Vores Bibliotek Brugerskabt biblioteksudvikling Sociale teknologier i fremtidens bibliotek 2.0 Temadag d. 27. september 2007, Danmarks Biblioteksskole,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
VELKOMMEN TIL WORKSHOP OM LITTERATURSIDEN
Advertisements

COMENIUS NAGOLD BRIEF PRESENTATION OF THE SCHOOLS FROM THE PROJECT COMENIUS.
Introduktion Values Interweave ™. Når virksomhedens sætter fokus på sine værdier, så er ord sjældent nok til at få værdierne forankret.
Skole- og Kulturforvaltningen Centralbibliotek.dk - det gode arbejdsredskab.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
”Dannelse af faglige sociale netværk ved hjælp af web 2.0 teknologier”
Trygge og udviklende fængsler (og samfund) Samarbejde mellem indsatte, ansatte, ledelse, Kasper, mig og jer…
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Koncept Rotary Youth Exchange – Multi District Denmark.
Forskningens døgn om Viden fra nettet? 28. april 2011 Lektor og Pæd.IT koordinator Anne Grete Rasmussen, Ankerhus, UCSJ 1 Ankerhus 28. april Web2 - Anne.
Bytte   PowerPoint  .
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Netnørdmøde i SEH 1 Netnørdernes på-vej-hjem møde den 21. maj 2008 kl. 17 – med tema: Web3.0 – hvad er anderledes i forhold til WEB2.0? Lokalitet:
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
Den Innovative Daginstitution
Følge indhold Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til.
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Arbejdsglæde.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Reflektion og e-portfolio Lise Agerbæk, Multimediedesigner
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
E-bøger gennem PrioInfo - oversigt v/ Claes Olsson.
Bibliotekets performative rum - hvorfor og hvordan? Henrik Jochumsen Det Informationsvidenskabelige Akademi Københavns Universitet.
Vejledning til arbejdet med faginddeling af ISSN-listen (tidsskriftslisten) (Tryk F5 for skærmvisning)
Semaforer Hvordan virker semop() hvis der er flere operationer ? I hvilken rækkefølge vækkes blokerede semaforer ? man semop.. The system call semantic.
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Open-source software i det offentlige - hvad nu? Christian Lanng Kontorchef, It og Telestyrelsen Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling Torsdag.
M ÅLGRUPPEANALYSE EgoTrap. Maj: Interaktivitet Charlotte: Elevforudsætninger Kristian: Lærerne som gatekeepers Jesper: Konceptforslag.
’Seriøse’ computerspil Spil der ikke er ligegyldige – en udfordring til spil-definitionerne.
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
Fremtiden NU! CIFS, Carsten Beck. Instituttet for Fremtidsforskning Er en privat og uafhængig tænketank Er grundlagt i 1970 af Thorkil Kristensen Analyse,
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Innovation Camp uge 46 Innovation og entreprenørskab René Meyer Erhvervskonsulent, Norddjurs Kommune Cand. Mag. i Oplevelsesøkonomi, Aarhus Universitet.
Lydbanken - next level…
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Lærer-møde April 19, 2007 Dias 1 I.G. Bearden, Niels Bohr Institute ICT og aktivering i undervisning Ian G. Bearden, Prof. MSO Niels Bohr Institutet.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Restrictions on access.
Hallo... Jeg ville bare se om du var tilstede... I just wanted to see if you were there...
Litterært makerspace.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
ONLINE MUS-koncept: Kompetenceudvikling og MUS – i anerkendende perspektiv Ved Kort præsentation af APV-delen April 2012.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 1. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW FAGETS EMNER OG STRUKTUR Operationel analyse af webadfærd Bredt fag. Både.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 1.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Forretning og Ledelse lektion 7 Kultur og Strategi.
Digital Kultur Kristina & Birgitte. Agenda Birgitte om de blogs vi har set på, og om de kan omtales som en del af en subkultur, samt bloggens form og.
Literary Theory and Methodology Jens Kirk Session One: Introduction.
Innovation as a Core Business Process DTU Diplom Innovation Metode og Værktøjer Jan Schlunssen.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
Project Management Managing The Progress of Projects.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2003 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
LYDBANKEN - NEXT LEVEL… Konceptudviklingsprocessen Vision Blue Ocean Strategy Alternativ vision Diskussion af konceptudviklingsprocessen og refleksioner.
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Ledende oversygeplejerske Arne Brehm Høj Afdeling for Operation og Anæstesiologi Sydvestjysk Sygehus.
Begrebsafklaring Co–production og co-creation. Hvad er hvad?  Co - production  Co – creation  To paradigmer og normative forståelser Effektivitets.
Teater – ramme om en kulturel dimension i vores liv
Berlinmuren
Introduction to synopsis writing
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
DEICHMANSKE BIBLIOTEK – For de årige.
Hvor er værdien af intern kommunikation?
Et virtuelt community er et socialt fællesskab bestående af:
Forskning i Teledialog
Innovation og succes skabes gennem mennesker
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Præsentationens transcript:

