IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Egå Gymnasium Dialog mellem fagene og erhvervslivet Startkonference 5. September 2011.
Oplæg for Integrationsrådet 10. april 2013
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Undervisning i ”Relation”
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Velkommen til workshoppen
Sekvens 3: Diskussion i fokusgrupper Skolenetværk vedr. formativ evaluering og udvikling af skolekultur Arbejdsseminar 1, Fredericia Gymnasium 15/1/14.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Lærersamarbejdet Gruppe 1 Intro til erhvervsuddannelserne.
Det nye fleksible adgangskursus på DTU
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
UNIVERSITY COLLEGE SJÆLLAND
Introduktion 7/9-11 Højstrupgård
KOMpetenceMål i PraksIS
Konference 14. april ’10 Forskerparken i Odense Ressourceregnskab i øjenhøjde Konference og repræsentantskabsmøde Den 14. april 2010 kl –
Nytårskur 2014 Anne Skare Nielsen: Fremtidsforsker, Future Navigator
VELKOMMEN Seminar 1: Kræft og strålebehandling 23. Januar 2013.
Samarbejde skole og erhvervsliv Arbejdsgruppemøde september 2011.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder og objekter 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved.
Blended Learning - en introduktion
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Kanondag på Skovvangskolen i Hammel
Perspektiverende Datalogi Klassiske Algoritmer
Studiepraktik Program:
Uddannelsesudvikling – det handler om både organisation og didaktik
S TUDIERETNINGSPROJEKTET ÅSG H VAD ER ET STUDIERETNINGSPROJEKT ? En skriftlig opgave i typisk to fag Du skal tage udgangspunkt i et studieretningsfag.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
GNU - projektet projektmetode og design
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
INDSKRIVNINGSMØDE.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Kanondag – forberedelse og dokumentation. Plan for dagen optakt – hvem fortæller en historie? – 1. workshop workshop 12.
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
Overradiograf Pica Andersen
Visioner og hands-on: Digitale læremidler Ove Christensen René B. Christiansen.
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Slide 1 Tre måder at organisere undervisning på – i ”tid og rum” Matriklen Parallel- undervis- ning UCSJ Net- baseret Samme tid, samme sted.
Kursus i tilgængelighed. Praktisk Undervisere –Lars Ballieu Christensen –Helene Nørgaard Bech –Jacob Nielsen –Maria Barrett Sensus Kursusmappens indhold.
Kursus i tilgængelighed. Praktisk Sensus Undervisere –Lars Ballieu Christensen –Jacob Nielsen –Magnus Kjøller Lou Praktiske information –vand, toiletter,
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Elbilpartnerskabsdag Michael Rask og Andreas Moltesen.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Introduktion til 4. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
1 Sidste kursusgang Forberedelse til eksamen
Pædagogiske rammer for fjernundervisning. Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat.
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Afslutningskonference på Campus Roskilde UCSJ 18. september 2014.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
Workshop om tilgængelighed og skabelonløsninger Lars Ballieu Christensen Helene Nørgaard Bech Sensus ApS 12. august 2009.
Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard.
Nabosprogsundervisning samt Lyrik og billeder Oplæg til: lørdag den 14. april uge (individuelle overvejelser vedr. nabosprogsundervisning)
Masterplan for Uddannelse og Job
Brian Svendsen og Hanne Larsen
Velkommen til IMODUS midtvejskonference
Præsentationens transcript:

IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion

Slide 2 Projektmål jf projektplan: Udvikling af blended learning koncepter til AK og BI og Stærkstrøm. Nye blended learning koncepter markedsføres januar 2013 Forundersøgelse vedr. potentielle deltagere: Forår 12. Udvikling af blended learning koncepter efterår 12. Eksperimenter med innovation af eksisterende undervisning i et blended learning perspektiv: Forår 12 og efterår 12. Tilegnelse/øvelse/eksperimenter med de markedsførte blended learning koncepter forår 13. Nye koncepter igangsættes / implementeres august 13. IMODUS IHK / Blended Learning

Workshopformål Inspirere til eksperimenter med innovation af eksisterende undervisning i et blended learning perspektiv: Forår 12 og efterår 12. Workshop 1: Inspiration til blended learning med fokus på integration af asynkrone netbaserede aktiviteter Mellem workshop 1 og workshop 2 (15 maj): Eksperimenter i egen undervisning Workshop 2: Inspiration til blended learning med fokus på integration af synkrone netbaserede aktiviteter samt videndeling om erfaringer med eksperimenter Slide 3

Program for workshop 1: Slide – 12.35Præsentation, program og formål med de to workshopdage Karsten Gynther – 13.05Præsentation (oplæg) om Blended Learning Karsten Gynther – 13.50Præsentation (oplæg) af tre innovationspotentialer med udgangspunkt i UCSJs observation og interviews med undervisere og studerende. Ove Christensen – 14.00Pause – 15.00Øvelse 1: Analyse af et asynkront undervisningsforløb på MIT Open Course. Produktion af skitse til et Open Course forløb på IHK. Karsten Gynther – 15.10Pause – 16.10Øvelse 2: Introduktion til produktion af faglige oplæg med Adobe Connect (Optagelse af Powerpoint med billede og lyd af underviser - upload til Forskningsnettets server) Hands on øvelser. Ove Christensen og Lasse Højer-Pedersen

Opgave mellem workshop 1 og workshop 2 den 15. maj. Vælg en af nedenstående tre opgaver: 1.Lav et Open Course forløb om et afgrænset fagligt emne og afprøv det i en klasse. Fortæl om erfaringerne på workshop 2. 2.Optag et oplæg fra undervisningen (brug Adobe Connect og et webcam). Gør optagelsen tilgængelig for eleverne og saml erfaringer ind om elevernes brug af oplægget til at repetere et fagligt stofområde. 3.Lav et videooplæg med Adobe Connect og gør det tilgængeligt for eleverne som forberedelse til en undervisningslektion. Saml elevernes erfaringer ind.