Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Oplæg på seminar omkring bosætning i landdistrikterne

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Oplæg på seminar omkring bosætning i landdistrikterne"— Præsentationens transcript:

1 Oplæg på seminar omkring bosætning i landdistrikterne
Fremtidens mobilitet i Nordjylland Oplæg på seminar omkring bosætning i landdistrikterne

2 To indsatser fra NTs nye forretningsplan
DET NORDJYSKE HOVEDNET en rygrad for den kollektive trafik i Nordjylland betjene større byer og trafikale knudepunkter minimum med timedrift på hverdage og i weekend MOBILITET FOR ALLE let adgang til Det Nordjyske Hovednet – for alle skal binde land og by sammen loft på rejsetid og –pris til hovednettet

3 DET NORDJYSKE HOVEDNET Binder regionen sammen

4 MOBILITET FOR ALLE At komme rundt på landet, og til/fra det Nordjyske Hovednet

5 Plustur At komme fra adresse til knudepunkt
Et nyt tilbud om kollektiv trafik fra adresse til knudepunkt / stoppested Behov: Fritidsrejser og aften / weekend betjening

6 Princippet for Plustur
Princippet for Plustur er: Rejsen planlægges ét sted (rejseplanen) Rejsen bestilles via rejseplanen og betales med RK eller kreditkort (kundeoprettelse) Kunden bestiller og betaler den kollektive trafik som i dag

7 Forskellen på Flextur og Plustur
We developed 3 new cenceps of DRT – If you want to travel it was nessecery make a booking Route concept: In school time – in the morning when children are going to school and in the evening when they go home we use ordinary public transport in classic timetabels. But in all other periods we offer DRT in some narrow intervals where our passengers could make af booking – if they want to travel. In this concept you only could make a booking between busstops. Ordinary bus fares. Corridor concept: Aganin : In school time – in the morning when children are going to school and in the evening when they go home we use ordinary public transport in classic timetabels. In this concept our passengers could travel door to door – outside the small cityes. If they should travel FROM or TO the cities thay have use af busstop. Flextur concept: In this concept the we only have 2 restrictions: 1) the time where our passengers could travel (time interval) 2) They could only travel in a limited Geografical area (green) BUT our passengers could travel from door to door all-over the green area. The bus-fares ticked prise here was double – som it was pretty expensive to travel. The point: In All 3 concepts - demand is regulated by Geografical area or the time intervals where passengers are able to travel As we shall see it soon be a issue Because OUR municipalities should save some costs – they shuld decide which concept to use – instead off small local buslines Plustur: Fra adresse til/fra nærmest udpegede knudepunkter Med Flextur som i dag: Direkte fra A til B

8 Den nordjyske rejseplanlægger
Men, NT er ikke de eneste……… Den nordjyske rejseplanlægger Senere: Mulige samarbejdspartnere

9 Men, NT er ikke de eneste………


Download ppt "Oplæg på seminar omkring bosætning i landdistrikterne"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google