Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum
Formål Inddrage børn aktivt i udviklingen af børnebibliotekets aktiviteter Skabe interaktion mellem det fysiske og Virtuelle biblioteksrum Formidle Pallesgavebod.dk via fysisk/digital leg på biblioteket Udvide rammerne for børnebibliotekerne som læringsomgivelse. Biblioteksorientering for aldersgruppen 8-12 år Charlotte Dale – Ikt og Læring
Organisering Styregruppe Odense Centralbibliotek Aalborg Bibliotekerne EUMAN A/S Pædagogisk Mediecenter Projekt gruppe Charlotte Dale – Ikt og Læring
Samarbejde Aalborg Bibliotekerne Odense Centralbibliotek EUMAN A/S Copenhagen /Bombay Pædagogisk Mediecenter Børn Medie pædagogisk vinkel Projektansvar & ledelse Spiludvikling Udvikling af It-platform PlayingMondo Spiludvikling SDU Biblioteks uddannelsen PG mediefiler billeder lyd animation 2 projekter I Højby Charlotte Dale – Ikt og Læring Evaluerings rapport Lotte Nyboe SDU
Projektproces Udvikling af spil Test og evaluering Udvikling af spil Workshops Sessions Børn Biblioteks formidlere Charlotte Dale – Ikt og Læring
feb.marts Projektperioden aprilmaj junijuli september oktobernovemberjanuar Projektopstart og organisering Spiludvikling Odense Aalborg Euman Sommercamp Børn tester spil udviklet af Odense, Aalborg i samarb. med Euman Workshops OC underviser Bibl.formidlere i Aalborg og Odense Masterclass el. Konference i 2012 Workshops Odense og Aalborg Børn undervises i produktion af mobilspil og producerer egne spil Sessions i Odense og Aalborg Børn præsenterer og instruerer egne mobilspil for bibl. formidlere nationalt august december Charlotte Dale – Ikt og Læring
Designproces Behov/Krav Design Test Evaluering Prototype Idé Charlotte Dale – Ikt og Læring
(20) spørgsmål til udvikling af spil i projekt PlayIn Charlotte Dale – Ikt og Læring Hvad er formålet med spillet ? Er det et velfungerende gameplay med autonomi? Er der et narrativt forløb? Hvordan indgår visuelle og auditive elementer? Er der variation? Bliver alle spillere aktiveret? Hvad er konkurrence elementet? Er der mulighed for læring i spillet? Kommer man let i gang?