Vores Bibliotek Brugerskabt biblioteksudvikling Sociale teknologier i fremtidens bibliotek 2.0 Temadag d. 27. september 2007, Danmarks Biblioteksskole, København

på mandag Snigpræmiere nu, officiel åbning

Baggrund Tendenser Demonstration Processen Pointer & udfordringer

Brugernes Bibliotek?

Bibliotek 2.0 = ”Lad brugerne tagge biblioteksbasen”

Forsøg med sociale medier

Community for biblioteksentusiaster

Hvad gør de andre?

Baggrund Tendenser Demonstration Processen Pointer & udfordringer

Brugerdreven innovation

Tendenser Viden er social Gør-det-selv Individualisering Deltagelseskultur Udviklingsafdelingen er død

Flere tendenser P2P (at dele uden mellemmand) Costumermade The Wisdom of Crowds Open-source

Baggrund Tendenser Demonstration Processen Pointer & udfordringer

Indgange Vores Bibliotek

Organisering Fascilitering

Emplementering

Baggrund Tendenser Demonstration Pointer & udfordringer Processen

Pointe

Idéen i kantinen

Fuzzy Front End

Kvalificering af idéer Tidsbesparelse

Pointe

Tværfaglighed Bibliotekaren er bruger Brugeren er bibliotekar

Udfordring

Hvordan styrer vi uden at styre? Fascilitering

Udfordring

Fra ide Til koncept Til implementering Hvor langt er brugerne med?

Udfordring

If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses Henry Ford

The problem with Wikipedia is that it only works in practice. In theory, it can never work.. Miika Ryokas

Tak Thomas Angermann,

Offline?

Hvis man vil deltage, skal man starte med at oprette sig som bruger..

Man skal oprettes som bruger for at kunne foreslå nye idéer, stemme eller kommentere

Idéen skal have titel, tags og en kort beskrivelse, før den lægges på siden sammen med de andre idéer

Man kan lede efter idéer ud fra deres tags (emner) fanta sy lånerko rt Web 2.0

Her finder man alle nye idéer!

Nu kan deltagerne stemme på hinandens idéer …

Log ind findes øverst på siden Man skal logge sig ind for at kunne stemme …

Man afgiver sin stemme Man kan godt stemme på forskellige idéer – men kun én gang Man kan ikke stemme på sin egen idé

De idéer, der får flest stemmer, mange kommentarer etc. bliver ”populære” og vises her … og som overskrifter

… man kan også diskutere idéerne

Man kommenterer idéerne ved at trykke på ’Diskutér’ De seneste kommentarer vises også

Kommentaren skrives og sendes … Fingeraftryk er en god idé, fordi ……

Man kan også se profilnavnet på dem, der har stemt på samme idé …

… de bedste idéer og mest aktive deltagere præmieres

Weblog fra folkene bag projektet, der følger udviklingen og løbende samler op på idèerne. Der bliver også fulgt op på, når og hvis der handles konkret på de bedste og mest populære idéer.