Evaluering MATEMATIK Hvad har vi lavet? Hvad mener I om undervisningen?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
XM med GeoGebra Ib Michelsen.
Advertisements

Mellemtrin EMU.
Andreas Nielsen – Kalbyrisskolen  Matematiklærerens tænkebobler illustrerer, at matematikundervisning ikke udelukkende handler om opgaver, men.
Om at skrive 3.årsopgave i matematik
Undervisningsevaluering i matematik
Brugen af IT i matematik på Helsingør Gymnasium og DTU
Gymnasiematematik - med en IT-vinkel
Fælles Mål 2009 – konklusioner
GeoGebra Som basis for den daglige undervisning i C-niveau og B-niveau
XM. HV… Hvorfor? •Læreplaner og vejledninger •Bilag 15Bilag 15 •Du skalDu skal.
Kompetencer Matematik 1 Steen Markvorsen Institut for Matematik
Logaritmefunktioner (skal bruges til at løse ligninger)
Samfundsfag A Matematik b
Digital aflevering ved skriftlig eksamen
Funktioners parametre Beviser
5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer •Matematiske.
Teamlærerkursus Onsdag d. 7. september kl. 13.
Hf-reformens matematik
Digitale værktøjer i matematik
Bilag til eksamen i Matematik C
Akademi Merkonomer Statistik Aften 3
Studieretningsprojekter
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
Tina Sneholm Andersen tian
Matematik i gymnasiet Graph.
Procesorienteret brug af regneark
Matematik HHX Tina Nørrelykke
Elektronisk opgaveaflevering og -retning
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Matematik 10. klasse.
Tina Sneholm Andersen tian
Overordnet anbefales: Der henvises i den enkelte opgave/opgavesættet til anvendt IT- værktøj. Hvis der veksles mellem flere i de enkelte opgaver, skal.
UCN Aldersspecialiseringerne. Hvad står der i studieordningerne Under afsnittet ”Deltagelsespligt” I løbet af studieåret udarbejdes der 4 fagdidaktiske.
LINEÆR FUNKTIONER MATEMATIK A.
Evaluering IT-klasse-projektet 1v 2007/2008 2v 2008/2009.
Gratisprogrammer i matematikundervisningen
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Trigonometrisk Lommeregner
Problemformuleringer med matematik
Differentialregning Af Mathias P., Kim og Maja Først har vi de basale spørgsmål, som alle skal have med. Derefter har vi det med du skal bruge, hvis du.
Matematik årsplan Som grundbog anvendes Faktor for 10. arbejdsbog og begrebsbog 1Mariagerfjord10.klassecenter 10.a og 10.b Tempovej Der løses.
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Matematik efter reformen
Matematik A på hhx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
Lineær funktion og programmering
Elevplan for økonomiens skyld??? Folmer Kjær Uni-C.
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
 Gennemgang af aflevering  Poisson Fordelingen  Kontinuerte Fordelinger ◦ Intro til kontinuerte fordelinger ◦ Normalfordelingen.
Sitemap Hvad er et sitemap Gennemgang af vores sitemap
Trigonometri – 6. og sidste forløb i 10G
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
1. lektion Oplæg om ’Arkitektur og geometri – byen og dens funktioner’ Opgave: fold en terning 2. lektion Opgave: isometrisk tegning af bygning 3. lektion.
Matematik A på htx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
”NETFORSØ GET” – Forsøg med digitale opgaver CMU-konference Maj 2016.
ANDENGRADSLIGNINGS LØSER Excel Simpel Programmering 9-10 klassetrin.
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
Hvad lærer eleverne i 1g på Gefion gymnasium?
Viden om matematik Viden i matematik Videnskabsteori (fx) Metode:
Tre lags arkitektur.
Modul 7: ”Sådan skriver og sender du en ”
Projekt Parallelle Programmer
It i folkeskolens matematikundervisning
Matematik med læse/skrive teknologi
Matematik Quiz! Eksempler på hvad matematik kan!.
Forenklede Fælles Mål og læringsmålstyret undervisning
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Sættet illustrerer: Det, der er nyt Det, der er gammelkendt …
Præsentationens transcript:

Evaluering MATEMATIK Hvad har vi lavet? Hvad mener I om undervisningen?

Fagligt indhold Simpel regning med brøker Parentesregler Ligningsløsning Funktioner (lineær, potens, eksponential) Grafer (min, max, monotoniforhold)

Fagligt indhold Geometri (konstruktion) Trigonometri (beregning: sin, cos, tan) Differentialregning Integralregning

Fagligt indhold Deskriptiv statistik (kvartilsæt, sumkurve, middelværdi, boksplot) Binomialfordeling Normalfordeling Hypotesetest Meningsmålinger

Temaer & emner Lineær programmering Trappeformlen Landmåling / triangulering Folketingsvalg Brydningsloven

Temaer & emner AT2: argumentation og bevisførelse Finanskalkulationer (låntyper, effektiv rente, ÅOP) Sofaproblemet Makroøkonomi (modeller)

Ekskursion Escher udstilling på Holtegaard

Virtuel undervisning 1g: –Mandatfordeling –Succesfyldt website 2g: –Euro og clipsependul –Numbers (animation) –SMS-lån og ÅOP

Lektiehjælp Ungdomsskolen Spørgsmål via mails Under virtuel undervisning

A-lympiade 4 elever deltog i konkurrencen i november 2009 Modelopgaver, som kræver utraditionel tænkning

IT i matematik Lave en besvarelse med tekst, formler og grafik Skærmklip Tegne grafer Konstruere geometriske figurer Løse ligninger Links til anvendelser

IT-freeware GeoGebra Graph JR’s Excel-udvidelser TI-89 emulator Løsere til lineær programmering (javascript-baserede, program)

Hjemmeopgaver Tidsmæssig planlagt for et halvår ad gangen Tilgængelig på hjemmeside (i god tid!) Mail-reminder om aflevering! Lektiehjælp Ungdomsskolen Elektronisk aflevering Elektronisk retning Elektronisk returnering (hurtigt!) Gennemgang af lærerens besvarelse via projektor

Terminsprøve + Årsprøve Modtagelse af opgaven som en krypteret PDF-fil Simpel udpakning med password Klip af opgaveteksten til besvarelsen

Hvad mener I? Om faget matematik? Om undervisningen? Om læreren?