Dagsorden Hvad har vi arbejdet med?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

Herman Bangs: ”Stille eksistenser”
Medarbejderudviklingssamtalen
Mobil e-læring i proffesionsuddannelserne
De sidste undervisningstimer
DANSK-HISTORIE-OPGAVE
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Lav en spændende HJEMMESIDE på skoleblogs.dk.
Trekantstage Jeg hedder Ole. Nu sidder jeg her i mit værksted og arbejder på en trekantstage. Det var en meget almindelig form for lysestage for 150 år.
Cv. Jørgensen Abonnenten
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Denne præsentation er specielt for begyndere. Se hele serien igennem før start. Hav værktøj og ler klart. GOD FORNØJELSE.
KREATIV FOTO 5 MENNESKER LANDSKAB OG MENNESKER 6. SEP. – 11. OKT
Danskfaglig metode anvendt i litterære tekster
Projekt i billedkunst Resten af tiden.
Dette program kan lave et portræt af dit ansigt, baseret på de information du giver... Tryk her.
Dagsorden Refleksionsspørgsmål til bloggen Billedsprog Læse ”Hovedet”
Børnelitteraturen – genrer og æstetik
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Naja Marie Aidt Bavian.
Lidt om danskundervisningen Sådan skal I helst ikke se ud efter endt undervisning!
Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet
Den klassiske novelle og den moderne novelle
En kogebog Synopseprøven i dansk.
EVA’s evaluering af 10. klasse Foreningen af 10. klasseskoler i Danmark, Trinity, Fredericia den 2. marts 2012 Kristine Bang Nielsen.
Billedkunst C og B Gymnasiet og hf.
Historiefortælling.
- En model til at sætte flere vinkler på en tekst
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
Digital skriftlig- og mundtlighed
4.lektion: Det økonomiske kredsløb og de økonomiske konjunkturer
En lærers tanker om og nogle eksempler på arbejdet med AVU-kursisterne i studiebåndet - præsenteret på en udviklingsdag for AVU-lærerne forår 2014.
4.lektion: Det økonomiske kredsløb og de økonomiske konjunkturer
Ekspertgrupper Grupperne får hver især et punkt fra mindmappet:
Intro - novelleforløb.
Vælg et flaskepost tema. Flaskepost nr.: Tema :________________________________________ Skriv 3 ord: ______________________ ________________________ ____________________.
SkoleIntra og faghæfte 48
Debutantprisen m.m. / Mona Madsen Debutantprisbestyrer siden 1999.
Hest. Legetøj i sortbrændt ler. Brænding som jydepotterne.
Analyse af noveller.
C. V. Jørgensen Signe, Andreas, Oliver og Christian
UDDANNELSE OG PROFESSION.
DKM - MedieNoter7 - KBJ1 Mediernes fortællinger. DKM - MedieNoter7 - KBJ2 Bakspejl ’Sprog’ i medierne: verbalsprog og andre udtryk Niveauer af sprog:
REPRÆSENTATIONS-SYSTEM
Hjemmesiden Stilen Funktionalitet Mangler. Stilen Simpel, enkle linier, klart mønster Få farver i tekst – symbolik – valgt med henblik på kunstnerens.
Torsdag d. 30/10 Dagsorden: Hvad er billedsprog? Spørgsmål/opsamling på film/resume. Talemåder/vendinger. Søge på nyhedssider – finde overskrifter hvori.
Fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. Fortællertyper? Hvilken betydning har fortælleren? Hvad kan vi tilføje.
Billedsprog – Fortsættelse…
Dagsorden Ekspertgruppe – fortæller. Catwalk – højtlæsning.
Romantikken Kunsteventyr.
Dagsorden Tirsdag d. 28/10 Hvad ved vi nu om novellegenren – snak i gruppen! Opsamling på film omhandlende komposition. Gruppearbejde i teams – ”Hovedet”.
Client / Server teknologi Eksamensteori Anbefaling: Tag notater.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Læringsorienteret feedback og Den dynamiske årsplan
Jesper Mosegaard Multimedie Programmering E2003 MMProg uge46 Ancestor.
Skrivekursus 1.e ..
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Analyse af noveller Dias udarbejdet af Aksel Alminde 1.
Litterær artikel. Genren litterær artikel  Læs om genren her:
Danskopgaven Struktur. Opgavens struktur (Forside(r) Indholdsfortegnelse) Indledning – hoveddel – Konklusion (Fodnoter Litteraturliste evt. bilag) 5-7.
Vælg skabelon/template
Top 5 GPS værktøjer til børn Sikkerhed
SSO - Større skriftlig opgave
SSO - Større skriftlig opgave
Kjeld Resen Projektarbejde og PowerPoint
Personkarakteristik “Mor”
GØDNING og grundstoffer
Præsentationens transcript:

Dagsorden Hvad har vi arbejdet med? Opslagsværk omhandlende Wung-Sung + analyseværktøjer. Egen hjemmeside (WIX). Gruppeopgave i forhold til fokuspunkter.

Stof Jesper Wung Sung - ”tretten tynde teenagere” ”Dig og mig” ”Sidste dag” ”En fyrs fortælling” ”Den hemmelige hule” Omskrivning af ”Hovedet” fra ”To ryk og en aflevering”

Værktøjer Personer: Runde/flade, dynamiske/statiske (modellen) - telling/showing Billedsprog: Hvilke typer billedsprog (metafor, sammenligning, symbolik). Temaer: Hvilke temaer behandles? Komposition: Berettermodellen, kosmos-kaos-kosmos. Wung-Sung: Skrivestil, biografi osv. Flad Rund Statisk Dynamisk

Opslagsværk Hvad skal denne indeholde? Vores viden omhandlende vores novelleforløb. Jesper Wung Sung (biografi, skrivestil, værker). Analysepunkter (temaer, komposition, billedsprog, personer).

Hjemmeside (WIX) Hver gruppe får et underpunkt: Gruppen skal lave et skriftligt arbejde samt lommefilm. Det skriftlige skal godkendes inden lommefilm påbegyndes.

Besvarelserne sendes til Jonas_schjoedt@yahoo.dk Martinnicolajsen02@gmail.com http://editor.wix.com/editor/09ea5ba2-5808- a393-0ae3-9f334a33408f/09ea5ba2-5808- a393-0ae3- 9f334a33408f?requesterAppOpGuid=2B996 694-272B-46B9-BCD9-DFCCAB705B0E