Constructive Alignment BLM Research Methods 1. Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProduktForudsætninger.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Pædagogisk udviklingspakke
Advertisements

Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
BioCentrum DTU …for life and technology BiC Innovation Hvordan gøres universitetsforskning profitabel Per Væggemose Nielsen
Camptema 2013 Hvordan kan Henne-området udvikles og kvalitetsudvikles med fokus på børnefamilier ?
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
GIS - Skov & Landskab, LIFE
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Problemer med at bruge tympanometri? Slagelse og Middelfart okt.-nov
VELKOMMEN! TYSK OG ENGELSK ALMEN 1. SEPTEMBER 2008.
How to publish as a PhD-student. Dagens program Præsentation Hvilken person er du selv? Forventninger til PhD-studerende fra instituttet Hvordan bruger.
School model and counseling methods
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Constructive Alignment
Reliable Architecture Ved Henrik Bærbak Christensen Reflective Architectures Emne: reflective architecture overview 11 december 2009.
Change Triangle – “Learning by Playing” as a tool for change - example from the Altiplano in Bolivia.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
RUCinnovation er din indgang til RUC’s forskere og studerende. Gennem os kan du få adgang til den viden, der hver dag produceres på universitetet – og.
Grunde til at jeg elsker dig
1 QA and user research
Peter Billing, Centre for Regional & Tourism Research Oplæg på CKO’s og EBST’s vidensdag ”Fra analyser til erhvervsudvikling” 27. september 2010 Forskning.
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
DIEB14.1 Kursusgang 14 Tidsforbrug til en usability-evaluering Oversigt: Sidste kursusgang Opgaver Aktiviteter Erfaringer med tidsforbrug Instant Data.
Constructive Alignment
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Kursusintroduktion Elektronisk Patient Journal?. Kursusbeskrivelsen – formål: Viden om informationssystemer på hospitaler/sygehuse – specielt billeddannende.
Personal Leadership Bachelor of Leisure Management.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
 Learning happens away from your desk!  Succeed and fail!  Start small!  ”Opportunities is missed by most people because it is dressed in overalls.
og eksperimentelle engagementer VISPER Connie Svabo
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23RD OF MARCH 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
Constructive Alignment BA International Sales
Literary Theory and Methodology Jens Kirk Session One: Introduction.
Lene Sandholdt & Johan Kulmbach
Unified Modeling Language
1 Game Industry Economics
Danmarks Fødevareforskning Do pesticides and manganese affect human health? Henrik Rye Lam Department of Toxicology and Risk Assessment Danish Institute.
Supervisor’s toolbox Enhedens navn Sted og dato Dias 1 Approaches / styles Meta-communication Perspectives Caps Themes and progression Feedback and Assessment.
Project Management Managing The Progress of Projects.
Dansk Data Arkiv Hans Jørgen Marker IASSIST 2005 DDI and Data Hans Jørgen Marker Senior Researcher Dansk Data Arkiv
IT-Universitetet i København Rued Langgaardsvej 7 DK-2300 København S ESP-Net The ESP Company Network Yvonne Dittrich IT-University in Copenhagen Software.
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
ISO standard for personvurdering v/Cand.psych. Anne Thrane VPP og Dansk Psykologforening.
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
Center for Kliniske retningslinjer
Skift Typografi Marker tekst og klik TAB for at hoppe til næste typografi Klik SHIFT + TAB for at hoppe tilbage i typografierne 1. OVERSKRIFT 2. UNDEROVERSKRIFT.
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY DATA MANAGEMENT IN PRACTICE TRACK 5: MARKETING AND TRAINING TOOLKIT Karsten Kryger Hansen Specialkonsulent,
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 6TH OF OCTOBER 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Exchange of experiences
Completing secondary education
Introduction to synopsis writing
DEICHMANSKE BIBLIOTEK – For de årige.
Informationsundervisning og læring i en global virksomhed
Hot work Planning: 01.Februar 2008 Outdoor: 01.Februar 2008
For Serviceøkonomuddannelsen
JOB SHADOWING WEEK AT BAGSVAERD KOSTSKOLE OG GYMNASIUM DENMARK
Gathering of experience From the P0-project
Ændring af IR M&R Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering
Informationsundervisning i en global virksomhed
European data sources – a (lost) opportunity and a challenge
WiseFlow En introduktion i anvendelsen af Wiseflow
I synergi med uddannelserne set fra et universitetsperspektiv
Præsentationens transcript:

Constructive Alignment BLM Research Methods 1

Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProduktForudsætninger

Teacher’s intention Student’s activity Exam’s assessment  e.g. - explain - relate - prove - apply e.g. - memorize - describe U NALIGNED C OURSE e.g. - memorize - describe "Dealing with the test"

Teacher’s intention Student’s activity Exam’s assessment e.g. - explain - relate - prove - apply A LIGNED C OURSE e.g. - explain - relate - prove - apply e.g. - explain - relate - prove - apply e.g. - explain - relate - prove - apply e.g. - explain - relate - prove - apply

Research Methods 1 KNOWLEDGE  The objective of the course is to provide the students with knowledge – practical, theoretical and methodological – about research skills at an introductory level.

Research Methods 1 SKILLS  The course will provide students with the basic skills to carry out project work, including: skills in problem formulation, methods, data collection and analysis of secondary data, working with theories and writing reports. Apart from the direct evaluation through the course examination, the skills acquired in Research Methods I will be applied directly for the examination of the course Introduction to the Leisure Industries, where the students will conduct a group project and write a report based on the proficiency obtained in Research Methods I.

Research Methods 1 COMPETENCES  Through the course the students will acquire study and academic competences in terms of understanding of how to approach a project in order to provide valid and reliable knowledge throughout their course of studies and henceforward in their working life, whenever project writing skills are required.

Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProduktForudsætninger

Semesterplan for RM 1: Læringsaktiviteter Research Methods 1 Efterår 2010 Roskilde Lærer: Erik Staunstrup Version 12. september Ug e nr DatoLe k EmneLitteraturLektionsindholdBemærk Ons 29. sept 3Arbejde med kilder Planning Chap 2+3 Træning i akademisk læsning PP_Develop_Aca d Hurtiglæsning 40Tirs 5. okt 3Research- filosofier Planning Chap 4 Tilgange til research strategier, modeller og værktøjer PP_Research_Ph il 41Fre 15. okt 3At undersøge et problem Guide – hele bogen Problemformulering s mange tilgange PP_Problem PP problemformulerin g demo Skema til PF og metodevalg 42 Lektionerne er endnu ikke fastlagt efter efterårsferien Manual til studieprojekt ILI og RM1Manual til studieprojekt ILI og RM1 – Bilag om individuel RM1-synopsisBilag om individuel RM1-synopsis Eksempel på formulering af problem- og metodeafsnit PS! Det er fra en kandidatafhandling, så niveauet er langt over hvad I skal præstere – men brug det til inspiration! 453ObservationerDownload: Veal Chap 7 Obervationsmetode r PP_Observation Projekt planlægning Passenhei m Chap 4 (download Se nedenfor) Arbejde med problemformulering og planlægning Individuel RM1-synopsis afleveres Tirsdag 7. december 2010 kl 12 hos udd.sekr Executive Summary Akademisk skriveform Udleveret materiale Litteratur: Ib Andersen: Guide to Problem Formulation, Samfundslitteratur Press, 2005, ISBN Levent Altinay and Alexandros Paraskevas: Planning Research in Hospitality and Tourism, Butterworth-Heinemann, 2008 ISBN