Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 1 Samlet årsrapport for SIP-Sikret Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra Grenen - Særlig sikret 2010 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Palliativ indsats til KOL-patienter
Kend din hverdagskemi Evaluering af oplysningskampagne for Miljøstyrelsen 2013.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Produktionsøkonomi Planteavl 2013
Langvarigt sygefravær
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
Velkommen hos Juvel A/S
Elevernes digitale dannelse
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse Lisbet Hørslev Rasmussen.
1 & Har du forsøgt at holde op inden for det sidste år? Nu: 40 % blandt de brugere, der ryger Sidste gang: 30.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
Nordre Skole Elevernes vurdering af vores undervisningsmiljø Undersøgelsen foretaget i 2008/2009 Der er anvendt TERMOMETER fra DCUM.
Representations for Path Finding in Planar Environments.
Udvælgelse af Patientforløb - Tragtmodel
Livskvalitet og kroniske bensårspatienter ”Der er ingen sår der ser godt ud” Haderslev 11. Oktober 2006.
Rusmiddelundersøgelsen Ordrup Skole 9. klassetrin Skoleåret 2011 – 2012.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
HUSKESPIL – den lille tabel
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
1 & Om holdninger og holdningsændring blandt ledere og medarbejdere på sociale institutioner Evalueringsmedarbejder.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
Samlet årsrapport for Grenen Særligt Sikret 2013 SIP-Sikret
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
1 Powerpointserie om In-line færdiggørelse ved Heatsettrykning Avisrotation Magasindybtryk Den Grafiske Højskole.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Fundamentale datastrukturer
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
1 Kap. 4, Jordens Tyngdefelt = Torge, 2001, Kap. 3. Tyngdekraftens retning og størrelse g (m/s 2 ) Acceleration Tyngdepotentialet (W): evene til at udføre.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Præsentationens transcript:

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 1 Samlet årsrapport for SIP-Sikret Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra Grenen - Særlig sikret august 2010 til 31. juli 2011

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 2 Indhold SIP – Metode og baggrund Hvad er SIP? SDQ (Strength and Difficulties Questionnaire) Sådan læses rapporten Udfyldte skemaer Karakteristik af de unge og samarbejde med forældre, kommune og skole Indsatser Resultatindikatorer Social adfærd og sociale ressourcer Familiemæssige relationer Fysisk og psykisk trivsel Faglige kvalifikationer Praktiske færdigheder Misbrugsproblemer Kriminel adfærd

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 3 Hvad er SIP? - Dokumentation, læring og kvalitetsudvikling Udviklet med udgangspunkt i viden og forskning Fokus på sammenhænge ml. ”det man gør” og de ”resultater” det giver Refleksion, læring og kvalitetsudvikling Bidrage til en fokuseret og kvalificeret indsats Formålet med SIP er at opnå en dokumenteret og dermed kvalificeret viden – viden som kan anvendes til læring Baserer sig på en programteori – forestillinger om sammenhænge mellem indsats og resultat Evalueringen er en test af programteoriens antagelser

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 4 SDQ-redskab Scorer på de 5 SDQ-indikatorer beregnes ud fra hver 5 spørgsmål Emotionelle problemer Klager ofte over hovedpine, ondt i maven eller kvalme Bekymrer sig om mange ting, virker ofte bekymret Er ofte ked af det, trist eller har let til gråd Er utryg og klæbende i nye situationer, bliver nemt usikker på sig selv Er bange for mange ting, er nem at skræmme Adfærdsproblemer Har ofte raserianfald eller bliver let hidsig Gør for det meste, hvad der bliver sagt Kommer ofte i slagsmål og mobber andre Lyver og snyder ofte Stjæler fra hjemmet, i skolen eller andre steder Hyperaktivitet Er rastløs, ”overaktiv”, har svært ved at holde sig i ro i længere tid Sidder konstant uroligt på stolen, har svært ved at holde arme og ben i ro Er nem at distrahere, mister let koncentrationen Tænker sig om, før han/hun handler Gør tingene færdige, er god til at koncentrere sig

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 5 SDQ-redskab Scorer på de 5 SDQ-indikatorer beregnes ud fra hver 5 spørgsmål (fortsat). Kammeratskabsproblemer Er lidt af en enspænder, leger mest alene Har mindst én god ven Er generelt vellidt af andre unge Bliver mobbet eller drillet af andre unge Kommer bedre ud af det med voksne end med andre unge Prosocial adfærd Er hensynsfuld og betænksom overfor andre Er god til at dele med andre unge Prøver at hjælpe, hvis nogen slå sig, er kede af det eller skidt tilpas Er god mod mindre børn og unge Tilbyder ofte af sig selv at hjælpe andre

