Trigonometrisk Lommeregner

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Sinus og Cosinus.
Det skrå kast - dokumentation
Læringsstile og lektier
PC1 Lad os komme i gang…..
Borgernes barrierer for brug af IT
Fælles Mål 2009 – konklusioner
Hvordan kommunikerer jeg med min PC
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Sprog/billeder på Internettet
Computerens anatomi.
”Design og fremstil – med udgangspunkt i vores case – et eller flere medieprodukter, der vil kunne indgå som del af kampagnen, der skal skabe opmærksomhed.
”Der er ingen sår der ser godt ud”
Kommunikation / it.
Mindre grimt, tak.
Dansk 1. klasse.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Lineære funktioner AM/ Maj 2006
Fortællinger fra kanten
Overvej, at trekanterne DOKD og DOFG er ensvinklede
Tværfagligt projekt med matematik og billedkunst
Differentalkvotient af cos(x) og sin(x) og tan(x)
Gør det simpelt Trænings planlægning.
NetBeans Installation og brug.
Sinusrelation Cosinusrelation
Mdl. eksamen Emilie & Emil.
Regn med sinus, cosinus og tangens i retvinklede trekanter
Mit første spil Extreme Racing. Som det første, da jeg havde fået ideen til at lave et bilspil, lavede jeg bilen Jeg startede med at lave en rød kasse.
Kommunikation/IT – Thor Madsen 1.1 RTG
Reduktion AM 2009.
Sinus, cosinus og tangens
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Portfolio Eksamen, grundforløb Problemformulering projekt 2 De emner vi vil komme ind på vil mest handle om beregningsfejl da dette er det overordnede.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Indsæt foto: Klik på det lille fotoikon og vælg det ønskede foto i dialogboksen. Skift eksisterende foto: Klik på foto og brug derefter slettetasten til.
Innovation præsentations eks. Start med at forklare hvilket problem du mener dit innovative forslag ville kunne løse. Mit innovative forslag tager udgangspunkt.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Prøver 2011 Obligatorisk for 9. kl.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
FEN IntroJava AAU1 Grafik – Crayon-objekter.
 Planlægning › Kommunikationsplanlægning › Teknisk planlægning  Krav- og testspecifikation › Krav til produkt  Design › Brugergrænseflade  Implementering.
IT-Produkt til læring php. ”Graf editor”
Enes Kücükavci !.  Planlægning  Krav og testspecifikation  Design  Implementering  Test/Afprøvning  AMANDA.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
mens animationen kører afprøve andet design
Trigonometri – 6. og sidste forløb i 10G
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
Dokumentation Her er der et screenshot af skærmen mens vi laver vores forside til medieproduktet.
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
ANDENGRADSLIGNINGS LØSER Excel Simpel Programmering 9-10 klassetrin.
Geometri i Plan og Rum Pointer.
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
1. Trin – Problemstilling
Hvis det i trekant ABC gælder, at vinkel C = 90º, er a2 + b2 = c2
Simulering af binomialforsøg
Det lydløse terningekast
Præsentationens transcript:

Trigonometrisk Lommeregner

Indhold Planlægning Krav og kriterier Design Implementering Afprøvning

Teknisk planlægning Løsningsforslag - Speciel Lommeregner - Tegneprogram Valg af værktøjstype - Netbeans - Netlogo

Kommunikations planlægning Problemformulering Det er et problem at det er så besværligt at regne på en retvinklet trekant. Det kræver nogle forskellige formler og derfor vil jeg prøve at sparer tid ved hjælp af et produkt. Målgruppe Målgruppen til mit produkt er gymnasieelever der går i første år og har haft emnet trigonometri, så de ved hvad det drejer sig om. Udover det kan man også sige at produktet også kan bruges tidligere end gymnasieperioden hvis man er interesseret for matematik.

Laswells HV - spørgsmål Hvem siger - Det gør jeg, som er afsenderen. Hvad i - Om matematik, fokuseret på trigonometri. Hvilken kanal til - Java program som kører på en computer. Eller også er det mi studieweb fordi folk kan downloade den der Hvem med - Det sker med en modtager, som i mit tilfælde er elever på gymnasiale uddannelser eller folk der har bekendtskab til trigonometri. Hvilken effekt - Det skulle meget gerne hjælpe målgruppen til beregning ved hjælp af trigonometriske formler og regning i en retvinklet trekant.

Krav og kriterier Produktet skal virke Den skal kunne beregne alle siderne i en retvinklet trekant ved hjælp af formlerne for cosinus, sinus og tangens Den skal kunne beregne alle vinklerne i en retvinklet trekant ved hjælp af formlerne for cosinus, sinus og tangens Den skal være brugervenlig Den skal leve op til målgruppens forventning

Design

Implementering

Beregn knappen r, a, b er variabler, og svarer til forskellige jtextfields - Double.valueOf konverterer tallet til datatypen double Tredje linje, indsætter jeg formlen Printer resultatet i jTextField3. String.valueOf ændrer indholdet om til en string, så det kan stå i en TextField.

Slet alt og afslut knappen Ændrer indholdet af TekstFieldsne til ingenting Betegnes med disse tegn (””). - Denne knap fortæller programmet at den skal lukke

Test/Afprøvning Egen afprøvning ud fra krav Produktet skal virke - Fungere som det skal. - Der er ingen fejl under brugen Den skal kunne beregne alle siderne i en retvinklet trekant ved hjælp af formlerne for cosinus, sinus og tangens - Jeg har brugt de 3 formler for cosinus, sinus og tangens - Jeg kan ved at indsætte en side og en vinkel beregne den sidste side, som jo var kravet i dette punkt. Den skal kunne beregne alle vinklerne i en retvinklet trekant ved hjælp af formlerne for cosinus, sinus og tangens - Jeg har ved hjælp af de ovenstående formler gjort det muligt at beregne en vinkel i en - retvinklet trekant, ved at indsætte 2 sider. Den skal være brugervenlig - Egen mening – brugervenlig. - kræver ikke den store viden at bruge programmet - Hvis man så kigger på min målgruppe kan jeg godt sige at den er meget brugervenlig

Devran Positive - Godt program og virker Negative - Letanvendelig, kunne sagtens bruges i virkeligheden - Nemmere end lommeregner Negative - Kunne gøre så boxene er ens på alle tabsne - Enhedscirklen eller en retvinklet trekant ind - Programmet kunne godt gøres lidt mindre

Martin Positive - Flot program og virker Negative - Kunne sagtens bruges i vi Negative - Noget bedre design, og måske komme med nogle flere farver. - Kedeligt at alle tabsne er ens og selve produktet kunne godt fylde lidt mindre - Faglige ting enhedscirklen hvor man kan se cosinus, sinus og tangens  

Konklusion Mere ud af designet herunder farver, ens tabs, mindregørelse af programmet. Tilføje en tegning af en retvinklet trekant eller også enhedscirklen Formlerne i de forskellige tabs som bliver brugt Mindregøre brugen af koder ved at finde en løsning så jeg ikke gentager nogle af koderne.