Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afΒαρσαββάς Κουρμούλης Redigeret for ca. et år siden
1
Matematik med læse/skrive teknologi
23. Januar 2017 Gitte Skipper -
2
Fokusfelter Læsestrategier: At elever får kendskab til at kunne benytte relevante læse/skrive-teknologier til støtte for læseforståelsen. Skrivestrategier: At eleven får kendskab til at kunne benytte relevante læse/skrive-teknologier i arbejdet med den elektroniske opgavebesvarelse. Arbejdsvaner, struktur og rutiner: At eleven får kendskab til og udvikler en bevidsthed om ”Før, Under og Efter” faserne, der kan støtte eleven i planlægning af det skriftsproglige arbejde. Læse/skrive-teknologi: At eleven får kendskab og brugbare rutiner i at bruge læse/skrive-teknologi til afkodning og opgavebesvarelser. Handlekompetence: At eleven udvikler en bevidsthed om, hvilke læse/skrive-teknologier og strategier man skal benytte i forhold til at deltage aktivt i læringsfællesskabet, og få mulighed for at tilegne sig alderssvarende viden.
3
Læsning og matematikfaget
4
Læsestrategier
5
Matematikbogen som genre
6
Matematikbogen som genre
7
En tanke … Hvordan undervises der i læsning i matematik hjemme hos Jer? Hvem har ansvaret for kendskabet til matematikgenren og læsningen af denne? Andet du fandt interessant…
8
Arbejdet med læse/skriveteknologien
9
One Note
10
Word
11
GeoGebra og Excel
12
Problemregning - FP
13
Afleveringer - mellemtrinnet
14
FP9 – krav om tekst og it
15
En tanke … Hvordan hjælper vi ordblindeelever bedst muligt, så der er fokus på matematikfaget? Hvordan bliver LST en naturlig del af matematikken gennem hele skoleforløbet? Hvilke udfordringer møder ordblindeelever i undervisningen? Andet du fandt interessant…
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.