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 6 Sådan læses rapporten Rapporten er baseret på data, som er indsamlet gennem SIP-skemaer udfyldt på institutionen. Rapporten fokuserer på institutionens egne resultater. I rapporten vises hvilke områder, der er gennemført indsatser inden for, samt hvilke indsatser, der konkret er udført. Rapporten viser den unges udvikling indenfor de 7 resultatindikatorer: Social adfærd og sociale ressourcer, familiemæssige relationer, Fysisk og psykisk trivsel, Faglige kvalifikationer, Praktiske færdigheder, Misbrugsproblemer og Kriminel adfærd. Det er muligt at sammenligne resultatet for institutionen i år med institutionens resultater sidste år i de tilfælde, hvor der er indberettet data fra forrige år. Derudover er det muligt at sammenligne institutionens resultater med resultatet for hele landet, samt med resultatet for den institution, der klarer sig bedst (flest mulige der opnår forbedring; eller flest, der svarer i høj grad eller i nogen grad ) og den institution, der klarer sig dårligst (færrest, der oplever en forbedring; eller færreste, der svarer i høj grad eller i nogen grad). For at skabe det bedst mulige sammenligningsgrundlag skal resultaterne for hhv. den bedste og den dårligst institution være baseret på minimum 10 besvarelser.

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 7 Sådan læses figurerne Antal besvarelser Procentvis andel af besvarelser

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 8 Udfyldte skemaer

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 9 Karakteristik af de unge og samarbejde med forældre, kommune og skole

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 10 Karakteristik af de unge og samarbejde med forældre, kommune og skole

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 11 Karakteristik af de unge og samarbejde med forældre, kommune og skole

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 12 Karakteristik af de unge og samarbejde med forældre, kommune og skole

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 13 Indsatser Social udvikling og adfærd Psykiske og psykiatriske problemer Fysisk sundhed Almindelig daglig læring Netværksrelationer Skole- og værkstedsdeltagelse Ift. Pædagogiske mål for skole, værksted og arbejde Misbrug Kriminalitet Andre problemstillinger

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 14 Indsatser Social udvikling og adfærd Indsatserne har været rettet mod:

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 15 Indsatser Psykiske og psykiatriske problemer Indsatserne har været rettet mod:

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 16 Indsatser Fysisk sundhed Indsatserne har været rettet mod:

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 17 Indsatser Almindelig daglig læring Indsatserne har været rettet mod:

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 18 Indsatser Skole- og værkstedsdeltagelse Indsatserne har været rettet mod:

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 19 Indsatser Ift. pædagogiske mål for skole, værksted og arbejde Indsatserne har været rettet mod:

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 20 Indsatser Netværksrelationer Indsatserne har været rettet mod:

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 21 Indsatser Misbrug (1/2) Indsatserne har været rettet mod:

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 22 Indsatser Misbrug (2/2) Indsatserne har været rettet mod:

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 23 Indsatser Kriminalitet Indsatserne har været rettet mod:

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 24 Indsatser Andre problemstillinger

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 25 Kommunikation, Brugerinddragelse & Individuelle planer

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 26 Kommunikation

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 27 Brugerinddragelse Har den unge haft indflydelse på følgende under anbringelsen?

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 28 Individuelle planer

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 29 Resultatindikatorer Social adfærd og sociale ressourcer Familiemæssige relationer Fysisk og psykisk trivsel Faglige kvalifikationer Praktiske færdigheder Misbrugsproblemer Kriminel adfærd

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 30 Social adfærd og sociale ressourcer Måles gennem følgende indikatorer: Udviklingen i den unges adfærdsproblemer (målt gennem SDQ) – vurderet af både den unge selv og den unges kontaktpædagog Udviklingen i den unges kammeratskabsproblemer (målt gennem SDQ) – vurderet af både den unge selv og den unges kontaktpædagog Udviklingen i den unges prosociale adfærd (mål gennem SDQ) – vurderet af både den unge selv og den unges kontaktpædagog Udviklingen i den unges adfærdsproblemer (målt gennem HoNOSCA) – vurderet af den unges kontaktpædagog Udviklingen i den unges sociale problemer (målt gennem HoNOSCA) – vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 31 Social adfærd og sociale ressourcer Adfærdsproblemer (SDQ) Udvikling i de unges adfærdsproblemer vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 32 Social adfærd og sociale ressourcer Adfærdsproblemer (SDQ) Udvikling i de unges adfærdsproblemer vurderet af den unge selv

