- formand Besøgsrunde Borgmester og Udvalgs- formand Vision for folkeskolen Sammenhængende Børne- og Ungepolitik Vision for Læring og Dannelse

Fremsyn Følgeskab og data-drevet udvikling Vision for folkeskolen Sammenhængende Børne- og Ungepolitik Vision for Læring og Dannelse Målstyret skole- og kompetenceudvikling Elevcentreret og datadrevet ledelse Åben skole Udviklings- proces SFO, Klub Foreninger Politisk følgeskab Månedlig opfølgning på Udvalgsmøder Mål der giver mening!