NOTATTEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Questions and answers Spørgsmål og svar © mw.
Advertisements

At Dividere.
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Hvordan du læser forældreintra
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Log direkte fra GSAK Der er en kæmpe fordel at logge direkte fra GSAK, for det første er det let, da men ikke skal åbne alle cachesiderne for at kunne.
Elsker DU også at læse lektier?
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Procesvejledning.
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
De sidste undervisningstimer
Notatteknik.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Alder Navn Dato SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger ét høreapparat (højre øre) Jeg bruger to høreapparater (begge.
MUNDTLIG FREMSTILLING
Mindre grimt, tak.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
”Hvordan kunne vi også arbejde med teksterne?”
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
Notesbog Notesbogen er interaktiv.
Anden information Bettina Dahl Søndergaard Lektor Hvad er svært ved beviser for gymnasieelever - og kan vi gøre noget ved det? Fredag den 18. marts 2011.
Svar venligst på nedenstående spørgsmål, før du besvarer spørgsmålene om din hørelse Navn: Dato: Alder: Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger.
Eksamens navn Dit navn. Oversigt  Spørgsmål nummer 1 Spørgsmål nummer 1  Spørgsmål nummer 2 Spørgsmål nummer 2  Spørgsmål nummer 3 Spørgsmål nummer.
Mundtlig fremlæggelse
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
Kursus I studie- og notatteknik
Idé-generering. Idéudvikling En fast økonomisk ramme En fast tidsmæssig ramme Et fast eksamenskrav En fast dramaturgi Nytænkning – et konkurrenceparameter.
Notatteknik Hvorfor Hvornår Hvordan.
Hvordan kan man læse dette regnestykke? -7 – 3
STUDIETEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.
Fysik B : Omfang 5/8 timer pr. uge 5/8 timer pr. uge Gennemgang af stof, demonstrationsforsøg, journaløvelser, rapportøvelser, EDB Gennemgang.
Læseteknik eUX - REBSLAGERVEJ.
At tale om sexualitet.
Det første ark i regnearket:
Hvordan kan man læse dette regnestykke? -7 – 3
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Mundtlig matematik eksamen
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
TIBRGA Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum” er pensum.
Download Guiden Inspektionsguiden er udviklet med henblik på at hjælpe danske virksomheder, der står.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Pædagogisk Center Samfundsvidenskab Notatteknik v. Christina Juul Jensen, pædagogisk konsulent Pædagogisk Center Samfundsvidenskab Københavns Universitet.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Quiz Uge 2 – torsdag. Hvorfor har vi clicker quizzer? Formålet med quizzerne er –at afveksle undervisningsformen – så I ikke falder i søvn –at tvinge.
Læsestrategier læseforståelse Skrive- og lyttestrategier
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Beskrivelse af krav og procedure ved mundtlig eksamen
Skriv indlægstitel i "Sidehoved" fanen "Noter og uddelingskopier"
Quiz Uge 2 – mandag.
Notatteknik.
SSO - Større skriftlig opgave
Førstehjælpens 4 hovedpunkter
Quiz Uge 2 – mandag.
Quiz Uge 2 – mandag.
MUNDTLIG FREMSTILLING
MUNDTLIG FREMSTILLING
Præsentationens transcript:

NOTATTEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ

HVORDAN? Notér i bølger: Lyt godt efter, hvad der bliver sagt. Vurder, om der er noget, du har brug for at notere. Skriv ikke bevidstløst ned, hvad der f.eks. står på tavlen. Noter i stikordsform. Du skal ikke skrive ordret, hvad der siges. Dine notater kan også være spørgsmål eller associationer til det, der siges. Husk at notere dato og fag, og hold orden i dine noter!

INDIVIDUELT arbejde Notatteknik er meget individuelt. Du kan ikke nøjes med at låne en andens noter, da du ikke nødvendigvis har samme tankegang eller notatteknik. … men hvis du f.eks. har været syg, kan det dog være en nødløsning at låne andres noter til timerne.

Hvorfor? Fordele: Det bliver lettere at repetere, når du har taget notater til undervisningen og selvstudierne. Når du tager notater, får du aktiveret andre områder af hjernen, end hvis du blot iagttager og lytter. Det bevirker, du har lettere ved at huske stoffet. Du falder ikke i søvn i timen!