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 33 Social adfærd og sociale ressourcer Kammeratskabsproblemer (SDQ) Udvikling i de unges kammeratskabsproblemer vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 34 Social adfærd og sociale ressourcer Kammeratskabsproblemer (SDQ) Udvikling i de unges kammeratskabsproblemer vurderet af den unge selv

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 35 Social adfærd og sociale ressourcer Prosocial adfærd (SDQ) Udvikling i de unges prosociale adfærd vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 36 Social adfærd og sociale ressourcer Prosocial adfærd (SDQ) Udvikling i de unges prosociale adfærd vurderet af den unge selv

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 37 Familiemæssige relationer Måles gennem følgende indikatorer: Udvikling i forhold til familie – vurderet af den unge selv Udvikling i støtte fra familie – vurderet af den unge selv

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 38 Familiemæssige relationer Forhold til familie Den gennemsnitlige udvikling i de unges forhold til deres familie – vurderet af den unge selv

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 39 Familiemæssige relationer Støtte fra familie Gennemsnitlig udvikling i den støtte de unge oplever fra deres familie - vurderet af den unge selv

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 40 Fysisk og psykisk trivsel Måles gennem følgende indikatorer: Udvikling i om den unge tit føler sig syg – vurderet af den unge selv Udvikling i generelt at have et godt helbred – vurderet af den unge selv Udviklingen i den unges emotionelle problemer (SDQ) – vurderet af både den unge selv og den unges kontaktpædagog Udviklingen i den unges hyperaktivitet (SDQ) – vurderet af både den unge selv og den unges kontaktpædagog Udviklingen i den unges funktionsevne (målt gennem HoNOSCA) – vurderet af den unges kontaktpædagog Udviklingen i den unges symptomer (målt gennem HoNOSCA) – vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 41 Fysisk og psykisk trivsel Jeg føler mig tit syg Gennemsnitlig udvikling i den unges vurdering af om han/hun tit føler sig syg

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 42 Fysisk og psykisk trivsel Jeg har generelt et godt helbred Gennemsnitlig udvikling i om den unge vurderer, at han/hun generelt har et godt helbred

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 43 Fysisk og psykisk trivsel Emotionelle problemer (SDQ) Udvikling i de unges emotionelle problemer vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 44 Fysisk og psykisk trivsel Emotionelle problemer (SDQ) Udvikling i de unges emotionelle problemer vurderet af den unge selv

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 45 Fysisk og psykisk trivsel Hyperaktivitet (SDQ) Udvikling i de unges hyperaktivitet vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 46 Fysisk og psykisk trivsel Hyperaktivitet (SDQ) Udvikling i de unges hyperaktivitet vurderet af den unge selv

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 47 Faglige kvalifikationer Måles gennem følgende indikatorer: Lærerens vurdering af forbedring i forskellige fag Den unges vurdering af forbedring i forskellige fag Tilfredsstillende deltagelse i værkstedstilbud – vurderet af lærer/faglærer Speciel interesse i værksteder – vurderet af lærer/faglærer Lyst til at starte i skole/uddannelse efter opholdet – vurderet af den unge selv Lyst til at finde job efter opholdet – vurderet af den unge selv Er den unge i skole- eller uddannelsesforløb efter udskrivning – udfyldt af læreren Har den unge fået læreplads/job efter anbringelsen –udfyldt af læreren

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 48 Faglige kvalifikationer Udvikling i dansk Lærerens vurdering af den unges udvikling inden for faget dansk i skolen.

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 49 Faglige kvalifikationer Udvikling i matematik Lærerens vurdering af den unges udvikling inden for faget matematik i skolen.

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 50 Faglige kvalifikationer Udvikling i engelsk Lærerens vurdering af den unges udvikling inden for faget engelsk i skolen.

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 51 Faglige kvalifikationer Udvikling i idræt/sport Lærerens vurdering af den unges udvikling inden for faget idræt/sport i skolen.

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 52 Faglige kvalifikationer Udvikling i dansk Den unges egen vurdering af forbedring inden for faget dansk i skolen.

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 53 Faglige kvalifikationer Udvikling i matematik Den unges egen vurdering af forbedring inden for faget matematik i skolen.

