Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afGrethe Bendtsen Redigeret for ca. et år siden
1
Medialogy Learning Spaces in Copenhagen What do we want ? What can we do ? Possibilities and concerns
2
Medialogy Learning Spaces in Copenhagen Medialogy karakteristika: Mange studerende: 230 studerende 1.semester (frafald) Gruppe størrelse bachelor: 7 – 5 studerende Projektarbejde indeholder også design og modeller Opgaver ifm kurser løses I grupperne Studenterkultur anarkistisk og legende Studenternes behov forlæringsrum er forskellige
3
Medialogy Learning Spaces in Copenhagen The importance of technology Has to be simple - but reliable
4
Medialogi Learning Spaces in Copenhagen Establish a learning - scape which invites to learn. The importance of the physical elements 4 types of “rooms in the room” 1.The table, board, room dividers 2.Lounge 3.Possibility for establishing “lecturing” 4.Storage for projects, models 5.Accustics, light and air condition Inspiration from DIST CPH, d’school and Medialogy CPH
5
The importance of the physical and tangible parts of the room ”Things – to – think – with –” Support calloboration Participatory design Encourage conversation
6
The importance of the physical and tangible parts of the room Variation of material used for building e.g. tangible network maps Tinkering bric-brac material. Posters Sketches Project plans Demos
7
Dagslys/M3/EKH/03/06 7 The importance of the physical and tangible parts of the room
9
Inspiration from visiting d’school 2008
19
Inspiration from Medialogy Campus Ballerup 2010
23
Medialogy Campus Copenhagen 2014
27
Udfordringer Mange studerende på et semester, der følger samme plan, dvs masser af tomme projekt arbejdspladser – hvad kan der gøres? Kan vi organisere os på en anden måde? De fysiske rammer. Dårlig ventilation. For mange studerende taler på samme tid (projekt arbejde) Studerende vil gerne have flexible arbejdspladser – og samtidig have et fast sted til gruppen (ejerskab) Studerende mener, at de dårlige projekt arbejdsforhold i ACM 15 (130 studerende i samme lokale) lærte dem at arbejde hjemme. Studerende mangler plads til deres fysiske projekter Vores erfaringer er at der ikke kan være flere end max 40 studerende i samme lokale (projektarbejde i grupper forudsætter samtale/diskussioner og hver gruppe er på 7 – 5 studerende på bachelor delen)
28
Example: A week in the life of a student…. …..a week in May …..a week in April …..a week in February
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.