Niels Brock Handelsgymnasium Tirsdag den 3. marts 2015, kl. 10-16.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Hvor meget bestemmer EU?
EU i samfundsfag Rasmus Nørlem Sørensen Sekretariatsleder
Bjarne Ibsen Professor, Forskningsleder
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
Demokraticafé om lobbyisme Handelsskolen København Nord 24. marts 2010
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.
Hvad er oplevelser – og hvad skal vi med dem?
REKRUTTERING AF BRANDFOLK
Kort om Niels Brock Erhvervsuddannelser – for de praktisk orienterede
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse - Region Midtjyllands initiativ.
5. November 2013, Kulturstaldene, Forsamlingshuset, Halmtorvet
EU-valgets store spørgsmål
Arbejdermuseet, København 12. marts 2014 Rasmus Nørlem Sørensen
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Tillid Temadag for AMIR
EU’s Grænser Demokraticafé, Gefion Gymnasium, 27. januar 2012 Michael Birkkjær Lauritsen.
Invitation til skolebestyrelserne
EU OG KRISEN Michael B. Lauritsen Stenhus Kostskole 23. januar 2013.
EU I UNDERVISNINGEN Institut for Statskundskab Hvorfor undervise i EU? Oplæg ved Hans Branner.
Rollespil i EU-undervisningen Rasmus Nørlem Sørensen EU i undervisningen – sådan! September 2013.
EU’s demokrati – hvem bestemmer? Gammel Hellerup Gymnasium 16. Januar 2014 Rasmus Nørlem Sørensen Oplysningsforbundet DEO.
At udfordre eleverne -praksis på Elitegymnasiet
Overskrift Max 1 linje v/Petrea Busck og Gitte Aagaard Hvad betyder skolereformen for færdselsundervisningen?
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Uddrag af politiske principprogrammer
EU i undervisningen – hvordan?
OPERATE A/S – JESPER BROCHMANDS GADE 10 – 2200 KØBENHAVN N – TLF – Forandringer i kommunerne KL kommunikationsdøgn 2013.
Skanderborg Kommune Valgmøde 3. marts 2014 Baggrundsviden for at kunne varetage skolebestyrelsesarbejdet.
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
Rasmus Nørlem Sørensen Langebjergskolen 17. januar 2013
Den økonomiske krise i EU Rasmus Nørlem Sørensen Gefion Gymnasium 27. januar 2012.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
1 Gasteknisk Forenings Årsmøde 2004 Nyborg Strand Nye muligheder under nye rammevilkår af Uffe Bundgaard-Jørgensen Formand for Energitilsynet.
MTU ELM 2012 Tietgen Summer Camp Tietgen Summer Camp Mål ”Fastholde flere unge i HHX på Tietgen Handelsgymnasium” – især elever med gymnasiefremmed.
EU’s frihandelsaftaler Rasmus Nørlem Sørensen Torsdag den 13. november 2014 Aarhus Universitet.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
LÆRING & TRIVSEL OMSTILLINGSGRUPPER 2015 DEBATFASE: BÆREDYGTIGE SKOLER OG DAGTILBUD STØRRE UDSKOLINGSMILJØER.
Hvad er Smart Specialisation? …hvorfor i Klog Hverdagsmad?
Niels Brocks Handelsgymnasium: Fra uddannelsesfremmed til talent
Overtrædelse af menneskerettigheder i Tibet
EU-undervisning 2015 Anders Stig Christensen
Green New Deal – en vej ud af krisen? Lindø 15.november 2010 Emilie Turunen.
Hvordan underviser man i EU? Rasmus Nørlem Sørensen Seminar for lærere i grundskolen Onsdag den 25. marts 2015.
Caseopgave ECCO i Danmark.
Socialismen Jan Christiansen.
Velfærdsstaten Samfundsfag C Anne Rosendahl Kristiansen.
Hvorfor individuel lønforhandling?. Hvad er individuel lønforhandling? Med individuel lønforhandling har den enkelte medarbejder forhandlingsretten og.
Hvordan underviser man i EU’s retspolitik? Rasmus Nørlem Sørensen Sekretariatsleder i Oplysningsforbundet DEO 24. september 2015 Ørestad i København.
Skrifttype: Verdana Overskrifter må max. være 35 pkt., Fed Brødtekst må max. være 18 pkt. Regular 1.niveau: Bullet 18 pkt 2.niveau: Bullet 16 pkt 3.niveau:
Global krise – årsag, indhold og venstrefløjens svar En historisk specifik kapitalistisk krise årsag indhold løsningsforslag.
Jeopardy Del 3: International økonomi. FrihandelProtektionismeØkonomisk integration Globaliseringens vindere Globaliseringens tabere
Hvad lærte vi sidst? 1.Afsluttede om retten til fri bevægelighed og ophold i EU 2. TEF art. 39: -Pligtsubjekter -Rettighedssubjekter.
Studietur til Nepal Marts 2014.
Hvor er EU på vej hen? Rasmus Nørlem Sørensen
FIP-konference 8-9 marts 2017 på Gl
Hvor meget bestemmer EU?
MEDvirk - et nyt hjælpemiddel til at nå i mål med arbejdsmiljøet
FRA IDÉER TIL RESULTATER
Populisme og folkelig indflydelse i et EU i flere hastigheder
Frankrigs Europapolitik under Hollande – holder den fransk-tyske akse?
Kan EU gøres demokratisk?
Hvad er EU’s demokratiske udfordringer?
En grøn social markedsøkonomi
Hvordan underviser man i EU – og danner nye medborgere
Bankunion: sikre og pålidelige banker
Lokale arbejdstidsdrøftelser TU 19 BUF’s budget 2019 og 20
Præsentationens transcript:

Niels Brock Handelsgymnasium Tirsdag den 3. marts 2015, kl

Hvordan underviser man i EU? Rasmus Nørlem Sørensen Sekretariatsleder i DEO København den 3. marts 2015

Hvad er EU? Fredsprojekt Forsøg Forening Forum Forandring EU-undervisning skal ikke handle om EU!

Elevens udfordringer Begrænset resonansrum Behov for ny faktuel viden Fagtermer og analyser Sammenhæng med øvrig undervisning

Lærerens udfordringer Cases og induktiv undervisning kræver: -Tid til research -Stor grundviden -Fingeren på den politiske puls

Hvorfor cases? Virkelighedsnær undervisning Virkelige problemer motiverer til læring Demokratisk handlekompetence

Hvordan finder man en EU-case?

Hvordan laver man en EU- vinkel?

26 millioner arbejdsløse Grund til optimisme: Ny vækst i EU Arbejdsløshed – og ungdomsarbejdsløshed Fattigdom

Er fri bevægelighed – kun en fordel? Debat om børnecheck og velfærd til andre EU- borgere Løntryk og social dumping Skal vi fastsætte en mindsteløn i EU?

Grøn omstilling Skal EU lægge sig i førertrøjen – for enhver pris? Skal vi have et fælles energinet i EU? Skaber grøn omstilling arbejdspladser?

Frihandel – fri for hvad? Frihandel giver vækst og jobs Forhandling om miljøregler og forbrugerbeskyttelse Skal virksomheder kunne sagsøge stater?

Bankunion og finansregulering Fælles tilsyn med store banker i Europa Er der styr på bankerne? Skal Danmark indføre en skat på finans- transaktioner?

7.500 milliarder kr. i skattely Skal vi have en fælles skattebase for virksomheder i EU? Skal skattely rammes af sanktioner? Er fri bevægelighed for kapital… en dårlig idé?

Send flere materialer! Statistikopgaver Eksamensspørgsmål Forløbsplaner Gode idéer