Reklameanalyse Walkthrough.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sådan laver Du et POWER POINT program.
Advertisements

Kapitel 5 Den kreative strategi
Lysets Natur Lys og Farver.
R G B - tilstand Green Red Blue Additive colors.
Farvevirkning/Farvekontraster
Websider og design Dette Power Point består af 2 dele Se hver del hver for sig, tag en pause imellem de 2 dele. Første del handler især om overvejelser.
Billedanalyse 1.Præsentation af billedet Indhold Materiale og teknik
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
Vores syn og optiske illusioner
Afstemning Udvælgelse af ideer til videre arbejde
Tegning som billedform der både er aktivitet og produkt
Kort indføring i ”Præsentationer”
Web 2.0 En introduktion til vores wiki.
Lavet af: Isabel Odder & Katrine Heidelbach 2.5 K
Hvad er en brugergrænseflade
Markedskommunikation Kapitel 10
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Kapitel 5 Den kreative strategi
Kommunikation / it.
Rødkåls indikator Gruppe navne: Amanda Frederikke Camilla Rikke.
Gråskala.
BILLEDKUNST FARVER.
Design effektive PowerPoint præsentationer Enkelt Konsekvent Tydeligt Stort Progressivt Afslut.
Symbolismen Historisk tid ca – 1920, hvad kendetegner - ismen
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Relationer – Omgangstone
Ændring af kontrast. Ved at sætte meget kontrast på billedet, får man også et varmere billede. Ved at skrue ned for kontrasten, får man dermed et koldere.
Præsentation af Portfolio site Kim Jensens.
Idé-generering. Idéudvikling En fast økonomisk ramme En fast tidsmæssig ramme Et fast eksamenskrav En fast dramaturgi Nytænkning – et konkurrenceparameter.
 ” kunsten og videnskaben at designe hjemmesider, der hjælper brugerne med at træffe beslutninger, som resulterer i ønskværdige handlinger ” (Andrew Chak)
Hvad ser du? (..et ansigt - eller ordet “Liar”).
- et forsøg på en analyse
Den menneskelige hjerne …
Tv-reklame.
Navigationsdesign Uge 10, 2014.
Farveplanlægning. Farveplanlægning er en vigtig del af Malerens daglige arbejde, dette kan angribes på mange forskellige måder. Farveplanlægning på stedet.
Farver Egenkontrast Kold-varm kontrast Lys-mørk kontrast Komplementærkontrast Simultankontrast Kvalitetskontrast Kvantitetskontrast.
Reklamefilm Analysemodel.
Billedanalyse Komposition Symboler Modsætningspar
Analyse af noveller.
INTERPERSONEL KOMMUNIKATION MODEL 1
Det moderne gennembrud
REPRÆSENTATIONS-SYSTEM
Kompositoriske heuristikker og værktøjer. Matematisk centerOptisk center.
Farven som form og rum skabende element Lucian Freud.
Billedsprog – Fortsættelse…
Romantikken Kunsteventyr.
mens animationen kører afprøve andet design
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
IT i Byggeriet Semester kursusgang Computergrafik Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg Universitet.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Reklameanalyse.
-Billedanalyse-.
Reklamer.
Energiens Topmøde 11. juni 2014 Houston we have a solution!
 1: Afblegningspulver blandes med beise. Alle beisestyrker kan anvendes, dog må 12% beise aldrig komme på hovedbunden.  2: Bruges til kamstrejf, striber,
DAWN af Takao Tanabe fra 2003 Et landskabsbillede kan en gang imellem have svært ved at sige én noget. Men det er bestemt ikke tilfældet med TANABEE’s.
Kontekst: Formålet er at lave en let overskuelig og hjælpsom guide til billedanalyse i 8. klasse. Målet er at eleverne skal opnå en god forståelse for,
Butikkens udtryk Profil Logo Hjemmeside. BLÅ Fremmer koncentrationen, fordybelse, ro, afslappende Symbolisere bl.a. Tristhed, kvalitet, stabilitet.
Den gode præsentation … med PowerPoint, SMARTboard eller lignende.
Albert Mertz.
MERETHE KLINT (UDVIKLING – FORANDRING – INNOVATION)
Afsender Produkt Udgivelsestidspunkt
Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg Universitet
Engelskfagets metoder
Interaktionsdesign.
Reklamer Definition af begrebet 'reklame'
VTU Udvikling af praktiksamarbejde
Kunstbilleder analyse.
Præsentationens transcript:

Reklameanalyse Walkthrough

Gennemgang Produkt, producent Billede Tekst Budskab Vurdering opbygning/komposition - fokus, balance symboler/figurer/personer – betydning farver - symbolik Tekst type, forståelse, saglig/faglig effekt, sammenhæng med billede Budskab modtager/målgruppe Vurdering

Farveteori Grundfarverne gul, blå, rød er de farver, alle andre farver er dannet af. Blandes grundfarverne indbyrdes, får man de sekundære farver orange, grøn og violet. Ved at blande disse seks farver indbyrdes opnås de øvrige nuancer, tertiærfarver.

Komplementærfarver Farver, der ligger over for hinanden i farvecirklen er komplementærfarver. Rød/grøn, blå/orange og gul/violet er komplementærfarver. De står overfor hinanden i farvecirklen og er hinandens modsætninger. Kontraster Komplementærkontrast Komplementærkontrasten er den stærkeste kontrast. Den opstår mellem farver, der ligger overfor hinanden i farvecirklen, fx gul/violet og grøn/rød. Billeder med komplementærkontraster har et stærkt udtryk!

Farvecirkel

Kontrast Kvalitetskontrast Kvalitetskontrast opstår mellem en klar farve og en farve dæmpet med sort og/eller hvidt. Hvis man bruger en klar farve i et billede, virker den tættere på end farver, der er dæmpet med sort og/eller hvidt. De klare røde farver virker tættere på end de mere dæmpede farver. Kvantitetskontrast Kvantitetskontrast bruges om størrelsesforholdet mellem to eller flere farver, der sammensættes I en komposition. Et enkelt rødt element virker stærk på et ellers mørkt billede, men ville forsvinde, hvis der var mange røde farveflader.

varme/kolde farver Varm/kold-kontrast Farverne tillægges ofte visse temperaturegenskaber. Nogle opfattes som varme, andre som kølige. De varme farver dannes af gul-rødlige farver. De kolde farver dannes af blå-grønne farver. Hvis man bruger varm/kold kontrast i et billede, giver det en fornemmelse af dybde.

Farvesymbolik Hver farve har en funktion og negative/positive egenskaber Rød – opmærksomhed – følelser, varme, fare Grøn – vækst, natur, håb Gul - ? Blå – balance, kulde, harmoni Hvid – renhed, uskyld, fred, dag Sort – mørk, sorg, ondskab, nat

kilder farveteori http://kommunikation-it.dk/farver/farveteori farvesymbolik http://danskundervising.wikispaces.com/file/view/Farvesymbolik.pdf http://kunstforgud.dk/page.php?page=symfarver