Kommuneqarfik Sermersooq-mi atuarfiit Skolerne i Kommuneqarfik Sermersooq

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
Fjernundervisning Atuarfik Samuel Kleinschmidt - Kapisillit
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Implementering af skolereformen på Klarup Skole
Produktionsøkonomi Planteavl 2013
November 2013 KANUKOKA Ældre Seminar 1 Arbejdet med de ældre Omsorgsarbejdet Generelt.
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Velkommen til medlemsmødet For børnehaveklasseledere om arbejdstidsaftalen april 2009 Brøndby Strandskole.
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
2-årigt HF i UUO’s område Tirsdag d. 1. november 2011 Asger Raahauge Rasmussen, FYNs HF-kursus.
Elevernes digitale dannelse
Velkommen Til Øster Snede Skole.
Transport Transport  Morten, Johan og Mikkels undersøgelse:  Vi ville finde ud af, hvor mange der kører, cykler eller går i skole. Vi vil lave en film.
Videndeling og ledelse
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Skolereformen på Søndersøskolen
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Den fremtidige folkeskolestruktur  Et inspirationsoplæg KANUKOKA-seminar:Samarbejde på børn- og ungeområdet 1.
Skolevæsenet. Geografiske, tekniske og økonomiske udfordringer De store geografiske afstande, tekniske udfordringer med Tele´s radiokæde og sattelit forbindelsen.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Statistik.
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
Folkeskolereform Version 1.0
Representations for Path Finding in Planar Environments.
Velkommen til informationsaften på Enghaveskolen.
Qaasuitsup Kommunea bygder -bygdeskoler- Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
1 Formandsmøde / 26. august 2010 PROCESSEN. Hvordan vurderer du forhandlingsforløbet for ”den ny grundlønsindplacering”?: 27% a. Processen er forløbet.
Ekstraordinær indsats for årige Pulje til projekter, yderligere elevkvoter og vejledning i bygder.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.
Kommune Kujalleq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Jeopardy Ikast Vestre Skole
Statistik Kristine og Søren.
Skoleledermøde den 17. og 18. april Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Dialogmøde om uddannelse Statistik om afgangselever 2012.
Naliliinerit 2006 – 2010 Evalueringer Ilinniarnermik Ilisimatusarfik – Inerisaavik, marts 2011.
Undervisningsdifferentiering i faget grønlandsk – hvorfor og hvordan? Fagevalueringen af grønlandskundervisningen på mellemtrinnet – et temperaturmåling.
Finansiel vurdering af investeringer
Qeqqata Kommunea Sisimiut marts 2011.
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Justitsministeriet LEMPELSER AF KØRE- OG HVILETIDSSANKTIONERNE.
Matematik B 1.
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 Transfer Pricing Eksternt marked med monopolistisk konkurrence Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger.
Product story_HSC1 Helårsdæk – altid et kompromis Resterende hastighed 25,6 km/t Resterende hastighed 35,4 km/t Vinterdæk Sommerdæk Helårsdæk Bremsning.
MSBuild & Team Build i C#/C++ solutions VSTS ERFA d. 25 November.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Fundamentale datastrukturer
Tikilluaritsi tamassi Sisimiunut. Velkommen alle sammen til Sisimiut.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
Atuartitsinermi inerisaaneq Pædagogisk udviklingsarbejde Atuartitsissutit Ilikkarluarfiusuni tunngaviit aallaavigalugit atuartitsineq Undervisning ud fra.
Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Kommuneqarfik Sermersooq Elevprofiler og restgrupper.
Kommune Kujalleq Naliliinerit 2006 – 2010 Evalueringer Esekias Therkelsen Naliliisarfik – Inerisaavik Ilinniarnermik Ilisimatusarfik marts.
Naliliinerit 2006 – 2011 Evalueringer 2006 – 2011 Nunaqarfinni atuarfiit pisortaat – Bygdeskoleledere – Hotel Arctic, Ilulissat Ilinniarnermik Ilisimatusarfik.
Kommuneqarfik Sermersooq
Kommuneqarfik Sermersuup anguniagai september 2017
Kommuneqarfik Sermersooq Misilitsinnerni angusat 2010
Kommuneqarfik Sermersooq
Fjernundervisning Atuarfik Samuel Kleinschmidt - Kapisillit
Kort om resultatkontrakterne
Præsentationens transcript:

Kommuneqarfik Sermersooq-mi atuarfiit Skolerne i Kommuneqarfik Sermersooq Atuarfiit amerlassusaat / antal skoler i alt: 17 Illoqarfinni atuarfiit / byskoler: 8 Nunaqarfinni atuarfiit / bygdeskoler: 9 Nunaqarfiit Kitaani / i vestkysten 4 Tunumi / i østkysten 5

Kommuneqarfik Sermersooq-mi atuarfiit Skolerne i Kommuneqarfik Sermersooq Atuartut amerlassusaat/antal elever i alt: 3082 Illoqarfinni atuartut/byskoleelever: 2822 Nunaqarfinni atuartut/bygdeskoleelever: 260 Nunaqarfinni atuartut %-inngorlugit/ Bygdeskoleelever i procent 8%

Ilinniartitsisut / lærere Kommuneqarfik Sermersooq-mi atuarfiit Skolerne i Kommuneqarfik Sermersooq Ilinniartitsisut / lærere Ilinniarsimasut/-nngitsut uddannede / uuddannede i % Nuup illoqarfiani/Nuuk by 246 3 1% Tasiilaq 39 16 29% Paamiut 25 11 30% Ittoqqortoormiit 10 7 41%

Ilinniartitsisut / lærere Kommuneqarfik Sermersooq-mi atuarfiit Skolerne i Kommuneqarfik Sermersooq Ilinniartitsisut / lærere Ilinniarsimasut/-nngitsut uddannede / uuddannede i % Qeqertarsuatsiaat 3 3 50% Kapisillit 0 2 100% Arsuk 3 1 25% Grønnedal Trivselsskole 3 0 0%

Ilinniartitsisut / lærere Kommuneqarfik Sermersooq-mi atuarfiit Skolerne i Kommuneqarfik Sermersooq Ilinniartitsisut / lærere Ilinniarsimasut/-nngitsut uddannede / uuddannede i % Kuummiut 6 7 54% Kulusuk 8 3 27% Sermiligaaq 1 6 85% Tiniteqilaaq 1 3 75% Isortoq 0 4 100%

Kommuneqarfik Sermersooq-mi inerisaasut Resursepersoner i Kommuneqarfik Sermersooq Kulunnguaq Jeremiassen Jâkúnguak’ Skade Rea Holbech Sofiârak’ Tobiassen Rakel Petrussen Birthe Therkildsen Inerisaasut atuarfinniit assigiinngitsuneersuupput suliassaalli Piorsaanermut Ingerlatsiviup iluaniit aallaaveqassapput Resursepersonerne kommer fra forskellige skoler, men arbejdet med indsatsområderne udgår fra Udviklingsforvaltningen

Kommuneqarfik Sermersooq-mi inerisaasut Resursepersoner i Kommuneqarfik Sermersooq Sap. ak. 20 inerisaasut Tasiilami naapissapput pilersaarusiussallutik Uge 20 samles resursepersonerne i Tasiilaq til planlægning

Pimoorullugu inerisagassat Indsatsområder Ataatsimoorussamik pimoorullugu anguniagassat / fælles indsatsområder: Atuagarsorneq (ukiuni talllimani ukiut aappaat ingerlanneqarpoq / faglighed (kører over 5 år og vi er i år 2) Nukarlerni atuarfneq / indskoling Oqaatsinik atuarneq / sproglig indlæring IT atorlugu atuartitsineq / implementering af IT i undervisningen

Pimoorullugu inerisagassat Indsatsområder Atuarfiit ataasiakkaat iluminni ilaatigut makku inerisagassatut toqqarsimavaat Skolernes interne indsatsområder Oqaatsit / sprog Atuarneq / læsning Alloriarfinni misilitsinnerit / trintest Suleqatigiinneq / selvstyrende teams Eqaatsumik pilersaarusiorneq/ fleksibel planlægning

Suleriaasissat Arbejdsgang Inerisaasut suleqatigiillutik pimoorullugu inerisagassat iliusissatut pilersaarusiussavaat Resursepersonerne laver i samarbejde handleplaner for indsatsområderne Inerisaasut Atuarfeqarnermut Immikkoortortaqarfimmut qanimut suleqataallutillu siunnersuisuussapput Resursepersoner samarbejder og rådgiver forvaltningen Inerisaasut atuarfiit ataasiakkaat pisortaannut suleqataallutillu siunnersuisuussapput Resursepersonerne virker som sparringspartnere for skoleinspektøren