Mobbe- og trivselsundersøgelse

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Eksempel på grafisk opstilling
Advertisements

Trivsel - et fokusområde
En ny skole.
Måske er I gode venner i et år,
Hvordan håndterer vi frikvartererne?
Set i forældreperspektiv
Forældresamarbejde på Gjøl Skole
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Hvordan vi arbejder på Hadsund Produktionsskole …..
Læsning og skrivning i børnehaveklassen
Temadag om undervisningsmiljø
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Hvordan har du det? 2010 | Unge Disposition • Datagrundlag for HHDD2010 – unge • Fysisk helbred/trivsel - Selvvurderet helbred • Psykisk.
Vingsted den 4. november 2011 Peter Westmark
Trivselsgrupper for forældre
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Forældremøde X årgang.
Måske er I bedste venner i et år,
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
Arbejde med at give børnene empati. Den gode stol. Kort og godt.
Værdiregelsæt… Ørslev Skole… Klik dig frem vha. musen / piletasterne.
HVORDAN SKABER VI EN GOD TRIVSEL MOBNING – VI KAN OGSÅ OPDRAGE TIL FÆLLESSKAB Tine Guldager Lang.
Hvad ser du på næste side?
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
- Hvad kan I forvente som forældre?
Trivselsaften for 0.A Børn mobber ikke deres forældres venners børn.
Rusmiddelundersøgelsen Ordrup Skole 9. klassetrin Skoleåret 2011 – 2012.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
»En mand havde to sønner
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
MobSQUAD.
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Trivsel og værdier - i skoletasken
Den fortabte søn »En mand havde to sønner. Den yngste sagde til faderen: Far, giv mig den del af formuen, som tilkommer mig. Så delte han sin ejendom imellem.
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
Social kompetence Oplæg den 28. Oktober 2008 Kildevældsskolen Per Schultz Jørgensen.
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Disposition Præsentation af emne Mobning
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Fri for Mobberi.
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2008.
Hvem, hvad, hvor om mobning
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole 4-6 klasse.
NYE BØRN I BØRNEHAVEN.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Inklusion og Specialviden
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
Alle elever i den danske folkeskole, skal blive så dygtige, som de kan En længere skoledag Flere timer i dansk og matematik Tidligere fremmedsprog Lektiehjælp.
Velkommen til forældremøde = 5 Når børnene … … har mange i klassen, som de kan lide at være sammen med. … oplever et godt sammenhold … har tillid.
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
Trivselsarbejdet i klassen Program for forældremødet: Mål for klassen Ansvaret for klassens trivsel Årsager til mobning/ mistrivsel Dilemmaer og budskaber.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Sct. Jørgens skole. Her er en af indgangene til skolen. Her er masser af cykelstativer, der bliver brugt af rigtig mange elever. Enten sætter de deres.
Antimobbestrategier for Langhøjskolen. Ved mobning forstår vi: Mobning er groft, verbalt drilleri og/eller fysisk vold, som foregår over længere tid.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Motivationsdiagrammet
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Trivselsmålingens resultater på vores skole
Begynd med at åbne
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Lyt, Leg og Lær Vær den du er Ordrup Skole Årsberetning
Titel med billeder-layout
Præsentationens transcript:

Mobbe- og trivselsundersøgelse - for børnehaveklasse til og med 3. klasse på Randersgades Skole.

I har alle sammen udfyldt et spørgeskema om mobning og trivsel. - Hvis I ellers var i skole den dag 5. V delte dem ud. Her er, hvad I svarede..

Hvordan føler du dig tilpas om morgenen, når skolen begynder?

Hvordan føler du dig tilpas i timerne?

Hvordan er det at være sammen de andre børn?

Hvordan har du det med de voksne?

Hvordan har du det ude i skolegården?

Har du nogen gode venner i din egen klasse?

Har du nogen gode venner i de andre klasser?

Hvordan har du det, når I leger i klassen?

Lavet af - elever i 5. v og deres dansklærer. 5. V har delt spørgeskemaer ud til alle elever - derefter har vi lavet procenttal af svarene. VK har sat tallene ind i regneark og lavet diagrammer og PowerPoint