Type Navn Aldersintegreret indskoling Hoptrup Marstrup Vilstrup
Type Navn Formål med struktur Flere sociale muligheder Mere ”frikvarterstid” – relationer/sociale liv Bedre hensyntagen til den enkelte elev Flere holddannelser – flere indgange til kammeratskaber Øge mulighederne for faglighed Mindske specialundervisning
Type Navn planlægningskrav Teamet klarlægger i årsplanen fordeling af opgaver i forhold til mål, indhold, krav m.m. for dansk stamhold/kompetencehold Læsestund Indslusning af 0.kl.
Type Navn Test nationale og kommunale testnationale og kommunale test egne tests ved holddelingsskifteegne tests ved holddelingsskifte Lærere/bh.kl.ledere vil drøfte elevernes udvikling 4 gange årligt med mulighed for holdskifteLærere/bh.kl.ledere vil drøfte elevernes udvikling 4 gange årligt med mulighed for holdskifte
Type Navn Vores erfaringsindsamling Lettere skolestart… 0.kl. med så tidligt som muligt De forskellige aldre tager sig godt af hinanden - venskaber Frimodighed Større fællesskabsfølelse Skemaet giver større fleksibilitet, og tid til fordybelse Øget samarbejde med kollegaer
Type Navn Andet når eleverne har ”lang dag” har de spist inden SFO-tid vi tager et stort fælles pædagogisk skridt – vi skal i gang - der kan justeres undervejs i løbet af året
Type Navn Klasse – hvad så? Når børnene har gået fire år i indskolingen samles de i årgangsdelte klasser og fortsætter på traditionel vis – indtil videre
Skema MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Læse- stund spec læseskub engelsk Læse- stund spec læseskub Læse- stund spec læseskub engelsk Læse- stund spec læseskub Læse- stund spec læseskub engelsk Pause Pause Pause
Type Navn Citat Har du børn, så vær sikker på, at de ved, hvad de er gode til. Og hjælp dem med at opøve disse evner. Ingen er god til det hele, men alle er god til noget