Mødet mellem borger og kommune Af Thomas Wibling, hørehæmmet og coach
Møde mellem borger og kommune2 Hvordan mødet opleves Anvendelse af myndighed, magt, lovgivning mm. Borgeren for lille eller ingen indflydelse Borgerens behov opfyldes ikke Eksemplar fra virkeligheden - Ordblind uden job - Leve med en sygdom - Kun et høreapparat - Lam i arbejdsprøvning
Møde mellem borger og kommune3 Hvad kan gå galt? Manglende afstemning af mødet – Hvad er formålet? Uhensigtsmæssige rammer for mødet For meget fokus på lovgivning For meget fokus på borgerens handicap - Særbehandling og medlidenhed
Møde mellem borger og kommune4 Godt møde / god kommunikation Klart formål med mødet/kommunikationen Gode rammer for mødet (skal matche handicappet) Vær tilstede og lyt opmærksomt Vis respekt – sæt dig i deres sted Anerkend borgerens behov og situation Sig ”nej” på en ordentlig måde Vær over for borgeren som du ønsker de er over for dig!
Møde mellem borger og kommune5 Tak for nu…