Velkommen til Datamatikkeruddannelsen Roskilde Handelsskole Advanced Computer Study.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Akkrediteringsrådet i Danmark Velkommen til UHR.
Advertisements

SPBG.  Test driven development  Unit test frameworks  MOSS TDD  Mocking  Design patterns.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto New production system.
1 | 2011 Gymnasielærerdag fra ungdomsuddannelse til videregående...
Learning Ressource Centres En studierejse til Leeds og Sheffield februar 2002.
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
DGI Quality Project status... Our Challenges.. •Quality reform in the Danish public sector to ensure a higher level of quality in the public sector (Danish.
Virtual Automation Technologies
Danmarks Tekniske Universitet Bridging the gap to engineering education Martin E. Vigild Technical University of Denmark ALE 2012.
© bedre læring på kortere tid IT universitetet MKUM-E2009 Villads Keiding Konceptudvikling og Interaktive Digitale Medier MKUM 2009, Master i IT, ITU MKUM.
Head Project Management-gruppe. Stakeholder contracting & Gode rapporteringsformer.
Hvorfor porteføljestyring – Muligheder og udfordringer
Lone Møller Sørensen Director, SBi, Aalborg University ECTP- Denmark A national platform for Denmark
Onsdag den 23. oktober 2013 Bachelorprojekt forår 2014 Information om formalia, projektaftaler og vejledere Linjeleder Rune Møller Jensen Bachelorprojekt.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Dóra Bjarnason DPU 2.Oct Families and children with disabilities Coping strategies and empowerment.
Arne Winther Et værdifuldt samarbejde mellem hospital og produktudvikler.
Reliable Architecture Ved Henrik Bærbak Christensen Autonomic Computing And Self Managed Architectures Emne: self star overview 11 december 2009.
Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.
Medialogy Learning Spaces in Copenhagen What do we want ? What can we do ? Possibilities and concerns.
IT Jobs Kompetencer og muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Der er brug for dig!
Database Normalization without Mathmatics
Specialeseminar Kristine Tiedt.
Microsoft Solutions for Management Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Projektledelse IT-projektledelse (ITP) Lektion september 2004 Peter Olaf Looms.
Professionalisering og effektivisering i IT-Afdelingen ITIL: International standard for it-management Christian Wang, IT-Chef, UC Lillebælt ǀ April 2010.
Kulturstudier M, KA Art Worlds Hvem skaber kunsten?
Visual Studio Team System Work Item tracking med Microsoft templates.
School model and counseling methods
Technology Briefing. Hvorfor snakker vi drift? Meget fokus fra Microsoft på effektiv drift Dynamic Systems Initiative MS Operations Framework Meget fokus.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Litteratursiden / forfattere / anmeldelser / analyser / lister / temaer / læseklubber / video / brugere Digital communication of performance literature.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Træning & Certificering - Small Business Specialist Søren K. Pedersen – Partner Development Manager, Microsoft.
The Rethinking Resource Sharing Initiative Poul Erlandsen National Library of Education Copenhagen, Denmark.
Statistics Denmark DISCO Kenneth Christensen Labour Market responsibility: DISCO Birgitte Brondum Income and Registers responsibility: SOCIO DISCO = Danish.
COMPONENT ARCHITECTURE FOR THE ENTERPRISE Bjarne Schytte Country Manager BEA Systems The Enterprise Middleware Solution “Open Networks 99”
Inspiration og fokusering. 2 Disposition E-læringsgenerationerne Helhedsmodel Eksempler på e-læringsteknologier Det virtuelle gymnasium.
SummIT maj Videnmedarbejdere i 21. århundrede “Your most precious possession is not your financial assets. Your most precious possession.
| 1 | Velkommen til XBRL Konference 2007 Lars J. Dyrner XBRL.dk Fremtidens regnskab er digitalt.
Enterprise Strategy Program
Vækst i events og festivaler Introduktion. Hvordan skaber man vækst i events?
Linking international students and Danish businesses.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
IT arkitektur & sikkerhed
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
Reliable Architecture Ved Henrik Bærbak Christensen Reflective Architectures Emne: reflective architecture overview 11 december 2009.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Perspectives for the organisation of Danish Consulting engineers Lars Goldschmidt Danish Confederation of Consulting Engineers FRI.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
AAALAC-akkreditering Afdeling for Eksperimentel Medicin.
 Jens Bennedsen 2002Objektorienteret systemudvikling GRASP mønstre Basale ansvarsplaceringsregler.
IT-Universitetet i København Rued Langgaardsvej 7 DK-2300 København S ESP-Net The ESP Company Network Yvonne Dittrich IT-University in Copenhagen Software.
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Software Testing Software testing.
San Francisco State University| Michael Bar
2F – EFTERÅR 2017.
Item 13: Organisation of the project and the processes to do that (Steering Group, Operational Management Group) including roles, responsibilities and.
CS 3800 Switch/Router Lab Project Introduction
Maynooth University Placement
e-Government Vision e-Gov. IT system Governance
I synergi med uddannelserne set fra et universitetsperspektiv
Præsentationens transcript:

Velkommen til Datamatikkeruddannelsen Roskilde Handelsskole Advanced Computer Study

