Teknisk dialogmøde den 4. juni 2013 Erhvervsbeklædning og fodtøj.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overenskomst 2011 Kravindsamling   God debat! 1.
Advertisements

København den 17. november 2010 Dias 1 DFFU Rammeaftaler, indkøbscentraler og kvalifikationsordninger – kan konkurrencen sættes ud af kraft? Sune Troels.
Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
Leverandørmøde D. 10. februar 2012 Leverandørmøde.
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
Informationsmøde Udbud af Biler, Esbjerg Kommune Danhostel Esbjerg den 20. august 2013.
Ikrafttræden 1. juli 2010 Klager, der er indbragt for KLFU inden den 1. juli 2010, færdigbehandles efter de hidtil gældende regler. KLFU er obligatorisk.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Tendenser indenfor personlige værnemidler
Vandløbsfagmøde Skarrildhus, Kibæk, 5. september 2013
Cuneco – en del af bips.
Solcelleudbud på tværs af kommuner v/ Flemming Jørgensen, REEEZ REEEZ Renewable Energy and Energy Efficiency in Zealand.
Dialogmøde d. 9. dec. •Velkomst •Præsentation af Skive Kommunes deltagere: –Hanne Greisen, Kultur og Markedsføring –Laila G. Jensen, Indkøb –Katrine Hovaldt.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Styringskrav for jobcentre
Kørselsordningen Status for national og nordisk kørselsordning FORFRA's Majmøde 26. maj 2010 Leif Andresen / Erik Thorlund Jepsen Styrelsen for Bibliotek.
Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
Sikkerhedskulturen på el-området agenda »Lidt statistik »Mangler der viden omkring sikkerhed ? »Mangler der værktøjer til at undgå ulykker/skader ? »Mangler.
Velkommen til Grundkursus Tema 1
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Agenda Brug af NemHandelsregistret eOrdrer Compliance på rammeaftaler Datakvalitet i faktura Vejledning til UTS PEPPOL gateway Nordisk Forsendelsesadvis.
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
IKA e-fokus gruppe 25. september Schematron og nye afgifter Ny OIOUBL Schematron med UTS pr. 15. september 2013 Vigtigste ændring er check på.
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Digitalisering af indkøb Tjeneste ydelser IKA e-handelsfokus gruppe 25. september 2013.
Teknisk dialogmøde den 11. september 2013 Vinduespolering.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Udsåningsrobot til udsåning af bakteriologisk prøver i region midt 2013/S Januar.
Nyt Sygehusbyggeri – få overblikket Erfaringer og ønsker fra det private erhvervsliv 16. juni 2011.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Business to Business På den JYSKe måde…...
Velkommen Udbudspræsentation: Rengøringsmidler mv. Indkøb og Logistik.
Velkommen Udbudspræsentation af Pacemakere, ICD’ere og elektroder Indkøb og Logistik.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Forstå kommunens indkøb v/ Pia Ziegler Indkøb- og udbudschef i Hillerød Kommune Navn / stilling / oplæg.
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
National handicapkonference, Nyborg Strand maj 2010 Peter Sørensen Glostrup Kommunalbestyrelse. Socialdemokraterne. Medlem af Socialudvalget. Medlem.
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
Udkast til nye tekniske bestemmelser for BVT´s kontrolordning.
© Siemens A/S 2015siemens.com/answers Vedvarende teknologiløft til Grønlands erhverv Future Greenland konference den 8.maj 2015.
Titeldias Logo blå Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg ‘Layout’ –
Randers Freja Triathlon Triathlon og Cykeltøj  Giodanas nye Team mærke ALE har vi valg som leverandør.  Valget kommer på baggrund af: 1.- Kvalitet:
Dialogmøde Udbud hosErhvervsrådet Herning & Ikast-Brande Kommune.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Duba-B8 A/S 100 år med danske håndværkstraditioner indenfor møbelbranchen.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
Det gode udbud Set fra en entreprenørs side v/ Tine Eggertsen, HedeDanmark Natur og Vand.
DFFU, 9. juni 2010 Praktiske tiltag i relation til den nye lov om håndhævelse af udbudsreglerne v/chefudbudsjurist Karin Martinsen.
Hans Kjær Direktør for Teknik & Miljø
Valgkredsmøder i Lejerbo 2016
Flashback, e-handels- og compliancevinkel
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
Jysk Fællesindkøb Udbud af parykker, toupeer og påsat hår
Årshjul for vintertjeneste Vej- og trafikteknisk ordbog
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
Rammeaftale 2018 – Baggrund og opstart
Juli 2013 Dialog i udbudshjulet
Under udbudsgrænserne
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
Landskabet omkring OS2Kravmotor i Syddjurs Kommune
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
Digital aflevering.
Præsentationens transcript:

Teknisk dialogmøde den 4. juni 2013 Erhvervsbeklædning og fodtøj

Dagsorden 1. Introduktion 2. Formålet med mødet 3. Det nye udbud  Omfang  Opbygning  Delaftaler/sortimentbredde  Dokumentationskrav  Egnethedsvurdering  Minimumskrav  Konkurrenceparametre?  Pris  Kvalitet  Database  Diverse  Diverse spørgsmål? 4. Den videre proces herfra

1.Introduktion

2. Formålet med mødet Udveksle erfaring således at udbudsmaterialet blive så hensigtsmæssigt som muligt for både kommune og leverandører Fundne uhensigtsmæssigheder i det midlertidige materiale Forslag fra leverandørerne til forbedringer i den måde udbudsmaterialet bygges op og de krav som stilles Andet

3. Det nye udbud

3.1 Omfang  Offentlig udbud  Økonomisk mest fordelagtigt  Rammeaftale for hele Esbjerg Kommune ( helejede)  Omsætning ca kr. årligt fordelt på de forskellige delaftaler  Løbetid 2 år+ 2x12 måneders forlængelse contra 4 års kontrakt.  Én leverandør per delaftale

3.2 Opbygning Udbuddet deles op i 4 delaftaler  1. Grov arbejdsbeklædning  2. Let/profilbeklædning  3. Sikkerhedssko  4. Almindelige arbejdssko, gummistøvler, træsko mv. Sortimentsbredde  Hvor langt er man kommet i forhold til damestørrelse på grov beklædning / fodtøj  Europæiske størrelser

3.2 Opbygning Konkurrenceparametre?  Leveringsevne  For beklædning i forhold til standard størrelse og udover  For fodtøj i forhold til standard størrelse og udover  Leveringstider  For beklædning i forhold til standard størrelse og udover  For fodtøj i forhold til standard størrelse og udover  Afprøvning  For beklædning  For fodtøj

3.2 Opbygning Hvad har indflydelse på priserne?  Erhvervsbeklædning  Fodtøj Hvad skal man have fokus på for at sikre sig kvalitet?  Erhvervsbeklædning  Fodtøj

3.3 Diverse spørgsmål Spørgsmål til erhvervsbeklædning  Lufthavnen og problematikken med metal?  Ønske om en database som de ansatte kan bestille fra.  Vi regner med 3 måneder til oprettelse af databasen  Afprøvning af beklædning: hvordan opmåles/bestilles størrelserne  Kan der medfølge en vaskeanvisning for specielt grov arbejdsbeklædning ved førstegangskøb?  Imprægneringsmiddel – gratis eller tilkøb?  Kan EN 471 fås som blandingsprodukt for at tilgodese åndbarheden?  EN 471 der ønskes farveskifte, hvad er der af alternativer i standartfarver?  Hvordan sikre man farveholdbarhed?

3.3 Diverse spørgsmål Spørgsmål til erhvervsbeklædning  Hvordan beskriver man farve bedst muligt – er det en RAL kode?  Hvordan sikre man sig en god kvalitets lynlås?  Inderstof i lommerne er ofte ikke holdbar nok til nøglebunder mv., hvordan undgås dette?  Kan man undgå at stoffet på f.eks. T-shirts ”fnuldre” ved brystpartiet på kvinderne?  Tykke buksesøm i skridtet kan give slidtage på inderlår, hvordan kan det løses?  Knapper – nikelfri/allergi venligt materiale  Brede bukseben er til gene, hvordan beskriver man sig ud af det?  Hvide pletter på let/profilbeklædning efter vask, kan det undgås?  Andet som vi skal være opmærksomme på

Spørgsmål til erhvervsbeklædning  Hvad er jeres holdning til nedenstående krav? Generelle krav til syteknik samt finish på færdigproduceret beklædning og tilbehør. Følgende er ikke accepteret:  Brud på stikninger/sømme.  Nålehuller i stof eller andre skader.  Materialer med pletter eller fejl.  Rettelser på synlige stikninger/sømme.  Ujævne stikninger/sømme.  Ikke fastgjorte ender på stikninger/sømme.  Løse eller stramme stikninger/sømme.  Sømrynkning af sammensyningssømme / pyntesømme.  Flanende kraver eller kanter.  Ender på tråde længere end 0,2 cm.  Uens højre og venstre side med mindre modellen er asymmetrisk.

Spørgsmål til fodtøj  Afprøvning af sko: hvordan opmåles/bestilles størrelserne  Hvordan kan problemet med specialsko løses?  Lufthaven og problematik med metal?  F.eks. sikkerhedssko med kevler.  Andet som vi skal være opmærksomme på?

4. Den videre proces for udbuddet 1. En gennemgang af udbudsmaterialet 2. Udkast til udbudsmaterialet lægges ud på Esbjerg Kommunes intranet omkring august 3. Offentliggørelse september/oktober Aflevering af tilbud – faldgrupper  Dokumentationskrav  Egnethedsvurdering  Minimumskrav 5. Kontraktstart ca. april 2014

EVT?

Tak fordi I havde lyst til at deltage