Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Room 4A.16 Session 12 22 November 2005 Peter Olaf Looms Tine Sørensen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
VIND I ØRESUND - Øresund - Kattegat - Skagerrak Et samarbejdsprojekt om vindkraft mellem DTU og LTH Kick-off meeting in Lund d 18 December 2008.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Ordstilling Ordstilling er bl.a. rækkefølgen af grundled og udsagnsled i en sætning. Hvis grundleddet står før udsagnsleddet, taler vi om ligefrem ordstilling.
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Biblioteket er ”godt tidsfordriv” til at få tiden til at gå.
Elevernes digitale dannelse
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse. Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (DPI) Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse og.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Problemer med at bruge tympanometri? Slagelse og Middelfart okt.-nov
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Representations for Path Finding in Planar Environments.
Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Lektion september 2004 Peter Olaf Looms.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Christian Backer Mogensen, Poul Kjældgaard, Charlotte Jensen and Ming Chen, Akutforskningsenheden, Sygehus Sønderjylland MRSA screening in ED detects a.
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
Grunde til at jeg elsker dig
Fundamentale datastrukturer
1 QA and user research
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
Jens KirkDept. of Languages and Culture Cool Britannia and After British Literature, Culture, and Society from the 1990s to the Present: Session One.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Personal Leadership Bachelor of Leisure Management.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
Hospital informations systemer Theriak -den elektroniske medicinjournal.
Literary Theory and Methodology Jens Kirk Session One: Introduction.
1 Konceptudvikling til interaktivt digitalt tv og bredbånd Modul september 2001 Peter Olaf Looms.
Projektledelse Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (ITP) Projektledelse Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (ITP) Lektion 4 22.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
Projektledelse Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (DPI) Projektledelse Projektledelse og Produktion af Digitalt Indhold (DPI) Session 11.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
IT-dag den 6/8 Present.me. Present.me - intro Hvad er Present.me? Present.me er et præsentationsredskab Tre muligheder: PowerPoint+lyd PowerPoint+video.
THE MENTORING JOURNEY.
Completing secondary education
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Software Testing Software testing.
Denitrification in the root zone
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Hvor er værdien af intern kommunikation?
Thesis Critique Københavns Universitet er én institution – men det er langt fra en ensartet institution. De mange forskningsområder og forskellige uddannelser.
WiseFlow En introduktion i anvendelsen af Wiseflow
Præsentationens transcript:

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Room 4A.16 Session November 2005 Peter Olaf Looms Tine Sørensen

- 2 - Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Today’s programme - Rounding off 17:00-18:00 18:00-18:10 18:10-19:00 19:00 -19:10 19:10-21:00 lecture on Qualitative and Quantitative Methods for validating new media projects Break When the project manager has to choose between two or more options: cost benefit and cost effectiveness / The Oral Examination Break Group consultations about case 2 End of course.

- 3 - Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Contents of the lectures We will finish off our review of quantitative methods: An example of how to use a quantitative survey (don’t botherto download and read this until AFTER the class) Surveys Log file analysis When the project manager has to choose between two or more options: Cost-benefit Cost-effectiveness Try to print out and read the two first articles The Oral Examination

Danskernes kultur- og fritidsaktiviteter 2004 An example of a quantitative study you should know

- 5 - Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Om undersøgelsen 1 Sammenlignelig undersøgelse om kulturvaner m. 5-6 års mellemrum siden 1964 Interviewundersøgelse af børn (7-15 år) og voksne (16+) Stikprøven på ca Ændringer i kulturvaner over tiden Hvad de adspurgte kan huske... Tendenserne over tid mere end selve tallene

- 6 - Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Om undersøgelsen 2 Dækker følgende områder: Radio & tv Musik Film Computerspil Internettet Litteratur, blade og aviser Biblioteker Teater Andre fornøjelæser (fx Tivoli) Billedkunst og kunsthåndværk Kulturarv herunder arkiver Sport og motion Foredrag og debatmøder Aftenskoler og fritid Klassisk forhold til kulturbegrebet Udvalgte temaer fra bogen

- 7 - Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Om undersøgelsen 2 Dækker følgende områder: Radio & tv Musik Film Computerspil Internettet Litteratur, blade og aviser Biblioteker Teater Andre fornøjelæser (fx Tivoli) Billedkunst og kunsthåndværk Kulturarv herunder arkiver Sport og motion Foredrag og debatmøder Aftenskoler og fritid Klassisk forhold til kulturbegrebet

- 8 - Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Generelle tendenser What’s hot and what’s not? %

- 9 - Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Generelle tendenser What’s hot and what’s not? % Bruger Internettet i fritiden Der er stadig 25% der aldrig bruger Internettet i fritiden

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Generelle tendenser What’s hot and what’s not? Internet

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Generelle tendenser What’s hot and what’s not? Computerspil

