Webredaktionelle principper 29/11 2011. Dagsorden Velkomst (Dennis 10 min.) Oplæg om redaktionel drift af litteratursiden.dk ved Chefredaktør Lise Vandborg.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Røgfri arbejdstid i Odense Kommune
Advertisements

QR-koder.
Dagsorden Hvor langt er vi? Beskæftigelsesreformen Oplæg til jobcenter
Hvordan bidrager litteratursiden
Online kollaborativ undervisning
Temadag om undervisningsmiljø
Digital formidling - med udgangspunkt i Ting Den 25. august møde i det faglige udviklingsforum.
Få besked når der sker noget nyt KFUM-Spejderne i Danmark Udarbejdet af Ib Rævdal, 13. april 2009.
Skole- og Kulturforvaltningen Centralbibliotek.dk - det gode arbejdsredskab.
Innovation & Partnerskaber Bidrag til folkebibliotekerne i vidensamfundet.
Opfølgning på web-undersøgelse
direktør for Ældre- og Handicapforvaltningen, Aalborg kommune
ERFA DRUPAL Open Source CMS Erfaringer fra Ballerup Kommune og Headnet 12:30 – 13:
Cand.mag. Lise Vandborg, Chefredaktør Litteratursiden
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Digitale medier og mobning
Gymnasiedage.dk, Odense 29. sept Claus Berg, chefkonsulent Web 2.0, dialog og interaktivitet på EMU.dk.
› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning.
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Pædagogisk ordblindenetværk på voksenområdet
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
BRFkredit tager del. Dagsorden  Hvad er TAG DEL?  Corporate Social Involvement – virksomheden der involverer i CSR  Fra at lave CSR til at være CSR.
Fra projekt til drift Implementering i organisationen af Statens Arkivers nye hjemmeside Lisbeth Brodin Webredaktør og kommunikationsmedarbejder Statens.
AT opgaven 2013 Kampen for det gode liv.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Kommunikationsstrategi 2010
Konference 14. april ’10 Forskerparken i Odense Ressourceregnskab i øjenhøjde Konference og repræsentantskabsmøde Den 14. april 2010 kl –
Historisk Atlas Lancering af brugstedet.dk 12. april 2012 Introduktion.
Susanne Kierkegaard - Anne Elholm. Roskilde Bibliotekerne Rammerne Lidt Historie Projektgruppen Websitet.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet
Velkommen Digitalt Knock-out? i samarbejde med DDB #DB13.
Administrationsseminar, den 27. april 2010 Administrationsseminar Tirsdag, den 27. april 2010.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Alumneforeningen for Pædagogisk Sociologi
1 Agenda: SSTT, København 20. januar Program - håndbog 2.Processen for dataindsamling og analyse 3.Hovedkonklusioner 4.Ideer til håndbogens indhold.
Ewan Andreasen, projektleder
Picasa billedbehandling
Bibliotekernes BRUGERUNDERSØGELSE 2013 HJÆLP BIBLIOTEKET TIL AT BLIVE BEDRE Et par ting, du skal vide, når du rekrutterer i udlån.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
Biblioteket som læringscenter
Ø90 Nyheder Cirkler Ø90 Cirkler - Noget for dig?
Brug DDB CMS -Et kursus for webredaktører Kursusleder: Ewan Andreasen
BPI-projektet nu og i fremtiden? Carsten Vilhelmsen, Tårnby Kontakt:
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Rambøll Managements definition af it-governance
Hvordan opbygger man en udviklingsorganisation, der maksimalt understøtter projektudvikling og biblioteksudvikling i et folkebibliotek anno 2014? En learning-by-doing.
Udarbejdelse af Viborg Kommunes handicappolitik Oplæg ved workshop på konferencen: Mainstreaming af handicapområdet 26. Maj 2009 v/Jannik Boel.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
Netværk for projekter Præsentation af facebook-univers Seminar for udviklingsprojekter den 9. maj 2012, Odense.
Superbrugerdagen Workshop II Superbrugerdagen Workshop II Brobygning.NET Uddannelsesplan/Elevplan.
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Rundt om projekter og fondsmuligheder Roskilde Bibliotekerne 26. aug v/ Roskilde Bibliotekernes Projektsekretariat Anne Kathrine Skibelund
SkoleIntra og faghæfte 48
Lederforum Torsdag den 25. september 2008 Dagsorden: Værdisættende ledelse ( ) Pause ( ) Generel orientering ( ) Koncernmål.
KREDS MIDT TRÆF VELKOMMEN 1. INDHOLDSSIDE MED PUNKTOPSTILLING Tekst med Punktopstilling PUNKTOPSTILLING For at skifte til Underoverskrift i Fed tekst.
APP’s Apple-id Google-konto Windows live konto iTunes.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Brush-up for redaktører af byens hjemmeside
KVU møde d. 25/november 2008 Peter november 2008.
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
Ordblinde og LST KCL efteråret 2018
Danskernes digitale bibliotek
Danskernes digitale bibliotek
Danskernes digitale bibliotek
Danskernes digitale bibliotek
BPI – hvad er det?.
Præsentationens transcript:

Webredaktionelle principper 29/

Dagsorden Velkomst (Dennis 10 min.) Oplæg om redaktionel drift af litteratursiden.dk ved Chefredaktør Lise Vandborg (35 min.) Projekt "Biblioteksproduceret indhold" ved Direktør Peter Rodenberg fra Inlead (20 min.) Pause (10 min.) Diskussion om behovet for sparring og fremtidig organisering (Dennis/alle 45 min.)

Redaktionelle principper - organisering Tager udgangspunkt i OC’s digitale strategiOC’s digitale strategi Publiceringssteder –odensebib.dk, centralbibliotek.dk, ting.dk, odense.dk, intranet.odense.dk, facebook.com/odensebib, storskærmeodensebib.dkcentralbibliotek.dkting.dkodense.dk intranet.odense.dkfacebook.com/odensebib Webreduktionsgruppe på ca. 15 webredaktører + Digital redaktør –Redaktionsmøder ca. 6 gange om året Idegruppe til den mobile platform (4 redaktører fra webredaktionsgruppen + Digital redaktør) –Redaktionsmøder ca. 6 gange årligt –Inspiration fra brugerfeedback (Facebook og in-app kommentarer)Facebook

Redaktionelle principper – daglig drift Grafiske retningslinier (retningslinier skal følges)Grafiske retningslinier Webredaktionsside med guides til redaktører samt liste med kontaktinfo på andre redaktørerWebredaktionsside Hjemmeside drives efter årshjul (og koordineres med øvrige PR indsatser i formidlingsafdelingen)årshjul Fokuserede indsatser sammen med den enkelte webredaktion (f.eks. Månedens e-ressource(r))Månedens e-ressource(r) Redaktionsarbejdet tager udgangspunkt i brugerundersøgelser og Google analytics statistik Siteimprove til at sikre, at der ikke er døde links og stavefejl på hjemmesiden

Netværk jeg deltager i OC’s webredaktion Odense.dk webredaktion Webredaktion i BK-forvaltningen Webredaktion i BU-forvaltningen T!NG –Ding.ting –Mobile.ting Formidling på mobile platforme (Bib i lommen) Oplev.odense.dk

Fremtidig organisering Sparringsmøder med samme form som i dag? Værtsrollen går på skift Oprettelse af forum på Ting.dk, hvor vi kan ligge dokumenter (redaktionelle guidelines, brugerundersøgelser, forslag til nye projekter – som f.eks. BPI projektet) Fælles Ting-webredaktionsside? –f.eks. med videoguides til udvalgte funktioner