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 54 Faglige kvalifikationer Udvikling i engelsk Den unges egen vurdering af forbedring inden for faget engelsk i skolen.

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 55 Faglige kvalifikationer Deltagelse i værkstedstilbud Den unges lærers/faglærers vurdering af om den unges deltagelse i værkstedstilbud har været tilfredsstillende

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 56 Faglige kvalifikationer Særlig interesse i værksted Den unges lærers/faglærers vurdering af om den unge er blevet særligt interesseret i et værksted, der findes på institutionen

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 57 Faglige kvalifikationer Intention om skole eller uddannelse Den unges vurdering af om de har intention om at starte i skole eller uddannelse efter opholdet

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 58 Faglige kvalifikationer Intention om job Den unges vurdering af om de har intention om at finde et job efter opholdet

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 59 Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 59 Faglige kvalifikationer Er den unge i skole-/uddannelsesforløb udenfor institutionen efter udskrivning? Den unges lærers tilkendegivelse

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 60 Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 60 Faglige kvalifikationer Har den unge læreplads eller job efter udskrivning? Den unges lærers tilkendegivelse

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 61 Praktiske færdigheder Måles gennem følgende indikatorer: Den unges interesse for egen sundhed – vurderet af den unge Den unges vurdering af om han/hun sover godt om natten Den unges interesse for personlig hygiejne – vurderet af den unge Den unges evne til at opretholde en normal dagsrytme – vurderet af kontaktpædagogen Den unge står selv op om morgenen– vurderet af kontaktpædagogen Den unge sørger selv for personlig hygiejne – vurderet af kontaktpædagogen Den unges evne til at overholde mødetidspunkter – vurderet af kontaktpædagogen Den unge vasker og ordner selv sit tøj – vurderet af kontaktpædagogen Den unges deltagelse i madlavning – vurderet af kontaktpædagogen Den unge følger dagens program – vurderet af kontaktpædagogen Den unge gør rent og rydder op på sit værelse– vurderet af kontaktpædagogen

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 62 Praktiske færdigheder Interesse for sundhed Gennemsnitlig udvikling i den unges interesse for sundhed – vurderet af den unge selv

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 63 Praktiske færdigheder Jeg sover godt om natten Gennemsnitlig udvikling i om den unge vurderer at han/hun sover godt om natten

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 64 Praktiske færdigheder Interesse for personlig hygiejne Gennemsnitlig udvikling i om den unges interesserer sig for personlig hygiejne – vurderet af den unge selv

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 65 Praktiske færdigheder Normal døgnrytme Udvikling i de unges evne til at opretholde en normal døgnrytme - vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 66 Praktiske færdigheder Står selv op om morgenen Udvikling i de unges evne til selv at stå op om morgenen - vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 67 Praktiske færdigheder Personlig hygiejne Udvikling i de unges evne til selv at sørge for personlig hygiejne - vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 68 Praktiske færdigheder Overholde mødetidspunkter Udvikling i de unges evne til at overholde mødetidspunkter - vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 69 Praktiske færdigheder Vaske og ordne tøj Udvikling i hvorvidt de unge selv vasker og ordner tøj - vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 70 Praktiske færdigheder Deltagelse i madlavning Udvikling i hvorvidt de unge deltager i madlavningen - vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 71 Praktiske færdigheder Følge dagprogram Udvikling i hvorvidt de unge følger dagens program - vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 72 Praktiske færdigheder Rengøring og oprydning af værelse Udvikling i hvorvidt de unge rydder op og rengør eget værelse - vurderet af den unges kontaktpædagog

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 73 Misbrug Måles gennem følgende indikatorer: Den unges misbrug ved indskrivning – udfyldt af den unge selv Den unges misbrug ved udskrivning – udfyldt af den unge selv

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 74 Misbrug Brug af euforiserende stoffer ved indskrivning Den unges besvarelse på deres indtag af alkohol og euforiserende stoffer ved indskrivningen

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 75 Misbrug Brug af euforiserende stoffer ved udskrivning Den unges besvarelse på deres forbrug af alkohol og euforiserende stoffer ved udskrivningen

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 76 Kriminalitet Måles gennem følgende indikatorer: Den unges vurdering af mulighed for et liv uden kriminalitet efter udskrivning

Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 77 Kriminalitet Liv uden kriminalitet Den unges vurdering af om de mener at de har mulighed for et liv uden kriminalitet efter udskrivning