Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
1 Børnehuset Troldehøj Kreativitet i leg og bevægelse som udviklings potentiale. Helle Rømer.
Advertisements

Palles Gavebod Årsmødet d. 8. maj 2012 I Spinderihallerne, Vejle.
Alle børn skal være del af fællesskabet
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Køgebibliotekerne * Kirkestræde 18 * 4600 Køge * Tlf: * Bibliotekerne KØGE KOMMUNE Livet som.
BIBLIOTEKET LIGE VED HÅNDEN 8. December Hotel Scandic Kongens Ege, Randers Afsluttende temadag.
Implementering af folkeskolereform
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Mobil e-læring på PDA hos unge med 'særlige behov' - et pilotprojekt Netværket IKT og Læring, Aalborg Universitet 26. oktober 2006 Brian Møller Svendsen.
Digitale medier og mobning
Digital produktion - leg og læring på begyndertrinnet
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
En fortællende frise om Nattergalens BUPL støttede projekt: Hvordan ser dagtilbuddet ud i et drengeperspektiv – fra start til slut.
Internet for børn & unge - nye formidlingsformer
Gruppe - Hvidovre. Information og kommunikation Formålet er at fremme informationen og kommunikationen mellem de to institutioner og gøre børnene og de.
Spiludvikling som didaktisk metode d. 16/ på OTG
Det samarbejdende bibliotek og Palles Gavebod v/ Annie Christensen, Børnebibliotekar, Århus Kommunes Biblioteker
Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum.
Idé, indhold og inddragelse…. Vision • Palles Gavebod bliver målgruppens foretrukne mødested på nettet, og skaber bro mellem det fysiske og virtuelle.
Projektstatus og forløb: Formål og baggrund: •Stærk udbygning af storskærmsmedier i bibliotekerne - men "svag" udnyttelse og intet målrettet standardindhold.
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Børns brug af interaktive medier - inspiration til ny læringspraksis i skolen Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogramleder Ph.d. Danmarks Pædagogiske.
Dynamisk audio i location- based spil Specialeforsvar ITU d. 16/
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Vision og realitet E-Learning Lab Nordjylland. Program  E-learninglab visionen  Fire kerneaktiviteter  Fysiske og virtuelle rammer  Brugergruppen.
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
Unge og undervisningens medialisering
Præsentation til opstartsmøde for projektledere 12. oktober 2010.
Vision og realitet V. Tom Nyvang E-Learning Lab Nordjylland.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Ipads i en skole i bevægelse Bente Meyer, Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet, København,
Glud og Marstrand a/s, Hedensted.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Nu er sitet jeres og hvad vil I gøre ved det?
Høring om digitale redskaber i dagtilbud og digital dannelse 28/ Kari Eggert Rysgaard, DFI / Skoletjenesten.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
Børn og pædagoger i en digital verden
FOLKEBIBLIOTEKET SOM LÆRINGSINSTITUTION FRA EVENT TIL DRIFT BIBLIOTEKERNE - INDGANGEN TIL LÆRING DB - DEN 1. DECEMBER
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
CASE - e-læring og vidensdeling hos Danfoss AR Christopher Kjær Konference om E-pædagogik, arr. FLUID,
indbyggere 7 folkeskoler 1 specialskole elever Centerchef 3 konsulenter.
Hva´ska´jeg med kommunen?. Når du har tid og lyst….. Fokus – kommunikation: -når DU har TID og LYST så kan du søge SU, flytte adresse, bestille et sundhedskort,
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Face-off – FIK læser. Face off, FIK læser Hvordan kan byens stolthed – ishockeyklubben ”White Hawks” – kan anvendes som løftestang for læselyst for klubbens.
Bibliotekets rolle i børns læring. Afholdes 3-4. maj 2007 på Danmarks Biblioteksskole.
OPDAG bibliotekerne i Odense - grydeklare tilbud til skolerne.
Fornyelsesfase: Visionsudvikling Finn Kensing. Fornyelsesfasen: Visionsudvikling Udgangspunkt: Vi kender ledelsens mål og brugernes behov Formål: –PG:
PI-modellen: fra Projektidé til Innovation
Otg.dk Læring gennem spiludvikling kan fastholde flere Frank Villa og Claus Scheuer-Larsen, Odense Tekniske Gymnasium, SDE Design af digitale medier:
Idé, indhold og inddragelse…. Organisation PG netværket: Repræsentanter fra konsortie-bibliotekerne. Repræsentanterne vælger to medlemmer til PG redaktionen:
Vision og realitet v. Tom Nyvang Virtuelle læringsmiljøer og læringsformer.
Biblioteksstrategi Den 8. maj 2015
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
Direktørgruppen SAMlær Odense. Hvad er der gang i? Arbejdstidsaftaler Undervisningsdifferentiering og IKT IKT Blended Learning God undervisning.
ENVINA kursus i borgerinddragelsesprojekter den 3. februar 2016 Gitte Delcin Andreasen Odense Kommune ERFARINGER MED BORGERINDDRAG ELSE FRA PILOTPROJEKT.
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker
Den pædagogiske læreplan
Tips til videoproduktion i stor skala
TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.
Boldbasis for idrætsusikre børn - Alle elever i spil
Digital transformation
Præsentationens transcript:

Projekt - mobil interaktion i det fysiske og virtuelle biblioteksrum

Formål Inddrage børn aktivt i udviklingen af børnebibliotekets aktiviteter Skabe interaktion mellem det fysiske og Virtuelle biblioteksrum Formidle Pallesgavebod.dk via fysisk/digital leg på biblioteket Udvide rammerne for børnebibliotekerne som læringsomgivelse. Biblioteksorientering for aldersgruppen 8-12 år Charlotte Dale – Ikt og Læring

Organisering Styregruppe Odense Centralbibliotek Aalborg Bibliotekerne EUMAN A/S Pædagogisk Mediecenter Projekt gruppe Charlotte Dale – Ikt og Læring

Samarbejde Aalborg Bibliotekerne Odense Centralbibliotek EUMAN A/S Copenhagen /Bombay Pædagogisk Mediecenter Børn Medie pædagogisk vinkel Projektansvar & ledelse Spiludvikling Udvikling af It-platform PlayingMondo Spiludvikling SDU Biblioteks uddannelsen PG mediefiler billeder lyd animation 2 projekter I Højby Charlotte Dale – Ikt og Læring Evaluerings rapport Lotte Nyboe SDU

Projektproces Udvikling af spil Test og evaluering Udvikling af spil Workshops Sessions Børn Biblioteks formidlere Charlotte Dale – Ikt og Læring

feb.marts Projektperioden aprilmaj junijuli september oktobernovemberjanuar Projektopstart og organisering Spiludvikling Odense Aalborg Euman Sommercamp Børn tester spil udviklet af Odense, Aalborg i samarb. med Euman Workshops OC underviser Bibl.formidlere i Aalborg og Odense Masterclass el. Konference i 2012 Workshops Odense og Aalborg Børn undervises i produktion af mobilspil og producerer egne spil Sessions i Odense og Aalborg Børn præsenterer og instruerer egne mobilspil for bibl. formidlere nationalt august december Charlotte Dale – Ikt og Læring

Designproces Behov/Krav Design Test Evaluering Prototype Idé Charlotte Dale – Ikt og Læring

(20) spørgsmål til udvikling af spil i projekt PlayIn Charlotte Dale – Ikt og Læring Hvad er formålet med spillet ? Er det et velfungerende gameplay med autonomi? Er der et narrativt forløb? Hvordan indgår visuelle og auditive elementer? Er der variation? Bliver alle spillere aktiveret? Hvad er konkurrence elementet? Er der mulighed for læring i spillet? Kommer man let i gang?