ScienceTalenter. Hvorfor satse på talenterne? politisk fokus talenterne keder sig Mensaskoler og Elitegymnasier positiv feedback på andre elever.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SPØRGESKEMA HARDSYSSEL DISTRIKT Oktober Der afholdes årligt Sysselfejde for bæverne, hvad synes du om konceptet for dette arrangement?
Advertisements

Det Sydfynske øhav ”Et øhav i verdensklasse”
Science-kommune Sorø På vej ind i fremtiden… Mikael Scheby
Temagruppen Sundhed på arbejdspladsen K RONIKERE PÅ ARBEJDSPLADSEN T EMAGRUPPEN
Science-kommune Sorø På vej ind i fremtiden… Mikael Scheby
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
Trin 1: Fællesmøder og høringsrunder Vigtigheden af at etablere mødet, for det finder ikke sted af sig selv. Vi tror vi ved hvad hinanden går og laver,
Tilsyn Aabenraa Friskole 2010
Talentvejen, hvad? Før start på ungdomsuddannelsen – prioritere brobygning og introforløb endnu højere. Styrket samarbejde med UU og folkeskole. Undervejs.
Qualifying In-service Education of Science Teachers Silkeborg
PR Kampagne for folkeskolen
Hvad er et nationalt videncenter? Centrene er knyttet til CVU-erne/professionshøjskolerne Centrene er støttet af Undervisningsministeriet i en tidsafgrænset.
Tranum – Den digitale landsby
Erfaringer med Talentundervisning. NATURVIDENSKABELIGE TALENTER Hvem er naturvidenskabelige talenter? Naturvidenskabelige talenter er elever, som er gode.
Forældremøde 9. klasse Vejledningsaktiviteter Uddannelsesaften
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
Sciencekommune Assens ”Jeg forventer at gøre en lille opfindelse hver tiende dag, og en stor hver sjette måned eller deromkring” Thomas Alva Edison.
Landdistriktsudvikling •Det afgørende er hvad man gør lokalt Hanne W. Tanvig, Seniorrådgiver KVL.
I forlængelse af tydeliggørelsen af talentbegrebet, hvordan kan I så udvikle en læringsplan for talenter i forhold til de resterende ikke talenter? • Udvælgelse.
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
NTS-centeret Nationalt center for undervisning i natur, teknik og sundhed - Fordi interessen for og kvaliteten af undervisningen i natur, teknik og sundhed.
4. Møde i Sparringsgr. for proj. Science-kommuer Tid: Onsdag den 26. maj kl Sted: Danmarks Lærerforening (DLF) Dagsorden: 1.Velkomst og dato for.
1 Naturfagene i skolen? UVM’s road show febr.-marts 2009 Peter Norrild.
Basismidler i konkurrence- på vej mod A- og B-universiteter? Rektor, Lauritz B. Holm-Nielsen, Aarhus Universitet.
Science Team K Slutrapport fra evalueringen Henrik Busch, Jan Sølberg, Finn Horn 3. november 2006.
  Anne Holmen Center for internationalisering og parallelsproglighed Engelsksproget undervisning Hvor parallelsproglige.
Ny Årsrapport Temadag Forretning, potentiale og midtvejsevaluering 4. november 2009 Merete Jensen, projektleder Dorte Marcussen, projektleder implementering.

