FULGNI Research & Innovation ritid ærmiljø derumegeplads rønne arealer nnovation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børns sociale liv med digitale medier
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Børns sociale liv med digitale medier
Set i forældreperspektiv
Caseoplæg om Facebook.
Vi er overbevist om at livet vil være perfekt når vi bliver gift og får et barn......og et til.... Så bliver vi frustrerede over at vores børn ikke er.
Udfordringer i uddannelsessystemet Oplæg – SFU Sommerlejr 2010 v. Frederik Gjørup Nielsen.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Børnemiljøvurdering 2013 Trinitatis Menigheds Børnehus
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
Modul 1 - Processer.
Tre kampagner målrettet unge
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Invention og innovation i teknologiundervisningen
Humanistisk fagsprog Humanistiske fag – dansk, engelsk, tysk, historie mfl. Udgangspunk i ”tekster” Forståelse og fortolkning er overordnet karakteristisk.
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
Vores ide er at lave en mobilchip
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
Research & innovation Målgruppe Platforme Web 2.0 Koncept AIDAS Mockups – website Mockups - mobil World Outgames Research & Innovation 1.Semester projekt.
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
BeBiked Foregår på Roskilde Festival -Sommerperioden Monopol Pilotprojekt (nyt) Billigt.
E-sport Når computerspil og videospil afvikles under konkurrenceform, med rankings, præmier, events, turneringer osv. kaldes det e-sport.
De naturvidenskabelige kompetencer og erhvervsudviklingen – et samspil v. Udviklingschef Søren Ring, Region Hovedstaden.
Medarbejdermøde 11. september Orientering om ASB’s strategi og udvikling  Hvordan klarer ASB sig lige nu?  Får vi flere penge og mere plads i.
Research & Innovation Gruppe 2 Morten Tobias Gammelgaard Darlene Andreasen Nick Becker Damm David Pambuena Kristiansen.
Har du rørt din lærer i dag
Cooperativ learning - også kaldet CL
Humanistisk fagsprog og læringsstile Dagens program
Brugerne på Kommunikationsforum.dk
Undersøgelsens omfang
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
FIRST LEGO LEAGUE HVEM STÅR BAK? Stiftelsen FIRST Scandinavia står bag FIRST LEGO League- turneringerne i Skandinavien ” Stiftelsens formål er at.
Børns omsorgssituation og trivsel
Glade Dage Undervisningscase i Entrepreneurship Faglig klipper/redaktør: Jesper Piihl Videoproduktion: Govisual Finansieret af:
Værdisætning af folkebibliotekerne I Region Syddanmark Og Sammenligning af folkebibliotekernes vilkår.
1 Bevisteknikker. 2 Bevisteknikker (relevant både ved design og verifikation) Teorem: Der findes uendeligt mange primtal Bevis: Antag at der findes et.
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Research & Innovation Projekt 1 Gruppemedlemmer: Anders, Bitten og Janne.
Institut for Idræt Foreningsliv og kommuner. At agere i en projektkultur Charlotte Østergaard, Studieadjunkt Institut for Idræt, Københavns Universitet.
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Fem lærere på mentorkursus
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
Disposition Præsentation af emne Mobning
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
Odense, d. 4. feb Kl Velkommen Kommissorium version 2 Kl Ny skole- og ny klubstruktur i Randers v. Henrik Bille, afd.leder, og Ina.
Interaktionsdesign E2007 Lektion 14 Om delrapport.
Anvendt markedsanalyse Kapitel 22
1 Design, analyse og verifikation. 2 Design Bevisteknikker Design ved hjælp at matematisk induktion Analyse O-notation Logaritmer Binær søgning Verifikation.
Research & Innovation, group 9 1 Research & Innovation Præsentation 29/03/07.
Styringsteknologier og professionel praksis - På tværs af familiearbejde og inklusion i skolen v Charlotte Højholt, RUC 3 pointer Når vi diskuterer politiske.
Studenterforeningen ”Et hus for unge studerende”.
Research & Innovation. Fremlæggelse Vores idé Vores idé Målgruppe Målgruppe Produktet Produktet Hjemmeside Hjemmeside Mobilapplikation Mobilapplikation.
De seks bedste billeder fra gruppen
Klub og skole samarbejde. Skole og sundhed. Tænk anderledes…..
Min fætter BR min fætter
Udeundervisning Egebjerg Skole og Børnehave
Collaborative Practice Research Lars Mathiassen eCommerce Institute, Georgia State University.
RESEARCH & INNOVATION DK.GRUPPE 1 RENÉ, MADS, JAKOB & ELISABETH.
Hej 8. klasse… Jeopardy.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
2007 Projekt 4K Udsatte unge kunne vi have dem i afprøvning i Falck Falck Randers.
Status for DGI’s udviklingsprojekt :
Fem lærere på mentorkursus
Virksomhedens udvikling
Idegrundlag og målsætninger
Company programme - Veda
Fastholde de studerendes læringskadence og nsygerrighed for ny læring
Jonas, Oliver og Kasper T.
Præsentationens transcript:

FULGNI Research & Innovation ritid ærmiljø derumegeplads rønne arealer nnovation

Dementering Problemformulering Research & Analyse Idé & Koncept Konklusion Refleksiv læring

Budget: Nye priser indhentet på infostandere Glasvæg prissat Vi går fra 3,8 mio. kr. til 7,3 mio. kr. Konklusion mangler at nævne at det er studerende på videregående uddannelser

Opgavens tre hovedområder: Beliggenhed & relevante aktiviteter skal findes. Kan konceptet løfte Odense Kommunes studiejobgaranti? Undgå konflikt med nærmiljøet?

Målgruppen (baseret på spørgeskema og observation i Rosengårdscentret): Børn og unge på år Børn og unge i dag: mobil, internet osv. Socialt liv: brugen af sms, Arto, Facebook m.m.

Foretrukne aktiviteter (field research) Udformet et spørgeskema baseret på 25 personer Blandet ønsker blandt drenge og piger Hvilke aktiviteter drenge/piger finder sjovest (Diagrammer) Vores undersøgelse stemmer overens med KOMPAN’s undersøgelse

Ansgar Anlægget (field research): (baseret på spørgeskema) Stærkt koncept – 76 % benytter ikke Ansgar Anlæg – 92 % vil bruge det ‘nye’ anlæg. – 100 % er med på konkurrencer/stævner skolerne indbyrdes. Fleksibilitet: 11 af respondenterne er villige til at bruge mere end 10 min.

SWOT analyse på beliggenheden:

Guidet tur i FNULGI uderum Ud at se med FNULGI

Infostandere Information om bustider m.m. Tænkt scenario: En dag i Vidensverden

FNULGI website

Budget Et samlet beløb på 7,3 mio. kr. En løsning som er realistisk at virkeliggøre i forhold til ”Kongens Have” til 15 mio. kr (+ yderligere 10 mio. kr)

3 områder der skulle løses Beliggenhed & aktiviteter Odense Kommunes studiejobgaranti Undgå konflikt med nærmiljø Alt i alt et projekt som opfylder betingelserne for et vellykket uderum i Odense!

Tre aktivister Én pragmatiker Én teoretiker  En gruppe hvor tiden ikke står stille…