Mødet mellem borger og kommune Af Thomas Wibling, hørehæmmet og coach.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
Advertisements

Hjælp der er en journalist i røret
Samspilstema 1: SMIL Vis positive følelser – vis at du er glad for barnet Det er vigtigt for barnets tryghed,
Sygemeldt fra A-kasse Årsag – dårlig arbejdsplads
Lærings- og praksisfortællinger:
Modul 1 - Processer.
Håndtering af seksuelle overgreb mod mennesker med handicap
SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer.
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.
Du kender det… man vil prøve dette eller hint, man vil prøve dette eller hint, for at opdage - lige midt i - for at opdage - lige midt i - at det skulle.
Supervision og faglig feedback
Kommunikation og vejledning
Motorvejs beskæftigelse Jeg kørte på motorvejen, da jeg besluttede mig til at gøre et kort da jeg besluttede mig til at gøre et kort stop, for at gå på.
Socialpsykiatrien i forandring - Høje Taastrup
Kommunikation i samarbejdet mellem Mentor og Mentee
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Danske Handicaporganisationer – for retten til lige muligheder Konventionspiloterne på besøg i DH’s afdelinger.
En fejl af stor betydning...
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Er der plads på arbejdsmarkedet til unge med psykisk sygdom?
Opgaver om omsorgssvigt
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
DANSK POLITI Krisekommunikation – 112 dagen.
Seksualpolitik.
Værktøjet til det gode møde Et ud af otte værktøjer under Projekt Mainstreaming af handicapområdet Kan downloades på:
Omgangstone og kollegialitet
Dette er en automatisk lønforhandling. Vær venlig at svare på de næste spørgsmål. Dine svar vil danne grundlag for den næste lønjustering. Næste>>
NETVÆRK Dit netværk er nyttigt, når du har brug for at få
Grundkursus for frivillige i DH Politisk indflydelse.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
April 2011Syddjurs Kommune1 Bygge-, anlægs- og vedligeholdelsesarbejder Valg af leverandører og tilbudsgivere.
Call Recorder Oygo Hvor sikker ønsker du at være? Software Call Recording løsning til Emotion W880 Headsets.
Dette program beregner automatisk hvor mange feriedage du får i år. Klik her Vigtig besked fra personaleafdelingen!
10 roser til dig.
Lægedage Sammenhængende patientforløb – hvad skal der til? Oplevelser fra en kommunal hverdag og en hjemmesygeplejerskes beretninger Kommunalt perspektiv.
Kunde ønsker ny løsning!
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
Dette er en automatisk lønforhandling. Vær venlig at svare på de næste spørgsmål. Dine svar vil danne grundlag for den næste lønjustering. Næste>>
Af Christine Johnsen.  Intro  Kanylemodel  Systemudviklingsmetoden  Krav  Implementering  Test  Produkt  Konklusion.
Infomøde cand.selv – cand.mentor
”Mainstreaming af handicapområdet” Workshop C Det gode møde Konsulent Birthe Moksha Mainstreaming af handicapområdet: “Det gode møde” Konsulent Birthe.
Motorvejs beskæftigelse Jeg kørte på motorvejen, da jeg besluttede mig til at gøre et kort da jeg besluttede mig til at gøre et kort stop, for at gå på.
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Velkommen til den automatiske løn vurdering Besvar venligst nedenstående spørgsmål Deres lønregulering vil afhænge af deres svar!!! Klik her.
Arbejdsglæde Alexander Kjerulf. Chief Happiness Officer. Cand. scient. i datateknologi, Odense Universitet, Medstifter af IT-firmaet Enterprise.
Hvordan man bekæmper mobning
Bisidderrollen i praksis
Dette er en automatisk lønforhandling
Mental sundhed Ulla Uldahl og Henriette Lundstrøm
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
#DCHårsmøde2016 #DCHårsmøde2015 Afstemning. #DCHårsmøde2016 Så længe afstemningen er åben, kan du ”skifte mening”. #DCH-Årsmøde2015 bruges ikke blinker.
Mødet med de unge Erfaringer med at inkludere unge med skizofreni og skizotypi på arbejdsmarkedet. Er der plads på arbejdsmarkedet til unge med psykisk.
AFDELING Magistratsafdeling Aarhus Kommune Patient – borger - Medborger Januarkonference 2016.
De seks guldkorn i jobbet Indflydelse p å eget arbejde og arbejdssituation Mening i jobbet Forudsigelighed og relevante informationer Social st ø tte fra.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Personer med psykiatrisk handicap er også en HR-udfordring Stig Langvad, formand 2. oktober 2008 Fastholdelse og integration af handicappede i virksomhederne.
Konflikter Forstå betydningen af at arbejde med konflikthåndtering Læringsmål: -Du skal kunne fortælle om de forskellige trin i konflikttrappen. -Du skal.
Målrettet kommunikation
Fokus på evner og værdi - Og håndter forhindringer Thomas Wibling Hørehæmmet, jobrådgiver, coach og kursusleder.
Studerendes Employability i det virkelige arbejdsliv
Kommunikation Modul A.
Gode ressourceforløb er på borgerens præmisser
Redskaber og overvejelser
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Nærværende ledelse, personligt og ledelsesmæssigt.
Præsentationens transcript:

Mødet mellem borger og kommune Af Thomas Wibling, hørehæmmet og coach

Møde mellem borger og kommune2 Hvordan mødet opleves Anvendelse af myndighed, magt, lovgivning mm. Borgeren for lille eller ingen indflydelse Borgerens behov opfyldes ikke Eksemplar fra virkeligheden - Ordblind uden job - Leve med en sygdom - Kun et høreapparat - Lam i arbejdsprøvning

Møde mellem borger og kommune3 Hvad kan gå galt? Manglende afstemning af mødet – Hvad er formålet? Uhensigtsmæssige rammer for mødet For meget fokus på lovgivning For meget fokus på borgerens handicap - Særbehandling og medlidenhed

Møde mellem borger og kommune4 Godt møde / god kommunikation Klart formål med mødet/kommunikationen Gode rammer for mødet (skal matche handicappet) Vær tilstede og lyt opmærksomt Vis respekt – sæt dig i deres sted Anerkend borgerens behov og situation Sig ”nej” på en ordentlig måde Vær over for borgeren som du ønsker de er over for dig!

Møde mellem borger og kommune5 Tak for nu…