Hvem er vi….. Uddannelsesleder/uddannelseschef Uddannelsesleder/uddannelseschef –Per Jensen/ Søren Clemmesen Studievejleder Studievejleder –Jørn Deutchbein/Vibeke Sandau Lærere Lærere –cirka 11 lærere De Studerendes Råd (DSR) De Studerendes Råd (DSR) –Hver klasse har 1 -2 medlemmer Wunderbar Wunderbar Sekretærer Sekretærer –Gitta Due og Gitte Høgh System administration System administration –Help Desk

Hvem er vi….. Roskilde Erhvervsakademi er en afdeling af Roskilde Handelsskole. Roskilde Erhvervsakademi er en afdeling af Roskilde Handelsskole. –Samarbejder med andre uddannelsesinstitutioner med videregående uddannelser Studier Studier –Datamatikker uddannelsen Toning : “Performance Engineer” Toning : “Performance Engineer” –Markedsføringsøkonom Toning : “Performance Manegement” Toning : “Performance Manegement” ca. 400 studerende ca. 400 studerende

Studiemiljø Kreativt og udfordrende miljø Kreativt og udfordrende miljø –Ansvar for egen læring Mulighed for for både individuelle præstationer og teamarbejde Mulighed for for både individuelle præstationer og teamarbejde Moderne klasse lokaler Moderne klasse lokaler Gruppe arbejdsfaciliteter Gruppe arbejdsfaciliteter –Du er velkommen til at være her efter skoletid Bibliotek Bibliotek –Computer litteratur og studieprojekter IT-café IT-café Den berømte bar : Wunderbar Den berømte bar : Wunderbar

Emner Virksomheden Virksomheden –Organisation, project management, financial management Systemudvikling Systemudvikling –Analyse, design, projekt-organisering, kravspecificering, prototyper, test, arkitektur, strategi Programmering Programmering –Algoritmer, data strukturer, programmeringssprog, databaser, implementation Teknik Teknik –Sikkerhed, computer arkitektur, distribuerede systemer, internet og intranets

Fremtiden Uddannelsen baner vejen for en “all-round” IT- karriere eller en videregående uddannelse på universitetet (bachelor/master grad). Uddannelsen baner vejen for en “all-round” IT- karriere eller en videregående uddannelse på universitetet (bachelor/master grad). Som Datamatiker vil du være istand til at arbejde med : Som Datamatiker vil du være istand til at arbejde med : –System udvikling –Programering –Web udvikling –Innovation –Drift og administration –…….

Structure of the Advanced computer studies Software-construction 25 ECTS Computer architecture and Operating systems 10 ECTS Computer network and distributed systems 10 ECTS Elective 20 ECTS Special paper 15 ECTS Software architecture and distributed programs 15 ECTS Software-design Information technology in organizations 10 ECTS System developing methods 15 ECTS Programing System development TechnologyCompany

Software-construction  Programmng- languages  Databaseprograming  Languge theory  Quality  Algoritms  Templates and patterns  Datastructures and abstract datatypes  Concurrency Computer architecture and Operating systems  Processes  architecture  Technology developement  Databases Computer network and distributed systems  security  distributed systems  Datatransmis­sions network  Systems architecture  Standard servers  Databases Elective Special paper Software architecture and distributed programs  concurrency  Distributed programing  Software architecture  Language theory  Quality  Algoritms  Datastructures and abstract datatypes Software-design  Models  Methods  Pre-analysis  Analysis  Design  Projectwork  IT tools  experiments  Quality Information technology in organizations Organizations- og business concerns Organizations- og business concerns  Framesystems for company management  IT-developing/-investment  Organisation and IT security System developing methods  Methods  Design  Projectwork  IT-tools  experiments  Analyse  Quality

Eksamen

Teaching practices at DMU Roskilde Learning process are organized as project work Learning process are organized as project work –Cross-disciplines Good old chalk and blackboard Good old chalk and blackboard

Problem-oriented project work We distinguish between 3 different types of project work We distinguish between 3 different types of project work –The task project –The discipline project –The problem project The difference resolves around the degree of freedom and academic breath The difference resolves around the degree of freedom and academic breath

The Task Project is characterized by: A high degree of advisor planning and control (within the goals of the curriculum) A high degree of advisor planning and control (within the goals of the curriculum) Problem domain is chosen Problem domain is chosen Technical and academic methods are chosen Technical and academic methods are chosen

The Discipline Project is characterized by: A fairly high degree of advisor planning and control (within the goals of the curriculum) A fairly high degree of advisor planning and control (within the goals of the curriculum) Disciplines and academic methods are chosen Disciplines and academic methods are chosen The group describes for themselves the problem formulation within the limits of the chosen disciplines The group describes for themselves the problem formulation within the limits of the chosen disciplines

The Problem Project is characterized by No advance planning by the advisor No advance planning by the advisor The problem presents itself within a given area of academic interest The problem presents itself within a given area of academic interest The problem definition guides the choice of disciplines and technical/academic methods. (That is, within one project context, groups may work with a wide variety of disciplines and technical/academic methods). The problem definition guides the choice of disciplines and technical/academic methods. (That is, within one project context, groups may work with a wide variety of disciplines and technical/academic methods).