ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
IT Projekt Portefølje Management: styringsmæssige og koordineringsmæssige problemer i en offentlig organisation.
Advertisements

Social media marketing: Position of the Nordic Consumer Ombudsmen EU Consumer Summit 1 and 2 April 2014 Henrik Øe Consumer Ombudsman Denmark.
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
INNOCASE Project Transfer of innovative case study approach in business education Leonardo da Vinci Programme INNOCASE project no PL1-LEO
Etiske & metodiske problemer i online research - kort diskussionsoplæg.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Magtteori I 7. September 2005.
Bibliotekets performative rum - hvorfor og hvordan? Henrik Jochumsen Det Informationsvidenskabelige Akademi Københavns Universitet.
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
Beskyt & bevar kontrol med information CRM LOB ERP Find information, viden & øget indsigt i forretning Enklere samarbejde mellem mennesker Reducerede.
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
This Power Point presentation belongs to the Danish Renal Registry, which owns the copyright. It can be freely used for non-commercial study and educational.
Litterært makerspace.
The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
E-læring, sprog og integration DGI byen 22. marts 2006 Mads Bo-Kristensen.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
DNA baseret taksonomi?. International Commission on Zoological Nomenclature (ICZN) International Association for Plant Taxonomy (IAPT)
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Literary Theory and Methodology Jens Kirk Session One: Introduction.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
NanOpinion En portal om nanoundervisning The work presented in this document/ workshop is supported by the European Commission’s FP7 programme – project.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
 Jens Bennedsen 2002Objektorienteret systemudvikling GRASP mønstre Basale ansvarsplaceringsregler.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
Læring af applikationer til håndholdte enheder 3.september.
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
EERA Design Tool for Offshore wind farm Cluster (DTOC) Peter Hauge Madsen. Director Charlotte Hasager. Senior scientist DTU Wind Energy Support by EERA.
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Sprogpædagogik på kryds og tværs Konference Århus 28. september 2015 Hvordan bruger vi bedst CLIL i sprogundervisningen? Ved lektor, ph.d. Mette Skovgaard.
Undervisere: Lise Kjems Knattrup Rikke Lohmann Vestergaard 1.
Ledende oversygeplejerske Arne Brehm Høj Afdeling for Operation og Anæstesiologi Sydvestjysk Sygehus.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 6TH OF OCTOBER 2015 AARHUS UNIVERSITET AU MASTER THESIS INFORMATION MEETING SOFIE VEJE AND JACOB BONDE.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.
THE MENTORING JOURNEY.
This project has been funded with support from the European Commission
Drug/Device Combination Products IFF erfagruppemøde
The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only.
IKA e-tænketank 25. August 2016.
Bedre sikkerhed for elektrikere og andre ansatte i B&A
Completing secondary education
Introduction to synopsis writing
Dansk HL7 CDA profil til deling af aftaler Data i en aftale
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Oplæg på seminar omkring bosætning i landdistrikterne
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Software Testing Software testing.
Alternative fuels for HDV - Perspectives from the Danish Energy Agency
Resuscitation with an AED
AIDA Reinsurance Working Party Meeting
Kirkens kit – akademiets kant
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
Danish TUC portal for training
FEANTSA Policy Conference – May 31st 2019
Styrkelse af IT-uddannelserne via samarbejde
WiseFlow En introduktion i anvendelsen af Wiseflow
Præsentationens transcript:

ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Community Samfund Content Indhold Competence Kompetence Cognition Kognition Communication Kommunikation TOPIC Emne LESSON PLAN Lektionsplan ACTIVITIES Aktiviteter LANGUAGE OF/FOR LEARNING Sprog til/for læring

IHC-Programmering (IBI / Intelligente Bygnings Installationer) er en del af elektrikeruddannelsen. Back to Overview

Modulet er en selvstændig del af elektrikeruddannelsen, men er også et overbygningsmodul til “Intelligente boliginstallationer”: Eleverne vil lære at programmere et IHC system med input, output, blokke og enkle IHC scenarier. De vil erfare hvor man kan anvende et IHC system og hvor der med fordel bruges mere avancerede systemer så som KN Back to Overview

Eleverne vil arbejde med autentiske tekniske tekster og følge skriftlige online instruktioner Der arbejdes med fagsprog og gloser som skal anvendes i praksis i forbindelse med instruktioner. Eleverne får brug for at vide hvordan man instruerer idet de parvist skiftes til at instruere og følge instruktioner medens de udfører programmeringen af IHC Efter behov assisterer underviseren med stilladsering, den væsentligste stilladsering i modulet er anvendelsen af online tekster hvor alle ord er kædet til ordbøger, andre stilladseringsteknikker som anvendes.andre stilladseringsteknikker som anvendes Når eleverne har udført alle instruktionerne arbejdes der med de sproglige typefejl som underviseren har noteret samt elevernes sproglige iagttagelser. Back to Overview

Eleverne vil bruge og erhverve adskillige kognitive færdigheder: De vil i nogen grad kunne sammenligne/bedømme det anvendte IHC program med andre typer som KNX. De vil forstå grundlæggende programmering af en IHC-kontrol samt kunne benytte deres forståelse til at kode enkle ruminstallationer med kiprelæer, PIR, lysfølere og temperaturstyring. kognitive færdigheder De resulterende aktiviteter vil fremkalde tænkning spændende fra kendskab til vurdering: Bloom’s WheelBloom’s Wheel Back to Overview

Efter scenariet vil eleverne kunne: Forstå et IHC system. Installere en IHC software Programmere IHC blokke med input og output Afprøve re resulterende IHC blokke i simulationsprogrammet Afgøre hvor et IHC system kan anvendes frem for mere avancerede og dyre systemer Back to Overview

The intelligent control systems for homes and offices are now becoming more popular and “less” expensive. The owners and buyers of new home/office facilities expect a modern electrical system which includes installations that ensure temperature control, automatic lighting, burglar alarms and smoke detectors, amongst others. Back to Overview

RememberUnderstandApplyAnalyzeEvaluateCreate Higher Order Thinking Skills - HOTS Lower Order Thinking Skills - LOTS Back to Cognition

Learning Behaviours Back to OverviewBack to Cognition We have to remember a concept before we can understand it. We have to understand a concept before we can apply it. We have to be able to apply a concept before we analyze it. We have to analyze a concept before we can evaluate it. We have to remember, understand, apply, analyze, and evaluate a concept before we can create.

Bloom’s Wheel Back to Cognition Back to Overview

ACTIVITY 1 ACTIVITY 2 ACTIVITY 3 ACTIVITY 4 Back to Overview