IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion
Slide 2 Projektmål jf projektplan: Udvikling af blended learning koncepter til AK og BI og Stærkstrøm. Nye blended learning koncepter markedsføres januar 2013 Forundersøgelse vedr. potentielle deltagere: Forår 12. Udvikling af blended learning koncepter efterår 12. Eksperimenter med innovation af eksisterende undervisning i et blended learning perspektiv: Forår 12 og efterår 12. Tilegnelse/øvelse/eksperimenter med de markedsførte blended learning koncepter forår 13. Nye koncepter igangsættes / implementeres august 13. IMODUS IHK / Blended Learning
Workshopformål Inspirere til eksperimenter med innovation af eksisterende undervisning i et blended learning perspektiv: Forår 12 og efterår 12. Workshop 1: Inspiration til blended learning med fokus på integration af asynkrone netbaserede aktiviteter Mellem workshop 1 og workshop 2 (15 maj): Eksperimenter i egen undervisning Workshop 2: Inspiration til blended learning med fokus på integration af synkrone netbaserede aktiviteter samt videndeling om erfaringer med eksperimenter Slide 3
Program for workshop 1: Slide – 12.35Præsentation, program og formål med de to workshopdage Karsten Gynther – 13.05Præsentation (oplæg) om Blended Learning Karsten Gynther – 13.50Præsentation (oplæg) af tre innovationspotentialer med udgangspunkt i UCSJs observation og interviews med undervisere og studerende. Ove Christensen – 14.00Pause – 15.00Øvelse 1: Analyse af et asynkront undervisningsforløb på MIT Open Course. Produktion af skitse til et Open Course forløb på IHK. Karsten Gynther – 15.10Pause – 16.10Øvelse 2: Introduktion til produktion af faglige oplæg med Adobe Connect (Optagelse af Powerpoint med billede og lyd af underviser - upload til Forskningsnettets server) Hands on øvelser. Ove Christensen og Lasse Højer-Pedersen
Opgave mellem workshop 1 og workshop 2 den 15. maj. Vælg en af nedenstående tre opgaver: 1.Lav et Open Course forløb om et afgrænset fagligt emne og afprøv det i en klasse. Fortæl om erfaringerne på workshop 2. 2.Optag et oplæg fra undervisningen (brug Adobe Connect og et webcam). Gør optagelsen tilgængelig for eleverne og saml erfaringer ind om elevernes brug af oplægget til at repetere et fagligt stofområde. 3.Lav et videooplæg med Adobe Connect og gør det tilgængeligt for eleverne som forberedelse til en undervisningslektion. Saml elevernes erfaringer ind.