ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
COMENIUS NAGOLD BRIEF PRESENTATION OF THE SCHOOLS FROM THE PROJECT COMENIUS.
Advertisements

SharePoint /36 2 General SettingsPermissions and ManagementCommunications Titel, description and navigation Versioning settings Advanced settings.
Introduktion til HTML HTML dokumentets struktur & Indhold.
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Modul 2: Website Undervisere: Stefan og Helle Hvad handler modulet om?
Koncept Rotary Youth Exchange – Multi District Denmark.
IT i Byggeriet Semester kursusgang Introduktion til projektweb og html Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg.
Grammatik hvorfor og hvordan?
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
INNOCASE Project Transfer of innovative case study approach in business education Leonardo da Vinci Programme INNOCASE project no PL1-LEO
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Reflektion og e-portfolio Lise Agerbæk, Multimediedesigner
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Tools og Clil4U er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
Af Kent Andersen, P 1. Fordele  Ægte kommunikation i blogs, wikis og eTandem læring  Hjælp klar når der er behov for den  Adgang til.
Ord – ord - ord Else Brink Nielsen 7. Maj David Nunan Without grammer you can say very little, but without words you can say nothing.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
Grøn Plan fra Novo Kilde Børsen 27 feb Novos Klimastrategi.
Vejledning til oprettelse af CV
Dansk på mellemtrinnet Blåvandshuk Skole 2014
This Power Point presentation belongs to the Danish Renal Registry, which owns the copyright. It can be freely used for non-commercial study and educational.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
Literary Theory and Methodology Jens Kirk Session One: Introduction.
Usability – 3. november: Tilgængelighedstests Vigtige deadlines! Dagens øvelse Tilgængelighedsrapport Usability-rapport Næste uge.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
NanOpinion En portal om nanoundervisning The work presented in this document/ workshop is supported by the European Commission’s FP7 programme – project.
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Øvelseslærer på ITU cand.merc.(dat.) studerende på CBS.
Øvelsestimer (opgave 3) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2003 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
8 What can we use flash for. What is the final project? ´Website project.
Læring af applikationer til håndholdte enheder 3.september.
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
EERA Design Tool for Offshore wind farm Cluster (DTOC) Peter Hauge Madsen. Director Charlotte Hasager. Senior scientist DTU Wind Energy Support by EERA.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
C O N T R O L L E R F O R U M Kompetenceudvikling og læring i Danske Bank ”The ultimate competitive advantage lies in an organization’s ability to learn.
IT-dag den 6/8 Present.me. Present.me - intro Hvad er Present.me? Present.me er et præsentationsredskab Tre muligheder: PowerPoint+lyd PowerPoint+video.
Undervisere: Lise Kjems Knattrup Rikke Lohmann Vestergaard 1.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.
This project has been funded with support from the European Commission
The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only.
Bedre sikkerhed for elektrikere og andre ansatte i B&A
Introduction to synopsis writing
Software Testing Software testing.
Modul 7: ”Sådan skriver og sender du en ”
DEICHMANSKE BIBLIOTEK – For de årige.
Resuscitation with an AED
AIDA Reinsurance Working Party Meeting
Infomøde om synteseopgaven
Modul 07, Elektronisk post
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Danish TUC portal for training
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Smart Data Tool (SDT) In Sales
Præsentationens transcript:

ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Community Samfund Content Indhold Competence Kompetence Cognition Kognition Communication Kommunikation TOPIC Emne LESSON PLAN Lektionsplan ACTIVITIES Aktiviteter LANGUAGE OF/FOR LEARNING Sprog til/for læring

Modulet er en del af et kursus i informationsteknologi. N.B. eleverne skal inden FTP scenariet have oprettet deres egne websites. Back to Overview

Eleverne skal kunne installere og anvende en FTP software til at uploade filer til et website og efterfølgende udarbejde en vejledning til softwaren. Back to Overview

-Eleverne vil læse autentiske dokumenter og anvende online læreprogrammer -Eleverne vil huske kerneordforråd og anvende det på forskellige måder som del af instruktioner og beskrivelser --Hovedstilladsering: Brug af online tekster med alle ord kædet til ordbøger gennem Wordlink - -Hver elev udarbejder en liste med sproglige observationer samt ord opslået gennem Wordlink. -Hver elev vil skrive en vejledning/brugsanvisning til den benyttede FTP software Back to Overview

Eleverne vil bruge og erhverve adskillige kognitive færdigheder: De vil i nogen grad kunne sammenligne/bedømme det anvendte FTP program med betalingsprogrammer. kognitive færdigheder De resulterende aktiviteter vil fremkalde tænkning spændende fra kendskab til vurdering: Bloom’s WheelBloom’s Wheel Back to Overview

Elevene vil kunne downloade og installere en FTP software og anvende FTP til at hente og sende filer til websites Back to Overview

Elektronisk kommunikation er en vigtig del af informationssamfundet. Kendskab til at kunne lave websider og sende disse til et website muliggør aktiv deltagelse i online debat fora. Back to Overview

RememberUnderstandApplyAnalyzeEvaluateCreate Higher Order Thinking Skills - HOTS Lower Order Thinking Skills - LOTS Back to CognitionLearning Behaviours

Back to OverviewBack to Cognition We have to remember a concept before we can understand it. We have to understand a concept before we can apply it. We have to be able to apply a concept before we analyze it. We have to analyze a concept before we can evaluate it. We have to remember, understand, apply, analyze, and evaluate a concept before we can create.

Bloom’s Wheel Back to Cognition Back to Overview

AKTIVITET 1 AKTIVITET 2 AKTIVITET 3 Back to Overview