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Generelle tendenser What’s hot and what’s not? % Læser avis dagligt 25% læser en Web-avis stort set dagligt (mest mænd, år) Uden Web og gratisavis var det endnu værre 44% af de årige læser aldrig en avis af nogen art Ca. 50% læser en gratisavis stort set dagligt

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Generelle tendenser What’s hot and what’s not? % Læsning Skønlitteratur - stabil Fagbøger - går frem Fagblade og tidsskrifter - går frem

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Generelle tendenser What’s hot and what’s not? % Går i biografen Andelen som aldrig går i biografen er faldet fra 21% i 1975 til 11% i 2004 En jævn stigning i antal solgte biografbilleter (stigende andel er danske film)

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Generelle tendenser What’s hot and what’s not? % Ser video/DVD Ser dagligt - stabilt (5%) Samlet tendens - ser mindre hyppigt ”Ser aldrig video” nu en lille gruppe (11%; 43% i 1987)

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Børn og unge (7-15 år)

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Elektroniske medier på værelset På vej op/stabil... 91% Musikanlæg 69% TV 59% Mobil 45% DVD/video 42% Konsolspil 39% Computer 20% Internet På vej ned... 80% Radio [85%]

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Computer, Internet & Spil på værelset Computer & Internet 89% bruger computer 78% bruger internet Computerspil Hører musik Tegner, designer og laver grafik Søger information Chat Spil 94% spiller computer- og konsolspil

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Læsning 88% læser i fritid Om ugen: 40% læser romaner, ungdomsbøger m.m. (piger mere end drenge) 40% læser tegneserier 35% underholdende blade fx ”Vi Unge” 10% læser en avis 4% læser gratisavis 1% læser Webavis Læsefærdighed på vej op Jeg kan ikke læse endnu 6% af de 7-15 årige (11% i 1998) Ja, jeg læser sommetider i min fritid 88% af de 7-15 årige 80% i % af de 7-9 årige kan læse i dag i forhold til 71% i 1993

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Måske er din tur til at læse? Spørgsmål?

Role models / Archetypes

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen The Olympics: who uses DR? Some archetypes

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen The Olympics: who uses DR? ”How did we do?” Danish metal - a Danish spin on things...

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen The Olympics: who uses DR? ”How did we do?” ”What about my sport?” eg. everything about eg. everything about rowing rowing

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen The Olympics: who uses DR? ”How did we do?” ”What about my sport?” ”I wish I was there” virtual spectator virtual spectator

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen The Olympics: who uses DR? ”How did we do?” ”What about my sport?” ”I wish I was there” ”tonight...” Zzz (someone on summer holiday during the Olympics)

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen The Olympics: who uses DR? How do we find out what he wants to do today? When does he plan to use DR? What media/services and on which platforms?

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Receive SMS Receive Listen to portable (FM) Get up to date on iTV Find results on TTV Watch Danish medal hopeful on TV Listen to stadium coverage (Web streaming) The Olympics: who uses DR? kl.6 kl.12 kl.18 kl. 24 Find out what he wants to do today? inspiration When does he plan to use DR? Daily routine What media/services and on which platforms? Cross media Guide to DR’s multi-platform coverage

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Sporten på tværs... værdier Det er bedre fordi DR er altid der, hvor det sker... Jeg kan følge med samtidig med at jeg gør noget andet... Det er sjovere fordi jeg kan lege eller gætte samtidig med at jeg ser tv Det er bedre fordi Jeg får hurtigt overblik... Man går i dybden... Man er først med resultaterne Man leverer mere end de andre

When you have to choose between two or more options... Cost-benefit and Cost-effectiveness

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen A good introduction to program assessment (drugs!)

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen A good introduction to doing a cost-benefit analysis:

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen An article about media and advertising looking into the evaluation of advertising campaigns in China:

The Oral Examination Eksamensform: Ekstern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid ved eksamen External examiner, 13-point scale, B4: Oral examination based on written work (assignments based on the two cases). No preparation prior to the oral examination.

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Oral examination - student requests to date

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Oral examination - structure First 5-7 mins.Student presents a topic from the course to which she/he as given some additional thought (good idea with simple print-out for examiner rather than PC Powerpoint presentation) mins.Q&A based on: - Student presentation - Student’s Case 1 - Student’s Case 2 5 mins.External examiner and teacher confer on overall grade for exam 5-7 mins.Feedback to student on performance

Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Project Management and Production of Digital Content PDI E2005 Session 11 Peter Looms & Tine Sørensen Concluding remarks before group consultations: It has been a pleasure working with a team of intelligent and motivated students capable of working in the early evening when everyone was feeling somewhat tired The student evaluation was very fair - I hope you got the feedback you expected This course is being put on hold for the time being. Future courses will no longercater specifically for content production but be a combination of project management for IT systems and ICT products Please keep in touch - also AFTER the exam! - if I can help you in the future