Uddannelsesniveau og erhvervsudvikling - lokalt og regional
Klostermarksskolen Strategi og visioner Visionsseminar 2008: 1)Værdianalyse 2)Visioner 3)6 Fokusområder 4) Prioritering 5) Arbejdsplaner Bestyrelsens.
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
SportHouse Værdier og leveregler i Judoklubben Mitani.
Revitalisering af ”Odsherred Ungdomsskole ” UTA strategien nødvendighed problematisk ry lavt besøgstal små klubtilbud knallertkøreskole.
At udfordre eleverne -praksis på Elitegymnasiet
Til etablering af science klubber Materialet kan give: Inspiration til opstart af science klub Indblik i andres erfaringer Bud på, hvilke overvejelser.
Indvielse af Center for Kliniske Retningslinier
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Bibliotekernes fælles e-læringsportal Kick-off d.23. juni 2011.
Velkommen til andet fælles møde Science-kommuner Vejle Mødets formål: 1.styrke indbyrdes netværk 2.best practice til lærernetværk 3.afklare.
Landsorganisationen i Danmark Voksenvejledning og virksomhedsrådgivning Nationalt Center for Kompetenceudvikling DPU, 3. december 2009 Lisa Schmidt /LO.
Temadrøftelse i VEU-rådet den 29. november 2012 ”Synliggørelse af AMU’ styrker og øget aktivitet” Hvad skal der til, og hvad kan VEU-rådet.
Statusmøde - Science-kommuner Velkommen Tid: Torsdag den 16. april, 2009 Sted: Økolariet, Vejle Deltagere: ”Naturfagskoordinatorer” Formål: - orientere.
indbyggere 7 folkeskoler 1 specialskole elever Centerchef 3 konsulenter.
SCIENCETALENTER – de gode kan blive de bedste. HVORFOR SATSE PÅ TALENTERNE? ENHEDSSKOLEN ”hvad ikke alle kan lære, må ingen lære…”
LÆRERE ELEVER FORÆLDRE __________________ EKSEMPLER PÅ TILTAG En ledelse med fokus på naturfag - positiv naturfaglig kultur.
Strandby Skole, Vesthimmerland
Fremtidens Idrætsråd i Mariagerfjord Kommune Præsentation af arbejdsgruppens resultat ved Hans Kristian Bjørn.
Glostrup Kommune. Peter Sørensen. Formand for Social- og Sundhedsudvalget. Formand for Handicaprådet.
Velkommen til andet møde i Sparringsgruppen for Science-kommuner København Status for projekt Science-kommuner 2.Sådan gør vi i min.
Fælles møde med Børne- og Ungeudvalget og strategiudvalget 18. august 2008.
Ph.d.-uddannelse og talentpleje for fremtiden Forskningspolitisk årsmøde Videnskabernes Selskab 19. marts, 2015.
Klub og skole samarbejde. Skole og sundhed. Tænk anderledes…..
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
Astra* Nationalt center for læring i natur-, teknik- og sundhed Sprogbaseret læring i naturfag Del 2 Astra* v/Anette Vestergaard Nielsen.
Undervisningsdifferentiering uden ekstra arbejde Signe Ammitzbøll Anette Gjervig.
Årsberetning 2014/15. Første år med skolereformen Vi synes som bestyrelse, at det er gået over al forventning. Lærerne har håndteret de nye krav på en.
Elevprognose jf. Danmarks Statistik Hvis efterskolen udgør samme andel som i 2013: 2013: elever 2025: elever (årgang -6,5%) 2030:
Møde DVL`s repræsentanter Friluftsrådet Aktuelle emner fra Friluftrådets bestyrelsesarbejde Aktuelle indsatsområder udviklingsområder Kampagner Politisk.
Nynne Afzelius Talentchef v. Astra, Science Talenter Matematik Talent
KUBIS indlejring i KU Absalon & Udvikling af læringsobjekter i www
Science-kommuner Finansiering: Undervisningsministeriets pulje
Lokale eksempler på tiltag der skaber positive forventninger.
eVejledning – hvor er vi nu?
Forskningens bud på mulighederne i landdistrikterne
Skole-reform Skolesamarbejdet Motion og bevægelse.
Skolepraktikinformationsmøde Mandag d. 12. marts 2018
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Aalborg Fodbolddommerklub
Præsentationens transcript:

ScienceTalenter

Hvorfor satse på talenterne? politisk fokus talenterne keder sig Mensaskoler og Elitegymnasier positiv feedback på andre elever

De gode kan blive de bedste Hvordan spotter vi talenterne? Hvordan stimulerer vi talenterne? Hvordan tiltrækker vi talenter?

ScienceTalenter Vi må ikke glemme talenterne (NTS).

Et fælles løft (feb. 2008) arbejdsgruppen til forberedelse af en national strategi for natur, teknik og sundhed anbefaling: ”synlige tilbud til talenter, i form af klubber, ekstra kurser samt besøg og praktik på videregående uddannelser eller i virksomheder”.

Hvad gør vi? Forskellige koncepter er udviklet.

Tiltag på grundskoleområdet - Konkurrencer -Sommerskoler -Portaler på Nettet -TalentTræningsTilbud -Science Sild -Talentcamps

Udfordringer Ideerne bæres af få ildsjæle! Hvordan forankres og spredes id é erne?

Erfaring Tiltag for talenterne skal ikke være et skoleanliggende, MEN et nationalt anliggende.

Science Center National Talentpleje

Samarbejde med Science-kommuner -Initiativer rettet mod lærere og elever -Mulighed for at bruge stedet til egne arrangementer

Vil I være med? Har I gode ideer? mail til Hanne/talentchef

Debat Hvilke tiltag savnes? Hvordan får vi talentplejen forankret lokalt? Hvordan udnyttes mulighederne i Sorø optimalt? Se (1/1 09)