AT eksamen ”Mad og mennesker”

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer

Advertisements

Januar 2014 / MG & RO AT-EKSAMENSOPGAVEN UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Vejledning om valg af emne og fag 6Arbejd selv.
NGG-INFO 1.
AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Faaborg Gymnasiums udbud og oprettelse af studieretninger
Velkommen til orienteringsmøde Odense Katedralskole.
Naturgeografi Jordens og livets udvikling samt menneskets tilpasning set i et geologisk og aktuelt samfundsmæssigt perspektiv Altså handler geografi om.
Rungsted Gymnasium.
Hvad skaber det hele menneske? (Fælles mindmap på tavlen)
Dansk og historie i Studieretningsprojektet
AT efteråret 2013 / MG & RO. Overordnet emne Kampen for det gode liv.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Almen studieforberedelse
HF på Falkonergården 2011.
Optagelseskrav på hf Afsluttet 10. klasse og direkte på hf
Roskilde Katedralskole stx – det almene gymnasium
1 NGG 2 ngg.dk 1.g2.g3.g V U I D D E A R N E N G E Å L E S N E D R E ?
Projektopgave klasse.
International Linje.
Geografi mellemniveau
Team Danmark Naturvidenskabelige studieretninger
Studentereksamen - stx
Velkommen til åbent hus på
Materialet er udviklet af: Maiken Baltzer Løsmar
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Internationalisering i og udenfor Danmark: Udover studieretningsfagene samfundsfag, matematik og psykologi inddrages andre fag, så oplagte tværfaglige.
Velkommen Til Klassemødet i 1x.
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
Efteråret 2014 / MG & RO AT UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 35IntrolektionVejledning om valg af emne og fag 36Frist for valg af emne og.
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
Bæredygtig udvikling genbrug, hvorfor?
AT eksamen 2014 Hvordan kan opgaven løses med de humanistiske fag? HS
Hvordan kan oldtidskundskab være innovativt? Muligheder i forhold til innovationsvinklen i AT.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Valgfagsorientering 21. November 2011
Innovation i AT/SO.
Orienteringsaften Brøndby Gymnasium. Program Kl Velkomst ved borgmester Kjeld Rasmussen Adm.dir. i Brøndby IF, Per Bjerregaard/bestyrelsesmedl.
Østre Borgerdyd Gymnasium
Efteråret 2014 / MG & RO AT UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 35IntrolektionVejledning om valg af emne og fag 36Frist for valg af emne og.
Gymnasiet (Stx)
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
AT-årsprøve 2.g.
Almen studieforberedelse
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Pecha Kucha over: Lærer Læreruddannelsen Folkeskoleloven Innovation i lærerfaget Rene , Anne-Louise , Caroline
Til UddannelsesCafeen i dag kan du høre mere om
Velkommen til Clio Island
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2012 februar 2012 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres Introlektion 6Vejledning om valg af.
Kommunikation – Muligheder og begrænsninger
Vejledning i 9. klasse Kollektiv vejledning i klassen
AT Problemformulering, problemstillinger og innovation.
1 Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium.
Teori og metode i AT?. AT – læreplan – faglige mål De faglige mål med almen studieforberedelse er, at eleverne skal kunne: – tilegne sig viden om en sag.
STØRRE SKRIFTLIGE OPGAVE HF EFTERÅRET 2015 SS. Formål  SSO giver dig mulighed for:  At arbejde med et selvvalgt emne og med fag, der har din interesse.
Erhvervsplaymaker Hvem, hvorfor og hvordan…. Erhvervsplaymakeren  Hvem er jeg…  Kasper Bech Pedersen  Lærer i 11år, Lyne Friskole, Blåvandshuk Skole.
UU-vejleder Jette Skiveren Tlf:
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
Lærer- og pædagoguddannelsen på Færøerne Birgir Sondum og Simone Christensen Helsinki 26/04-11 – 27/04-11.
Niveauer i ungdomsuddannelserne  A – Gymnasialt niveau ( 3 år )  B - Gymnasialt niveau ( 2 år )  C - Gymnasialt niveau ( 1 år ) / EUD  D - EUD-fag.
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
v/ Anne Mørk, Institut for Historie og Center for Amerikanske Studier
Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium
Menneskets forhold til naturen Dramatik c
Den naturvidenskabelige metode
Fag på studieretningen Fællesfag: Dansk, historie, idræt, religion, oldtidskundskab Studieretningsfag & bundne valg: Engelsk A, musik A, samf.
Alternativer – ideer til forandring og fornyelse
AT: Havet - livgivende, dødbringende, legendeskabende.
Det rullende Universitet
Biologi, geografi og kemi på HF
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Præsentationens transcript:

AT eksamen -2014 ”Mad og mennesker” Du skal vælge opgave A eller opgave B. Opgave A Du skal undersøge en sag, hvor mad er omdrejningspunktet. Du skal diskutere, hvilken betydning forholdet mellem mad og mennesker har for din sag. Du skal anvende viden og metoder fra to fag til din besvarelse af opgaven. Metoderne skal være forskellige, og det ene fag skal være på mindst B-niveau. Opgave B Du skal undersøge en sag, der rummer et problem, hvor relationen mellem mad og mennesker spiller en central rolle. Du skal udarbejde et forslag til en innovativ løsning af problemet. Løsningsforslaget skal begrundes, og dets konsekvenser skal vurderes. Ved et forslag til en innovativ løsning forstås, at forslaget tilfører den konkrete sammenhæng (konteksten) noget nyt. Forslaget behøver dermed ikke at være nyt i absolut forstand, men det bidrager med noget nyt i den konkrete sammenhæng.

http://norreg4.dk/ATeksamen2014/index.html#

Naturvidenskabelige fag Biologi Fysik (Idræt) Kemi Matematik Naturgeografi (Psykologi)

Mad – en biolo gisk nød vend ighe d Koste ns samm ensæt ning, fordøj else, geneti k, epigen etik, sult, overv ægt Biologi Dansk Historie Sprogfag Samfundsfag Kemi

Beløn ningss ystem et, spisef orstyr relser, fedme Mad , hjer ne, psyk e Beløn ningss ystem et, spisef orstyr relser, fedme Biologi Dansk Psykologi Sprogfag Samfundsfag Kemi

Mad kuns t – mad i kuns ten Maleri er, film, litterat ur, teater mm. om film, madla vning som kunsta rt Biologi Dansk Billedkunst Sprogfag Kreative fag Kemi

Mad genn em tide n Biologi Dansk Historie Sprogfag Old Kemi Made ns histori ske betyd ning, dyrkni ngsfor mer, afgrød er, traditi oner. Biologi Dansk Historie Sprogfag Old Kemi Natur-geografi

Mad og kult urel iden titet Madtr aditio ner i forske llige kultur er / religio ner Biologi Dansk Historie Sprogfag Religion Kemi Natur-geografi

Mad og tekn ologi Biologi Dansk Matematik Sprogfag Religion Kemi Functi onal food, GMO, tilsætn ingsst offer, dyrkni ngfor mer, indust riland brug, statisti k, kunst vandi ng Biologi Dansk Matematik Sprogfag Religion Kemi Natur-geografi Fysik

Ma d og nat urg run dla g Biologi Dansk Historie Sprogfag Fysik Natur-geografi

Forure ning, klima, dyrev ælfær d, urban farmin g Mad og milj øpro blem er Forure ning, klima, dyrev ælfær d, urban farmin g Biologi Dansk Fysik Kemi Natur-geografi Sprogfag

Mad og polit ik Biologi Historie Samfundsfag Natur-geografi Kamp en om ressou rcer, menn eskesk abte sultka tastrof er, hvem beste mmer hvad vi spiser ? Biologi Historie Samfundsfag Natur-geografi

Mad og mennesker Biologi Billed-kunst Dansk Drama Erhvervsøkonomi Filosofi Fysik Historie Idræt Kemi Mate-matik Medie-fag Musik Naturgeografi Old Psyko-logi Reli-gion Samfundsfag Sprog-fag

Husk de formelle krav! Ministeriet har indskærpet at de skal overholdes - derfor: Læs det I får udleveret og check igen, når I skal aflevere, at I har det hele med!

?